bike-discount.de/enReviews

: 26,026Excellent

4.78

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

certified since: Jun 7, 2022
updated on: Sep 27, 2022
bike-discount.de/en is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At bike-discount.de/en, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to €20,000. Find out more


certified since: Jun 7, 2022
updated on: Sep 27, 2022
bike-discount.de/en is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At bike-discount.de/en, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to €20,000. Find out more

Reviews for bike-discount.de/en

3,815 verified reviews in the last 12 months

26,026 total reviews
This is how we ensure that reviews come from real consumers.

the most relevant positive review


Oct 7, 2021
Good service and pleased with how efficient ordering and delivery was. Sadly, due to Brexit, once it hits the UK shores you get VAT added, import duty (which seems to be more like 3.5% rather than the 2.5% advertised on GOV.UK) and ParcelForce's 'handling fee' of £12. None of this is Bike-Discount's fault. Yet, I think they could do more on their website as 'Tax-free, excluding 14.99 € freight charges' is in really small print. The tech is there to make this clearer. And it's not a 'national sales tax' but VAT which is more understandable for GB customers. That said, still a good price vs GB stockists, in stock (not to be underestimated!) and easy to order, good updates and the delivery time as expected. Thank you.
Report review

Show all positive reviews

the most relevant critical review


Oct 29, 2021
There was a delay delivering the bike, which is OK. The bike arrived with the packaging very severely damaged and as such the bike was also damaged. They offered me 200 euro's compensation which is OK, but it was the rude way in which their staff spoke to me on email that wasn't OK. As if i had done something wrong or as if they found me an annoyance, as if they were bargaining and negotiating and playing games with me, when i was the customer and they should have been as polite and helpful as they could be. Their attitudes stank! Appalling customer service.
Report review

