optics-trade.eu/en- Logo - reviews

optics-trade.eu/enReviews

: 1,484Excellent

4.70

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

certified since: 12/14/2018
updated on: 8/18/2022
optics-trade.eu/en is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At optics-trade.eu/en, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to €2,500. Find out more


certified since: 12/14/2018
updated on: 8/18/2022
optics-trade.eu/en is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At optics-trade.eu/en, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to €2,500. Find out more

Reviews for optics-trade.eu/en

481 verified reviews in the last 12 months

1,484 total reviews
This is how we ensure that reviews come from real consumers.

the most relevant positive review


6 months ago
Eaven If it take a while, i get what i orderred and i was very pleased for it. On future i Will order more stuff from Opticstrade. I have already told My friends about you. Your vebsites are awesome, also YouTube. I think If you can little lower your prices, you Will be huge succes. You should chek prices of Germany or UK. Meopta and Docter was succes in Finland. Here we need lowlight sigths. These must be as cheap as possible. Maybe 8x56 s&b would Be cool, If you can find pivot rings like Rusan. Also there must Be some driven hunt optics, maybe aimpoint or s&b klassik 1-4.
Report review

Show all positive reviews

the most relevant critical review


6 months ago
I am very sorry to give this negative rating but although I have only heard good things about the seller, my personal experience has not been positive. First of all, every message requesting information or anything else takes several days to be answered, they say they are full of requests, but it would be advisable to hire more staff to have high levels of efficiency. However, I ordered a scope that had the elevation turret completely locked. A minimum of control over the main functionalities on the goods sold is needed to avoid making unnecessary shipments and creating inconvenience for customers, it is not a defect that emerged over time. To be clear it is as if I had sold a car whose engine does not start. I hope I have explained. All of this happened during a sporting competition that I had to abandon and it was really unpleasant. Sure I was just unlucky and we're talking about a great seller but honestly I can't say I've had a good experience. I want to continue to trust the seller but, for example, offering me a percentage discount on a next purchase could be a serious policy of a seller who wants to recover the customer. Thank you
Report review

