sportspar.com- Logo - reviews

sportspar.comReviews

: 1,574Excellent

4.57

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

certified since: Oct 25, 2018
updated on: Feb 4, 2023
sportspar.com is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At sportspar.com, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to €2,500. Find out more


certified since: Oct 25, 2018
updated on: Feb 4, 2023
sportspar.com is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At sportspar.com, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to €2,500. Find out more

Reviews for sportspar.com

289 verified reviews in the last 12 months

1,574 total reviews
This is how we ensure that reviews come from real consumers.

the most relevant positive review


Mar 29, 2022
It was the first time that I have used SportsSpar, and was not sure about it, but it excelled my expectations. I had a problem with my address and they sorted it out immediately and the parcel arrived a lot quicker than expected. I will definitely be using the again, the quality of the products are excellent and all original which is what I want and at a great price.
Report review

Show all positive reviews

the most relevant critical review


Sep 1, 2022
Kurzfassung: Weiß man nicht die exakte Größe bzw. muss mehrere probieren, dann hier NICHT kaufen. Die Retoure bleibt an euch hängen. Rechtlich völlig in Ordnung, jedoch muss der Kunde vor Kauf korrekt informiert werden, was nicht passiert. Erklärung: Die Webseite hat einen groben Fehler bei der Verlinkung zu den AGBs und der Widerrufsbelehrung. Man wird auf beides im Bestellprozess hingewiesen aber die Links funktionieren schlicht nicht. (siehe Bild = wenn man Link anklickt.) Daher ist es nicht einfach ersichtlich, dass man für die Retourkosten aufkommen soll. Der Support reagiert entweder mit nicht hilfreichen bzw. Themenfremden Standardtexten oder antwortet mit "man weist auf die AGBs und Widerrufsbelehrungen hin" und "sie sind einsehbar" ... sind komplett unterschiedliche Sachen und hat mit dem Problem nichts zutun aber sei es drum. Sie scheinen damit ja erfolgreich zu sein. Die Preise scheinen zu passen und der Versand ist zügig. Hier also alles in Ordnung. Kundenservice / Support reagiert schnell allerdings nicht kundenorientiert. gesetzliche Pflichten werden ignoriert und daraus entstehende Forderungen sitzt man gekonnt aus.
Report review

Show all critical reviews

Reviews for sportspar.com

Filter 
 Sort by Relevance 
(8)
(3)
(15)
 Verified review
9 days ago
Report review
 Verified review
Dec 9, 2022
They have a super problem with the delivery company in Spain. They never get the parcels home. They say they are coming and they never do. It's a pity because I will stop buying from this site as several of my friends have already done.
Report review
 Verified review
Dec 23, 2022
Charged over £120 for customs charge which I wasn’t told of when placing the order
Report review
 Verified review
Nov 25, 2022
Shipping price abroad is very expensive, delivery time to Israel takes more than 5-6 weeks!! and response time of customer service takes few days.
Report review
Answer by sportspar.com
Nov 28, 2022
Hello, First of all we apologize for the delay of our response. This time of year we have a lot of customer messages and we try our best to answer as soon as we can. Regarding the shipping costs and delivery time, we are sorry if it took so long, but it is especified on our website (14-30 working days, depending on the country). We hope that despite these facts you enjoyed the products you bought. We will be glad to see you around in our shop again. Best regards, SportSpar
 Verified review
Oct 8, 2022
Item arrived with no lavel
Report review
Answer by sportspar.com
Nov 3, 2022
Hello! We apologize for the delay in our reply. We are sorry to hear that you are not satisfied with your purchase. We assured you by e-mail that the item you received was original and new, even though it did not have a label. Sometimes we buy in large quantities and the products are loose. Whenever you are not satisfied with a product you can return it and we will refund the purchase price, but our returns policy states that the customer must bear the costs: https://www.sportspar.com/returns Different to other online retailers we don’t include the costs for possible returns into sales prices so that we can offer you even more affordable prices. Best regards, SportSpar
 Verified review
Nov 3, 2022
 
