bike-discount.de/enReviews

: 26,026Excellent

4.78

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

certified since: Jun 7, 2022
updated on: Sep 27, 2022
bike-discount.de/en is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At bike-discount.de/en, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to €20,000. Find out more


certified since: Jun 7, 2022
updated on: Sep 27, 2022
bike-discount.de/en is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At bike-discount.de/en, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to €20,000. Find out more

Reviews for bike-discount.de/en

3,815 verified reviews in the last 12 months

26,026 total reviews
This is how we ensure that reviews come from real consumers.

the most relevant positive review


Oct 7, 2021
Good service and pleased with how efficient ordering and delivery was. Sadly, due to Brexit, once it hits the UK shores you get VAT added, import duty (which seems to be more like 3.5% rather than the 2.5% advertised on GOV.UK) and ParcelForce's 'handling fee' of £12. None of this is Bike-Discount's fault. Yet, I think they could do more on their website as 'Tax-free, excluding 14.99 € freight charges' is in really small print. The tech is there to make this clearer. And it's not a 'national sales tax' but VAT which is more understandable for GB customers. That said, still a good price vs GB stockists, in stock (not to be underestimated!) and easy to order, good updates and the delivery time as expected. Thank you.
Report review

Show all positive reviews

the most relevant critical review


Oct 29, 2021
There was a delay delivering the bike, which is OK. The bike arrived with the packaging very severely damaged and as such the bike was also damaged. They offered me 200 euro's compensation which is OK, but it was the rude way in which their staff spoke to me on email that wasn't OK. As if i had done something wrong or as if they found me an annoyance, as if they were bargaining and negotiating and playing games with me, when i was the customer and they should have been as polite and helpful as they could be. Their attitudes stank! Appalling customer service.
Report review