Show all critical reviews

Reviews for optics-trade.eu/en

Filter 
 Sort by Relevance 
(7)
(20)
 Verified review
11 days ago
I ordered and payed for mounts for my gun, then waited a couple of weeks as I got a receipt to say order was processed, an just to wait on email to confirm they were being shipped. I then emailed to ask about shipment, to be told apologies item not in stock. Still no word on when they might be in stock. Nothing
Report review
Answer by optics-trade.eu/en
10 days ago
Dear Sir, thank you for your feedback. We would kindly like to inform you that the product that you have ordered is not in stock. Next to the price is the status of availability "ships in 1 month or more", unfortunately, the shipping time is a little bit longer. Please note, that the production process is a little slower nowadays due to the COVID-19 pandemic situation. We sincerely apologize to you. Please accept our sincere apology for the longer delivery period. Please be so kind and write to us and we will give you a token of appreciation. (info@optics-trade.eu). As soon as the product will arrive in our warehouse we will send it to your address. At the time of shipping, you will receive the tracking number for your order. Thank you for your patience and understanding. If you will need any additional information, please do not hesitate to contact us again. Looking forward to hearing from you. Kind regards, Optics trade Team
 Verified review
2 months ago
When the items are not in stock to be ordered immediately should be notified.
Report review
Answer by optics-trade.eu/en
1 month ago
Dear Sir, thank you for your feedback. We would kindly like to inform you that the product that you have ordered is not in stock. Next to the price is the status of availability "ships in 1 month or more", unfortunately, the shipping time is a little bit longer. Please note, that the production process is a little slower nowadays due to the COVID-19 pandemic situation. We sincerely apologize to you. We will improve our service and will update our customers more often. Please accept our sincere apology for the longer delivery period. Please be so kind and write to us and we will give you a token of appreciation. (info@optics-trade.eu). Thank you for your understanding. Should you require any further assistance, please do not hesitate to contact us again. Looking forward to hearing from you. Kind regards, Optics trade Team
 Verified review
3 months ago
Very bad service, also did not have my order in stock and did not let me know for 3 weeks ,shocking I would never buy from them again ever..
Report review
Answer by optics-trade.eu/en
3 months ago
Dear Sir, thank you for your feedback. We would kindly like to apologize for the bad experience that you had with ordering at Optics trade, unfortunately, the product that you ordered was out of stock. Two days after you have made the order you have also received the information that your product will be available in approximately 6 weeks. The refund was made as soon as you requested. Please note, that we will send you the product free of charge to your address as soon we will receive it. We emphasize once again that we value your satisfaction above all and we are always ready to help in awkward situations. Once again, we would like to kindly apologize and ask for your patience and understanding. If you will need any additional information, please do not hesitate to contact us again. Looking forward to hearing from you. Kind regards, Optics trade Team
 Verified review
3 months ago
15 Tage nach Rücksendung keine Bestätigung oder Rückzahlung erhalten
Report review
Answer by optics-trade.eu/en
3 months ago
Dear Sir, thank you for your feedback. We would kindly like to inform you that our colleague from Service Department has contacted you on the May 23 at 16:35, if you want a full refund or a different product, unfortunately, we have not received a reply. We sincerely apologize if the mail went into your spam folder or if there was another issue. You contacted us on the 4th of June and your refund was immediately processed and the payment was back on your account on the 7th of June. We continuously stress the importance of customer satisfaction as one of key values of Optics Trade's business. Unfortunately, unintentional mistakes can still happen, and we are sorry for them. Please be so kind and contact us on our mail: info@optics-trade.eu we will also give you a token of appreciation and will let you know when you will receive your order. Once again, we would like to kindly apologize and ask for your patience and understanding. If you will need any additional information, please do not hesitate to contact us again. Looking forward to hearing from you. Kind regards, Optics trade Team
 Verified review
3 months ago
Report review
 Verified review
4 months ago
aucun suivi de commande, deux commandes non livrées a ce jour !!!!!!!!!!!!!plus jamais achat sur ce site. tout juste bon a relancer des paniers non terminés " et pour cause !!!. a fuir++++++++++++++++++
Report review
 Verified review
4 months ago
Nothing arrived, no mail or anything else either
Report review
Answer by optics-trade.eu/en
4 months ago
Dear Sir, thank you for your feedback. We would kindly like to inform you that the product that you have ordered is not in stock. Next to the price is the status of availability "ships in 1 month or more", unfortunately, the shipping time is a little bit longer, because of the current situation and the lockdown in Shanghai city. Please accept our sincere apology for the longer delivery period. Please be so kind and write to us and we will give you a token of appreciation. (info@optics-trade.eu). Thank you for your understanding. Should you require any further assistance, please do not hesitate to contact us again. Looking forward to hearing from you. Kind regards, Optics trade Team
 Verified review
4 months ago
I still have not received my order
Report review
Answer by optics-trade.eu/en
4 months ago
Dear Sir/Madam, thank you for your feedback. We sincerely apologize for the longer delivery time, unfortunately not all the products that you have ordered were in stock, and the production process is a little slower nowadays due to the COVID-19 pandemic situation. We sincerely apologize. Please accept our sincere apology for the longer delivery period. Please be so kind and write to us and we will give you a token of appreciation. (info@optics-trade.eu). Thank you for your understanding. Should you require any further assistance, please do not hesitate to contact us again. Looking forward to hearing from you. Kind regards, Optics trade Team
 Verified review
8 months ago
i think one can improve in shipping or if the item is not in stock maybe more information about that in the description , as a new buyer i did not know that the item was not in stock after the perches i learned that i had to wait 10 weeks before it may be shipped to me other than that i have no negatives , prices is good and lots of items to choose from
Report review
 Verified review
8 months ago
ordered and paid for item late November. order confirmed but no tracking number given. when i sent email to ask for this, i received an automated reply that they are too busy and will contact me in due course. meantime what i cannot trace what i purchased as a Christmas present!!
Report review
Answer by optics-trade.eu/en
8 months ago