postage costs
Report review
Answer by sportspar.com
Nov 4, 2022
Hello, thank you for your review. We are sorry to read that you were not entirely satisfied with your shopping experience. We hope that despite the shipping costs we will be able to see you again soon at our shop. Thank you for your order. Best regards, SportSpar
 Verified review
Sep 1, 2022
Kurzfassung: Weiß man nicht die exakte Größe bzw. muss mehrere probieren, dann hier NICHT kaufen. Die Retoure bleibt an euch hängen. Rechtlich völlig in Ordnung, jedoch muss der Kunde vor Kauf korrekt informiert werden, was nicht passiert. Erklärung: Die Webseite hat einen groben Fehler bei der Verlinkung zu den AGBs und der Widerrufsbelehrung. Man wird auf beides im Bestellprozess hingewiesen aber die Links funktionieren schlicht nicht. (siehe Bild = wenn man Link anklickt.) Daher ist es nicht einfach ersichtlich, dass man für die Retourkosten aufkommen soll. Der Support reagiert entweder mit nicht hilfreichen bzw. Themenfremden Standardtexten oder antwortet mit "man weist auf die AGBs und Widerrufsbelehrungen hin" und "sie sind einsehbar" ... sind komplett unterschiedliche Sachen und hat mit dem Problem nichts zutun aber sei es drum. Sie scheinen damit ja erfolgreich zu sein. Die Preise scheinen zu passen und der Versand ist zügig. Hier also alles in Ordnung. Kundenservice / Support reagiert schnell allerdings nicht kundenorientiert. gesetzliche Pflichten werden ignoriert und daraus entstehende Forderungen sitzt man gekonnt aus.
Report review
Answer by sportspar.com
Sep 14, 2022
Guten Tag, vielen Dank für deine Aufmerksamkeit. Wir haben den Fehler behoben. Viele Grüße SportSpar.de
 Verified review
Aug 17, 2022
They never leave packages at home In addition that point is far away, since the ones that were nearby stop taking packages because of the problems it gives them, since everyone complains about my When the company is told, they don't care. They don't do anything, sometimes they don't even respond A shame
Report review
Answer by sportspar.com
Aug 18, 2022
Hello Rafael, Thank you for your feedback. We are very sorry that you are not satisfied with the delivery of your order. We are in close contact with DHL to discuss those problems. If you click on the tracking link, there are several options where you would like to have your parcel to be delivered to. Unfortunately, DHL doesn’t offer a telephone service to inform you in advance about delivery times. However, if you allow us to give your data do DHL (check out at our shop – simply check the respective box), they’ll keep you up to date with a tracking link. Nevertheless, it’s common DHL practice to leave parcels in nearby DHL shops if customers are not at home or cannot be reached – in your case due to an inoperative door bell. We apologize for the inconvenience. Best regards, Your SportSpar team
 Verified review
Jun 23, 2022
Glasses of 200 and 300 euros came to me in plastic bags of cheap value!!! I spoke with the customer service and they told me they do not have the original ports while in the description they wrote that they send them in their original cases!!!
Report review
Answer by sportspar.com
Jun 28, 2022
Hello, Thanks for your feedback. We are very sorry that your are not satisfied with your order at SportSpar. We only sell original items and we denounce retailers trading faked products. We are very proud to be able to offer such low prices over a long period of time. Unlike other retailers we do without too many middlemen, too long transportation routes and too high profit margins. Most of our products are from last year’s collections of popular sports brands. Often, our unbeatable low SportSpar prices are only a fraction of the original prices recommended by the manufacturers themselves. Best regards, Your SportSpar team
 Verified review
Aug 2, 2022
DHL ne livre pas bien les colis.iI abandonne les colis à l'entrée des immeubles ou bien il remet les colis dans les mains des voisins malsains . Je suis vraiment déçu de cette société de livraison.
Report review
Answer by sportspar.com
Aug 3, 2022
Bonjour, Nous sommes désolés d'apprendre que vous avez eu une mauvaise expérience avec la livraison de votre colis. DHL dépose généralement les colis chez un voisin ou dans une filiale lorsque le client n'est pas chez lui. Nous espérons que votre prochain achat vous donnera entière satisfaction. Au nom de DHL, nous nous excusons pour ce désagrément. Cordialement, L’équipe de Sport-Outlet
 Verified review
May 9, 2022
My package has not been delivered yet, the maximum due date on the site was 14 days. i cant contact sportspar, they poorly answer emails and there is no telephone number. very disapointed!
Report review
Answer by sportspar.com
May 10, 2022
Hello! We are terribly sorry to hear that you had problems with the delivery of your orders. We received word from DHL today regarding your order CT953243508DE. The package is at the customs office of your country (we have sent you an email with further information). We opened an enquiry last week to find out where the packages are, but DHL sometimes takes up to 3 weeks to give us an answer. As soon as we get information, we will write to you via email. We apologise for the inconvenience. Best regards, your SportSpar team