Show all critical reviews

Reviews for bike-discount.de/en

 Sort by Relevance 
(58)
(39)
(70)
 Verified review
Sep 2, 2022
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 3, 2022
Unfortunately, we cannot find any communication with a problem from you in our system. If you are not satisfied with our products please contact reklamation@bike-discount.de
 Verified review
Aug 9, 2022
I bought a pair of wheels on the 24th of June. as the photo shows, they sent me two rear wheels instead of a front and a rear wheel. I complained and returned one of the wheels. They sent me a back wheel again! I paid out of my pocket to return the wheels to bike-discount. I only received the value of the first shipment, after having already sent the second wheel to Germany and even then, only after much insistence. In short, the problem was only resolved on the 2nd of August, I was out of the country on vacation. The time between the wheel arriving at bike-discount and the re-sending of the correct wheel was very slow, despite the fact that I called to ask for it to be faster. I was treated very badly, even though the mistakes and mistakes were made by bike-discount. Buy here, never again
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 11, 2022
due to a system error, the customer has received an incorrect impeller, we apologize for this. Error has been corrected. Customer has been refunded his shipping costs.
 Verified review
Aug 10, 2022
Needs to be explicitly clear that additional import duties & fees are NOT included in the price shown on the website, for shipments to UK. Even though UK shipment destination was chosen and currency GBP - still nothing shown on each product page. There is a mention, buried deep in T&C, but nothing at point of purchase or via the checkout process. First I know of extra charges was a delay in delivery and a letter in post from ParcelForce with demand for over £50. Failure to pay the fees online means no delivery. You can refuse to pay and then the goods are returned to bike-discount; but takes 30 days for this return to be triggered. And, then you'll have to wait for refund to be processed - all, in all very inconvenient, especially if you have ordered a high net worth item.
Report review
 Verified review
Aug 16, 2022
Customer service is poor. I have recived an evoc bike bag, the packeage was open (no plastic bad on top of the bag), and some part were missing, so i was not able to assemble it. I needed this bag to travel, so i was short of time. I asked customer service to send me missing parts, but they refused me... So i had to send back the whole bike bag back to the bikediscount. I will have my money back as soon as bikediscount gets the bag back. No excuses and discounts. I wanted to take the new bag, but sudenly the delevery price appered (price 580 EUR for evoc bike bag)... WHY?! So i have ordered the bag in other shop.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 17, 2022
Please accept our apologies for the inconvenience. Since we and the manufacturer have neither the required spare parts nor the travel bag you ordered in stock, you were offered a free return. Other options are not available to our customer service (we also have no influence on the still limited availability due to lack of raw materials and Corona). The item price has not changed.
 Verified review
Aug 9, 2022
Very inflexible regarding correcting invoices. As a first buy, the system doesn't allow you to enter you VAT number (it should, you most open an account go to the submenu, so the process is not intuitive at all) , as I finished the order and realized this, I immediately requested it by email but instead of issuing a credit for that invoice and emiting a new correct invoice, their protocol is to ship back the item and reorder it again, very non effcient and non echo friendly .......
Report review
 Verified review
Aug 20, 2022
I ordered a bike, paid for it, and then received a notification that the bike was being shipped. Then... nothing... After two weeks.I called up and the customer rep said they'd look into it and then I finally got the actual shipping notification from DHL and the bike arrived a week later. So, good that they fixed it, bad that I had to call up to tell them my bike hadn't shipped.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 22, 2022
thank you for the feedback. We apologise for the inconvenience. Unfortunately, there were delays due to delivery in Switzerland.
 Verified review
Aug 5, 2022
Mi hanno spedito la gomma sbagliata e quando li ho contattati mi han detto che anche se è un errore loro dovevo spedirgliela indietro a spese mie e che mi avrebbero rimborsato, quando mi son lamentato sono spariti e non mi hanno più risposto neanche alla mail. Non acquisterò mai più su questo sito, serietà pari a zero.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 5, 2022
Abbiamo consegnato il pneumatico corretto. Il cliente ha commesso un errore. Volevamo ritirare il pneumatico per il credito. Il cliente si è lamentato dei costi di restituzione, che sono chiaramente dichiarati.
 Verified review
Aug 11, 2022
I have asked several times about the box quantity. It took me a week to get a proper response. And, you were indifferent to the request for documents related to the FTA. If you cooperated, 5% duty was saved. Was is cumbersome and difficult? Very very very very disapointed.
Report review
 Verified review
Aug 19, 2022
Customer support is not responsive and the order was shipped 3 days after they received my payment. The offer is huge tho and the prices are also quite competitive compared to Slovenian prices. Overall not bad.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 19, 2022
thank you for the feedback, please excuse the late reply, apparently it got lost. If you need any help please contact reklamation@bike-discount.de
 Verified review
Aug 1, 2022
Received a used item. Had to waste time printing out return slips, going to the post office. In the end I paid postage twice, wasted my time, and got nothing.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 1, 2022
We apologize for the complaint of the item. We will bear the shipping costs of the complaint. These will be refunded.
 Verified review
Aug 22, 2022
Everything arrived as it should and was well packaged. The estimated delivery times on the site are unrealistic and lead to frustration as a result.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 25, 2022
Thank you for the feedback. Customer purchased on 07/31/22, we transferred to our shipper on 08/02/22. Delivered on 08.08.22 in Ireland. There was a weekend in between.
 Verified review
Aug 23, 2022
After almost a month, the order did not arrive. Ordered a lot and this is an extraordinary event, but that is annoying me I can't do anything.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 30, 2022
the package was lost on the way to you, for this we apologize. We have written to you and have not received a reply. If you have any further questions, please contact us at reklamation@bike-discount.de.
 Verified review
Aug 22, 2022
Send like a great online shop but their international deliveries via DHL seem to take weeks when other online shops only take days to deliver.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 24, 2022
Customer ordered on 14.08.22. We have handed over to DHL on 15.08.22. Unfortunately, we cannot influence the customs clearance times for delivery to South Africa. We ask for your understanding.
 Verified review
Aug 1, 2022
Shipping to Spain is very expensive, specifically to Balears and takes incredibly long time. My last package took nearly 3 weeks.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 1, 2022
Lamentamos que el envío haya tardado un poco más. Lamentablemente, esto no fue posible en la situación actual. Los gastos de envío están claramente indicados.
 Verified review
Jul 28, 2022
Prepayed VAT when purchasing. But had to pay again to customs. Costumer service was arrogant and did not help at all.
Report review
 Verified review
Aug 12, 2022
the order from August 5, 2022 is still not here... today is Friday August 12, 2022, no information... all bad...
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 12, 2022
Package was ordered on 05.08.22, we handed over to DPD on 08.08.22. Package is in delivery to Slovenia. Due to the current situation there are currently delays. We apologize for this.
 Verified review
Jul 29, 2022 
Although all products I have ordered were in stock, it took them 3 days to ship my order. That sucks my friends!
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 1, 2022
Customer ordered on 06.07.22. We have handed over to DHL on 07.07.22. Goods were delivered on 13.07.22 in Romania. There was a weekend in between.
 Verified review
Aug 17, 2022
Put the reel price on your website and don’t surprise clients with cost that cannot define when check out
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 18, 2022
We display the correct prices. Due to the destination country taxation, we are obliged to calculate the customary tax rates, which may vary depending on the country. As soon as you select the country of delivery or log in to the store, the tax rates and the resulting price will be adjusted. We ask for your understanding. Please pre-select the delivery country on your next visit.
 Verified review
Aug 1, 2022
Tried to pay my order TWICE! It didn't happen! I have a great rating on Visa. Had to order from bike24.com
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 1, 2022
We have written to the customer because of address problems. No answer came.
 Verified review
Aug 25, 2022
Otherwise OK, but I got a used and broken derailleur in my order. Return-process was easy.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 25, 2022
Danke für das Feedback. Bitte entschuldigen Sie die Unannehmlichkeiten.