Dear Sir, thank you for your feedback. We sincerely apologize for the inconvenience. We would kindly like to inform you that the product that you have ordered is listed as ships in 2-4 weeks. Please note, you have made your order on the 28th of November. We sincerely apologize that the shipment did not arrive at your address. As soon as we will receive your order we will send it to your address and upgrade your shipping method to UPS express. Hopefully your product will arrive before Christmas. We will reply to your mail as soon as possible, We have received a lot of emails in the last few days and we are doing everything in our power to solve them as soon as possible. We will also give you a token of appreciation. We have received a lot of emails in the last few days and we are doing everything in our power to solve them as soon as possible. Once again, we would like to kindly apologize and ask for your patience and understanding. If you will need any additional information, please do not hesitate to contact us again. Looking forward to hearing from you. Kind regards, Optics trade Team
 Verified review
6 months ago
I ordered a product that is available, but it's been 3 weeks and I have no updates. I wrote to them and they haven't answered for days and still no reply.
Report review
Answer by optics-trade.eu/en
6 months ago
Dear Sir/Madam, thank you for your feedback. We would kindly like to apologize for not having the best experience on ordering on our website, unfortunately, there has been an error on our website, and the product is not in stock. We would also like to apologize for the late reply, which is a result of increased demand for our services. We will reply to you as soon as possible. We will do everything possible that you will receive your product as soon as possible. Please accept our sincere apology for the longer delivery period and for the inconvenience. Thank you for your understanding. Should you require any further assistance, please do not hesitate to contact us again. Looking forward to hearing from you. Kind regards, Optics trade Team
 Verified review
7 months ago
Despite a direct bank payment three weeks ago (10th Jan) I have not received any confirmation of payment or notification re shipping. Very disappointing.
Report review
 Verified review
9 months ago
they sent the item with wrong invoice and we had to pay import taxes, they put 749 euros in the invoice when the item cost was 30 euros
Report review
Answer by optics-trade.eu/en
9 months ago
Dear Customer, thank you for your feedback. We sincerely apologize that you have received the wrong invoice and would like to refund you the import taxes that you have. Please be so kind and contact us on our mail: info@optics-trade.eu we will make a full refund for the import taxes. We would kindly like to inform you that we have checked and we did not have any invoice in the month of November for the amount of 749€, maybe there was a mistake on the Customs or on the post office. Once again, we would like to kindly apologize and ask for your patience and understanding. In case you will need any additional information from our site, please let us know. Looking forward to hearing from you. Kind regards, Optics trade Team
 Verified review
8 months ago
I don’t have any news about my order and I didn’t got it yet. On Messenger no any answer. No communication!
Report review
Answer by optics-trade.eu/en
8 months ago
Dear Sir, thank you for your feedback. We would kindly like to ask you if you can contact us on our email: info@optics-trade.eu We sincerely apologize for not informing you on time about your order. Some manufacturers were not working through the holidays. Please be so kind and contact us on our mail: info@optics-trade.eu and we will also give you a token of appreciation and will let you know when you will receive your order. Once again, we would like to kindly apologize and ask for your patience and understanding. If you will need any additional information, please do not hesitate to contact us again. Looking forward to hearing from you. Kind regards, Optics trade team
 Verified review
5 months ago
I ordered a rubber cap button and I received a large cushion. I am unable to contact on the given email.
Report review
Answer by optics-trade.eu/en
5 months ago
Dear Sir, thank you for contacting us. We would kindly like to inform you that currently no product was send to your address from our site. Please note, the product that you have ordered we expect to be available in approximately 4-5 weeks. You can always contact us at this email address: info@optics-trade.eu or you can call us on this number: + 386 31 770 520 You will receive the product that you have ordered as soon as it will be available. Thank you for your understanding. If you will need any additional information, please do not hesitate to contact us again. Looking forward to hearing from you. Kind regards, Optics Trade
 Verified review
9 months ago
Iam waiting on an order I placed 3 weeks ago I was told last week Ihave it by Friday still nothing
Report review
Answer by optics-trade.eu/en
9 months ago
Dear Sir, thank you for your feedback. We sincerely apologize that you are still waiting for your order. We would kindly like to inform you that we have sent your order on the same day that you have made your order. Unfortunately, the parcel was sent back to our warehouse. Once the order is sent from our warehouse it is out of our hands. But we understand that you are waiting long for your product and will refund you the shipping costs, but your parcel is now close to your location and it will be delivered in a couple of days. Please be so kind and contact us on our mail: info@optics-trade.eu and we will also give you a token of appreciation. Once again, we would like to kindly apologize and ask for your patience and understanding. If you will need any additional information, please do not hesitate to contact us again. Looking forward to hearing from you. Kind regards, Optics trade team
 Verified review
1 year ago
Nothing that interests me is in stochastic so it takes many months for optics to arrive.
Report review
Answer by optics-trade.eu/en
1 year ago
Dear Sir, thank you for your feedback. We sincerely apologize for the longer delivery time. We would kindly like to inform you that the Leopold products take about 1 month and more to supply. The production process is a little slower nowadays due to the COVID-19 pandemic situation. Unfortunately, we can not speed-up the production time of the manufacturers. Thank you once more for your order in our store and for all your patience. If you will need any additional information, please do not hesitate to contact us again on our info mail. Kind regards, Optics trade team
 Verified review
7 months ago
Pack de limpieza simple y con cálidad “China” no merece la pena, no vale lo que cuesta.
Report review
Answer by optics-trade.eu/en
7 months ago
Dear Sir, thank you for your feedback. We would kindly like to inform you that you have the right to return your product back to our warehouse and we will refund you for the whole order with the shipping cost inclued. More about the return policy you will find on this link: https://www.optics-trade.eu/int/return-policy.html For more information, you can contact us on our info mail: info@optics-trade.eu Thank you for your understanding. If you will need any additional information, please do not hesitate to contact us again. Looking forward to hearing from you. Kind regards, Optics trade
 Verified review
10 months ago
do dnesneho dna som nic nedostal,ani odpoved na otazky.
Report review
 Verified review
1 year ago
The shipment delays are too optimistic.
Report review
Answer by optics-trade.eu/en
1 year ago
Dear Sir, thank you for your feedback. We would kindly like to apologize unfortunately due to the massive database of information there has been an error on our website. Of course, we utterly understand that this is no excuse, and we understand your frustration in this regard. We sincerely apologize for the inconvenience we have caused. Please be so kind and write to us and we will give you a token of appreciation. (info@optics-trade.eu). Once again, we would like to kindly apologize and ask for your understanding. Looking forward to hearing from you. Kind regards, Optics trade team