gardens4you.ieReviews

: 4,231Good

4.38

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

certified since: Mar 8, 2013
updated on: Nov 28, 2022
gardens4you.ie is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At gardens4you.ie, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to €2,500. Find out more


certified since: Mar 8, 2013
updated on: Nov 28, 2022
gardens4you.ie is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At gardens4you.ie, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to €2,500. Find out more

Reviews for gardens4you.ie

1,263 verified reviews in the last 12 months

4,231 total reviews
This is how we ensure that reviews come from real consumers.

the most relevant positive review


Apr 9, 2022
There is nothing not to like about 'gardens4you.ie'. The plants were so fresh looking. The service was fast. The packing really impressed me as they not only had such a strong box, but it was divided so as to protect the more fragile plants.On top of this the prices were great, but something that I really, really appreciated (because I am a bit of a novice on plants & don't know one from another ) was the fact that for each plant that I had purchased, they enclosed a sheet explaining exactly how to plant each item along with a photo so that I knew which was which.Before I got my parcel I was thinking that I would have to go back on the website to see which plant was which and what to do with it, but this page saved me all of that bother, so I was delighted to find this sheet enclosed.I definitely give this company full marks all round and am saving up to buy some more plants.
Report review

Show all positive reviews

the most relevant critical review


Aug 25, 2022
In a nutshell: two out of four plants I received were diseased (the other two are in quarantine waiting to see if they are also diseased) and customer service was rude and argumentive when I tried to ask for my money back (which I did after I had to threaten legal action and lateral flow tests to prove the diseased status of the plants, why is it always a battle?). The customer service in question replied from the UK, the plants came from the Netherlands, I ordered from gardens4you (dot) ie. To get a response from The UK was bizarre as it's through an IE website and I will certainly be reporting gardens4you for using an IE website to "weare" (dot) ie and the relevant authorities for abusing Irish internet infrastructure and cyberspace. I am also calling out the nursery (ies?) in the Netherlands for their obvious poor care of plants and the many holes in gardens4you in general's Standard Operating Procedures and Policies I can immediately digress from my experience. I tried to bring this to their attention and resolve the dispute quietly but after the experience with the UK customer service and no response from Melvin Jansen who I tried to contact I am now bringing this to the public's attention. Save your money DO NOT buy with Gardens4you, buy local or nationally (most local/national stores are happy to order more exotic plants for you), and support the Irish economy. We as an Irish customer base deserve better than the poor service from the Netherlands and rude customer service from The UK.
Report review

