Allergy Test Australia- Logo - reviews

Allergy Test AustraliaReviews

: 544Good

3.59

Reviews for Allergy Test Australia

58 verified reviews in the last 12 months

544 total reviews
This is how we ensure that reviews come from real consumers.

the most relevant positive review


6 months ago
easy at home test. they didn't send a return envelope for the blood allergy test as stated and i asked for it and they just sent another kit without return envelope. the results are okay, some things i'm like that's not accurate but some things ring true to how i'm feeling. although igg and ige tests are not 100% accurate, it also depends what you've eaten around that time too which can influence what the blood test says. anyway it's not bad. good way to find out some things about your allergies or sensitivities.
Report review

Show all positive reviews

the most relevant critical review


7 months ago
I ordered a test in November 2021. Since then I have contacted Allergy AUstralia via their chat line and via email a dozen times. Each time I am promised my issue will be escalated and I will be contacted by a supervisor. I never have. I am also sent the same auto email to fill in my order details and reason for refund.... I have filled this in exactly as requested 7 times and have never received a refund. This is an amount of AU $250. The chat people have been useless. I am asked "what's your order number" and then am told to send an email to info@allergytest.co to which I never hear back. The lab is not in Australia and there is no call centre number. This is a total scam.
Report review

Show all critical reviews

Reviews for Allergy Test Australia

Filter 
 Sort by Relevance 
(16)
 Verified review
1 month ago
Terrible test & 2months turn around time, despite me paying extra.for express. I already know I’m allergic to certain foods & they didn’t show up. I feel this was a complete waste of time & money. I have provided my feedback via email & it was not respected. Do not recommend.
Report review
Answer by Allergy Test Australia
17 days ago
Thank you for your review. We are very sorry to hear you're not satisfied with the testing. We have looked into this for you and can see you had concerns about testing for Coeliac Disease. Our team has explained we do not test for Coeliac Disease on our testing as this is an autoimmune disease rather than an allergy or intolerance. Therefore, we would be unable to detect it. If you have any further questions or queries, please do reach out to our team at info@allergytest.co who will be more than happy to help.
 Verified review
2 months ago
It just didn’t seem very real. I know that I have a strong allergy to horses and that didn’t come up. Seems inconsistent to previous tests I have had. Im not very convinced that it is correct.
Report review
Answer by Allergy Test Australia
22 days ago
Thank you for your review. We are very sorry to hear you are unhappy with the service. Unfortunately, different test types cannot be compared to previous testing as results can vary depending on several factors, including the method of testing and the date/time the testing was completed. More information can be found in our Terms and Conditions. We recommend contacting our customer service team at info@allergytest.co who will be happy to assist and advise.
 Verified review
1 month ago
Report review
Answer by Allergy Test Australia
1 month ago
Thank you for your feedback. We're very sorry to see you're not satisfied with the service. We are always trying to improve our service and would love to hear any feedback you have on the service. If you have a moment, your feedback can be sent to info@allergytest.co and the team will be happy to assist.
 Verified review
4 months ago
Never recieved the results waste of time and money
Report review
Answer by Allergy Test Australia
2 months ago
Thank you for your review. We are very sorry to hear you are unhappy with the service. Our systems show your sample has not yet arrived at our labs. Please do reach out to our customer service team at info@allergytest.co who will be more than happy to assist.
 Verified review
4 months ago
Scam. They take your money and don’t deliver
Report review
Answer by Allergy Test Australia
4 months ago
Thank you for your review. We are very sorry to hear you are not satisfied with the service. I can see from your order and correspondence with our customer service team you did contact the team to cancel your order and shipment meaning your kit would not have been received due to the refund. If you do have any further questions or queries, please do reach out to our team at info@allergytest.co who will be more than happy to help.
 Verified review
7 months ago
I ordered a test in November 2021. Since then I have contacted Allergy AUstralia via their chat line and via email a dozen times. Each time I am promised my issue will be escalated and I will be contacted by a supervisor. I never have. I am also sent the same auto email to fill in my order details and reason for refund.... I have filled this in exactly as requested 7 times and have never received a refund. This is an amount of AU $250. The chat people have been useless. I am asked "what's your order number" and then am told to send an email to info@allergytest.co to which I never hear back. The lab is not in Australia and there is no call centre number. This is a total scam.