 Verified review
Mar 5, 2022
I order 3 swemsuiets of adidas the material is discusting on the pic u see them nice and when i risiv its verry poor material its not awemsuiet like ther is rith on the discription
Report review
Answer by sportspar.com
Mar 7, 2022
Hello, Thank you for your feedback. We are very sorry that you are not satisfied with your order. We only sell original items by popular brands. It might happen that even high-quality products by top labels show little imperfections. You always might contact our customer service to solve the problem or return items which you don’t like. Best regards, Your SportSpar team
 Verified review
Mar 31, 2022
carton arrived opened and not respecting proper weight and the local post need to repack this is not first time I looked photos and sent to sport spars
Report review
Answer by sportspar.com
Apr 5, 2022
Hello! We’re terribly sorry that you received your packages in bad condition. We already had contact with you via e-mail. We assure you that we’ll do everything in our power to avoid that this happens again in the future. Thank you for your orders and we apologize for any inconvenience. Best regards, your SportSpar team
 Verified review
Mar 31, 2022
carton arrived opened and not respecting proper weight and the local post need to repack this is not first time I looked photos and sent to sport spars
Report review
Answer by sportspar.com
Apr 5, 2022
Hello! We’re terribly sorry that you received your packages in bad condition. We already had contact with you via e-mail. We assure you that we’ll do everything in our power to avoid that this happens again in the future. Thank you for your orders and we apologize for any inconvenience. Best regards, your SportSpar team
 Verified review
Feb 14, 2022
I never received in my home, i always must go to the post. And the quality of boxer sergio tacchini is very very very bad. A shame to sell this
Report review
Answer by sportspar.com
Feb 14, 2022
Hello, Thanks for your feedback. We are very sorry that you are not satisfied with the delivery. This is a service by DHL and its partners and we have no influence on this process. Concerning the boxer shorts quality – did your contact our customer service to find a solution for this problem? Best regards, Your SportSpar team
 Verified review
Jun 14, 2022
Costumer reward system for esteem and loyal costumer. A black man can also make sense appearing on your catalog
Report review
Answer by sportspar.com
Jun 16, 2022
Hello Walter Prince, Thanks for your feedback. Your opinion is always very important for us in order to improve our online shop and our services. In fact, we already have a kind of customer loyalty program. Please have a look at our DealClub. Here, loyal customers receive even better discounts and more special offers. Maybe this is of interest for you. Best regards, Your SportSpar team
 Verified review
May 23, 2022
Yes, the size of shoes. There is a difference between 42size of shoes between spart spar and normal shoes.
Report review
Answer by sportspar.com
May 24, 2022
Hello, Thanks for your feedback. We’re sorry that you aren’t satisfied with your order. Unfortunately, sizes might vary from time to time even when it’s a high quality products by popular brands. In your case, we already knew about the variations and so we left a remark in our description to help you to find your right size. Of course, you always might return goods which aren’t the right size or which you don’t like and we will refund the purchase amount. Best regards, Your SportSpar team
 Verified review
Sep 17, 2022
Shipping and communication about undelivered merchandise
Report review
Answer by sportspar.com
Sep 19, 2022
Hi, please let us know where you see room for improvement. Thank you very much. The SportSpar.com team
 Verified review
Feb 10, 2022
Because they are on time.and they product are perfect.
Report review
Answer by sportspar.com
Feb 10, 2022
Hello, Thank you for your feedback. We are SportSpar and, of course sportsmanlike as we are, 3 out of 5 is not enough for us! Please let us know where we should improve for you. Just send an e-mail to our Customer Service (service@sportspar.com). Best regards, Your SportSpar team
 Verified review
Aug 1, 2022
i dont need your mark of every things
Report review
Answer by sportspar.com
Aug 1, 2022
Good morning, we are sorry to hear that you are not happy with your purchase. We see in our system that you placed an order containing only SportSpar.de products. On the photos, in the title and in the description of the products it is specified that the company brand is printed on the product. We are sorry if you did not see this before placing your order. You can return unwanted products by following these steps: https://www.sportspar.com/returns Best regards, SportSpar