Show all critical reviews

Reviews for gardens4you.ie

 Sort by Relevance 
(109)
 Verified review
May 10, 2022
Plants were much smaller than expected, damaged and leaves were brown on arrival
Report review
Answer by gardens4you.ie
Jul 8, 2022
If you have had problems with your order, take pictures of the products and contact our customer service right away, we will be happy to solve the issue.
 Verified review
May 31, 2022
Product was much smaller than what was specified on the product description.
Report review
Answer by gardens4you.ie
Jul 8, 2022
The size of the product is well notified on the site and always includes the size of the pot, the measures are international. If you think you have received some smaller products please take pictures with measurements and contact our customer service department we will be happy to help you.
 Verified review
Dec 11, 2021
The plant looked nothing like the picture, hardly any leaves and very sparse.
Report review
Answer by gardens4you.ie
Dec 21, 2021
We advertise nursery plants cultivated outdoor, the photos on our website show you always some mature products photographed in summer period. We are in winter with -3ºC last night planst will develop once planted in spring season, you will just need to protect them with some mulch of some straw during the coldest months of the years.
 Verified review
Mar 30, 2022
Very disappointed with time delay, packaging and quality of products.
Report review
Answer by gardens4you.ie
Jul 8, 2022
We can see in our system that a free replacement order and a partial was send to you in order to cover the plants arrived damaged during the transit. too bad we can only read the negative side without you mentioning our replacement and refund
 Verified review
Jun 23, 2022
Plants were dry and withered, I don't think they will recover
Report review
Answer by gardens4you.ie
Jun 30, 2022
We are sorry to hear that, the order is guaranteed you just need to send photos to our customer service. You have never contacted our customer service for this reason we would like to hear from you how you can give us such a low rating without ever having requested a problem on the order received
 Verified review
Apr 27, 2022
Plants worth €68 received of poor quality with broken pot.
Report review
Answer by gardens4you.ie
Jul 8, 2022
We are sorry to see that 1 plant arrived damaged according to o system the plant have been refunded. Regarding the disposable plastic pot, the plant was in perfect condition and no replacement was necessary since the plant must be repotted in order to be fully guaranteed.
 Verified review
Jul 18, 2022
Rose bush was dead and the tree is all bent at the bottom
Report review
Answer by gardens4you.ie
Aug 26, 2022
Normally we always remove the flowers on the plants because they will bloom all season and the heat makes the roses wilt we had 27ºC this week. Regarding the camellia tree a replacement was send to you the next day. It's sorry to see that you don't mention the free plant you have kept and the new one you have received
 Verified review
May 10, 2022
Really bad quality plant lots of leaves torn and damaged
Report review
Answer by gardens4you.ie
Jul 8, 2022
We are sorry to see that the plant arrived in poor condition after the transit. Just take contact with our customer service we will be happy to replace or to refund it.
 Verified review
Jun 22, 2022
plant was dead on arrival and nothing like advertised
Report review
Answer by gardens4you.ie
Jun 30, 2022
The plant suffered in the box with the 30ºC we had last week and we clearly explained this to you and refunded this purchase immediately. It is distressing however to see despite the refund and our explanation that you posted your comment knowing that the plant had suffered from the heat during transit.
 Verified review
Dec 18, 2021
Plants are not as they are represented in pictures
Report review
Answer by gardens4you.ie
Dec 21, 2021
We advertise nursery plants cultivated outdoor, the photos on our website show you always some mature products photographed in summer period. We are in winter with -6ºC last night planst will develop once planted in spring season, you will just need to protect them with some mulch of some straw during the coldest months of the years.
 Verified review
May 2, 2022
Pictures very misleading Do not order from here
Report review
Answer by gardens4you.ie
Jul 8, 2022
The photos on our website show you always the mature produc t photographed in summer period. the size of the products delivered and the size of the pot is what you receive depending on the price. It is clear on the photos that the products arrived damaged after the transit, just contact our customer service for a replacement or a refund the order is guaranteed.
 Verified review
Jul 17, 2022
Plants were very poor quality and very small.
Report review
Answer by gardens4you.ie
Aug 26, 2022
All orders placed on our website are guaranteed, pleas send photos to our customer service we will be happy to help you.
 Verified review
Apr 13, 2022
Plants arrived in very bad condition
Report review
Answer by gardens4you.ie
Jul 8, 2022
Our plants are nursery plants cultivated outdoor, we have 6ºC during the days and -3ºC at night. Just plant them according to our planting instruction and wait to see them growing please the order is 100% guaranteed.
 Verified review
Apr 2, 2022
Only giving one star as I received an email looking for a review without having received my order
Report review
Answer by gardens4you.ie
Jul 8, 2022
Trusted shops does not ask you to write a review before you receive your order. You can keep the email aside while you wait for the parcel to arrive, specially since your package arrived the next day.
 Verified review
Apr 29, 2022
I placed an order ages ago and have had no updates on why it is taking so long to arrive
Report review
Answer by gardens4you.ie
Jul 8, 2022
After shipping delivery to Ireland is about 4-5 working days weekend and bank holiday not included. We can see in our system that you received dan automatic email when the order was dispatched. This order arrived on time according to dpd.
 Verified review
Apr 9, 2022
I have received parcel yet. Hope to rate again when it arrives. Thank you. Sarah
Report review
Answer by gardens4you.ie
Jul 8, 2022
After shipping delivery is about 4-5 working days weekend and bank holidays not included. Trusted shops does not ask you to write a review before you receive your order. You can keep the email aside while you wait for the parcel to arrive, specially since your package arrived the next day.
 Verified review
Apr 7, 2022
I haven’t received anything yet - you said I to four days - this is day seven!
Report review
Answer by gardens4you.ie
Jul 8, 2022
Trusted shops does not ask you to write a review before you receive your order. You can keep the email aside while you wait for the parcel to arrive, specially since your package arrived the next day.
 Verified review
May 12, 2022
You're waiting for my review and I'm still waiting for your plants :-(
Report review
Answer by gardens4you.ie
Jul 8, 2022
Trusted shop sends you an automatic message when the order is shipped so you can leave a comment about our services and the store in general. Deliveries are made in Ireland within 4-5 working days, it is rather surprising to leave a negative review and such a low score on the day of delivery...a little common sense would clearly be appreciated. Delivery status Date Time DPD parcel centre Parcel status+ 12.05.2022 15:25 Dublin Hill, Cor ... Delivered. Evidence 12.05.2022 07:44 Dublin Hill, Cor ... Out for delivery. 06.05.2022 20:09 Vijfhuizen (NL) In transit. 06.05.2022 15:44 DPD data centre Order information has been transmitted to DPD
 Verified review
Feb 10, 2022
I have yet to receive my order, it's now a late gift for my brother
Report review
Answer by gardens4you.ie
Mar 11, 2022
Delivery to Ireland is about 4-5 working days after shipping weekend and bank holidays not included. Your order left the 04/03/2022 and was delivered the 10/03/2022 on time. Date Time DPD parcel centre Parcel status+ 10.02.2022 15:41 LIMERICK (IE) Delivered. Evidence 10.02.2022 07:37 LIMERICK (IE) Out for delivery. 04.02.2022 20:31 Vijfhuizen (NL) In transit. 04.02.2022 13:52 DPD data centre Order information has been transmitted to DPD.
 Verified review
Feb 6, 2022
I ordered seeds on 30th January have not yet received them. 6th Feb.
Report review
Answer by gardens4you.ie
Mar 11, 2022
Delivery to Ireland is about 4-5 working days after shipping weekend and bank holidays not included. Your order left the 01/03/2022 and was delivered the 07/03/2022 on time. Date Time DPD parcel centre Parcel status+ 07.02.2022 14:42 Shannon County C ... Delivered. Evidence 07.02.2022 07:56 Shannon County C ... Out for delivery. 01.02.2022 21:29 Vijfhuizen (NL) In transit. 01.02.2022 09:12 DPD data centre Order information has been transmitted to DP