Report review
Answer by Allergy Test Australia
6 months ago
Thank you for your review. We are very sorry to hear you are not happy with the service received. I am pleased to confirm our team reached out on multiple occasions, including our customer service manager, however, we did not receive a response from you, and new tickets were being opened, which our team did respond to assist you. Your refund was completed by our accounts team with no problems.
 Under review
7 months ago
This is not a company based in Australia. It took weeks for my test to arrive, customer service was terrible and overnight responses only being passed around to a different person each time. I asked for a refund multiple times before my product was finally sent and was ignored. I paid for quick results only to find out that the samples are sent to the UK for testing and so you have to wait for local and internationally delivery times before your test is even received so the rapid results is a complete waste of money and it’s difficult to trust the results when you do get them. I would not recommend this company to family or friends. Pay a little extra and go with a company that has testing centers in Aus and better customer service.
Report review
 Verified review
8 months ago
This is a scam! I ordered a blood test in October and still haven’t received the kit. I have contacted them on many occasions each time they have another excuse. DO NOT PURCHASE
Report review
Answer by Allergy Test Australia
8 months ago
Thank you for your review. We are very sorry to hear you did not receive your test kit. As per our team's email correspondence with you, this was on hold due to an invalid address being provided and our distribution system being unable to send. In addition to this, the order was placed on hold due to a PayPal dispute being opened by the customer, and our team is unable to dispatch an order when the order is on hold. Investigating further, I can see a full refund was provided by our team prior to leaving your review.
 Verified review
6 months ago
I received an email saying that there was not enough blood so they offered to send another kit…3 weeks ago! I have sent follow up emails which have gone unanswered.
Report review
Answer by Allergy Test Australia
6 months ago
Thank you for your review. I am very sorry to hear your test kit did not arrive with you. This was dispatched 6th February from our UK lab. Our team would be happy to dispatch a replacement right away, if this helps? Please do reach out to our team at info@allergytest.co and our customer service team will be more than happy to assist.
 Under review
7 months ago
Ordered and found that the product was damaged. Called and they said they would send a replacement kit and now 6 weeks later I still have not received it.
Report review
 Verified review
5 months ago
I sent my hair follicles since January it's March and I'm still waiting.
Report review
Answer by Allergy Test Australia
5 months ago
Thank you for your review. We are very sorry to hear you mailed your sample to our labs and not yet received results. Our labs have not yet received your sample, leading us to believe this has been lost in the mail on its way to us. If you were able and willing to send a new sample, please do quote the following reference and this will be priority tested on arrival: DM-FT-22
 Verified review
10 months ago
I had to chase up my Delivery, Now I have to chase up my Results.
Report review
Answer by Allergy Test Australia
9 months ago
Good Morning, thank you for your review. I am very sorry to hear you have not yet received your test results. Your sample has not yet arrived at our lab for testing. Please contact our team at info@allergytest.co who will be more than happy to assist.
 Verified review
7 months ago
Couldn’t test cause the items supplied were faulty
Report review
Answer by Allergy Test Australia
7 months ago
Thank you for your review. I have looked into this for you and can see you have not yet made contact with our customer service team to supply a new kit. Please do make contact with our team at info@allergytest.co who are always happy to provide a replacement kit free of charge.
 Verified review
5 months ago
Product never arrived
Report review
Answer by Allergy Test Australia
5 months ago
Thank you for your review. We are very sorry to hear your test kit did not arrive. Our team would be very happy to dispatch a replacement kit. Please do reach out to our customer service team with your order details to arrange this.
 Verified review
5 months ago
Report review
Answer by Allergy Test Australia
5 months ago
Thank you for your review. We are sorry to see you are not satisfied with the service. We would love to hear from you to see what we could be doing better - we're always looking to improve! info@allergytest.co
 Verified review
9 months ago
Report review
Answer by Allergy Test Australia
8 months ago
Thank you for your review. We are very sorry to see you rated the service 1-star. If you have any queries or complaints, please do contact our team at info@allergytest.co with any feedback - we're always looking to improve!