Show all critical reviews

Reviews for bike-discount.de/en

Sort by Latest first 
(58)
(39)
(70)
 Verified review
Aug 28, 2022
i accidentally ordered the two of the same product and immediately emailed their customer support to have one removed. It took them 3 days to ship the order and mysteriously the support answered me 10 minutes after I got the shipping confirmation email and notified me that it is too late to change the order. Returning the shipment would have cost me 30€ so I assume they just prettymuch forced me to keep the extra piece as it was worth 31€
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 30, 2022
Since our package was unfortunately already in logistics, we offered the customer to refuse acceptance of the package, which he unfortunately did not do. Then he would not have had to pay anything and the goods would have been returned to us.
 Verified review
Aug 28, 2022
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 29, 2022
We received your order on Saturday, 8/6/22 and already handed it over to DPD on Monday, 8/8/22. In the package tracking you can see that DPD then took 7 days to get to you in Finland. This is actually faster. Such a delay in delivery is really an exception. We would like to apologize at this point. We hope you have fun with the products.
 Verified review
Aug 26, 2022
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 29, 2022
Unfortunately we cannot find any communication in our system from you. If you have a problem with your goods please contact reklamation@bike-discount.dee
 Verified review
Aug 25, 2022
Otherwise OK, but I got a used and broken derailleur in my order. Return-process was easy.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 25, 2022
Danke für das Feedback. Bitte entschuldigen Sie die Unannehmlichkeiten.
 Verified review
Aug 23, 2022
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 24, 2022
According to the customer's request, we have canceled his order.
 Verified review
Aug 23, 2022
After almost a month, the order did not arrive. Ordered a lot and this is an extraordinary event, but that is annoying me I can't do anything.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 30, 2022
the package was lost on the way to you, for this we apologize. We have written to you and have not received a reply. If you have any further questions, please contact us at reklamation@bike-discount.de.
 Verified review
Aug 22, 2022
Their returns policy is atrocious
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 24, 2022
Thanks for the feedback. We are constantly working on improvements.
 Verified review
Aug 22, 2022
Send like a great online shop but their international deliveries via DHL seem to take weeks when other online shops only take days to deliver.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 24, 2022
Customer ordered on 14.08.22. We have handed over to DHL on 15.08.22. Unfortunately, we cannot influence the customs clearance times for delivery to South Africa. We ask for your understanding.
 Verified review
Aug 22, 2022
Everything arrived as it should and was well packaged. The estimated delivery times on the site are unrealistic and lead to frustration as a result.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 25, 2022
Thank you for the feedback. Customer purchased on 07/31/22, we transferred to our shipper on 08/02/22. Delivered on 08.08.22 in Ireland. There was a weekend in between.
 Verified review
Aug 20, 2022
I ordered a bike, paid for it, and then received a notification that the bike was being shipped. Then... nothing... After two weeks.I called up and the customer rep said they'd look into it and then I finally got the actual shipping notification from DHL and the bike arrived a week later. So, good that they fixed it, bad that I had to call up to tell them my bike hadn't shipped.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 22, 2022
thank you for the feedback. We apologise for the inconvenience. Unfortunately, there were delays due to delivery in Switzerland.
 Verified review
Aug 19, 2022
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 19, 2022
Danke für das Feedback. Leider können wir in unserem System keine Kommunikation von Ihnen finden. Wenn Sie ein Problem haben wenden Sie sich bitte an reklamation@bike-discount.de
 Verified review
Aug 19, 2022
Customer support is not responsive and the order was shipped 3 days after they received my payment. The offer is huge tho and the prices are also quite competitive compared to Slovenian prices. Overall not bad.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 19, 2022
thank you for the feedback, please excuse the late reply, apparently it got lost. If you need any help please contact reklamation@bike-discount.de
 Verified review
Aug 18, 2022
Incorrect stock information. Order cancelled.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 20, 2022
Once again, we apologize for any inconvenience. As already discussed with you, we could not immediately deliver one item of your order (due to an inventory error). Due to the delayed replenishment time, we have cancelled your order as you requested.
 Verified review
Aug 17, 2022
placed 1k order, month later still dont have it. wont use business again
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 19, 2022
Customer ordered on 07/27/22, we transferred to our shipper on 07/28/22. The package must go through customs for the USA, unfortunately we have no influence on this. We apologize for this.
 Verified review
Aug 17, 2022
3 emails to customer service and still no reply
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 19, 2022
Dear customer, unfortunately we cannot find any email in our system from you in which we have not replied within our specified time. If you have a problem that we can help you with, please contact us at reklamation@bike-discount.de.
 Verified review
Aug 17, 2022 
The price was OK when put into shop basket but was significantly higher when I should pay.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 19, 2022
We display the correct prices. Due to taxation in the destination country, we are obliged to calculate the usual tax rates, which may vary depending on the country. As soon as you select the delivery country or log in to the store, the tax rates and the resulting price will be adjusted. We ask for your understanding. Please make a pre-selection of the delivery country on your next visit.
 Verified review
Aug 17, 2022
delivery times were disrupted, the order had to be redone, lost more than a week of time.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 18, 2022
Please excuse the inconvenience. Due to damage by the delivery person, a return shipment has been arranged. The replacement delivery was sent immediately.
 Verified review
Aug 17, 2022
Report review
 Verified review
Aug 17, 2022
Put the reel price on your website and don’t surprise clients with cost that cannot define when check out
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 18, 2022
We display the correct prices. Due to the destination country taxation, we are obliged to calculate the customary tax rates, which may vary depending on the country. As soon as you select the country of delivery or log in to the store, the tax rates and the resulting price will be adjusted. We ask for your understanding. Please pre-select the delivery country on your next visit.
 Verified review
Aug 16, 2022
Customer service is poor. I have recived an evoc bike bag, the packeage was open (no plastic bad on top of the bag), and some part were missing, so i was not able to assemble it. I needed this bag to travel, so i was short of time. I asked customer service to send me missing parts, but they refused me... So i had to send back the whole bike bag back to the bikediscount. I will have my money back as soon as bikediscount gets the bag back. No excuses and discounts. I wanted to take the new bag, but sudenly the delevery price appered (price 580 EUR for evoc bike bag)... WHY?! So i have ordered the bag in other shop.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 17, 2022
Please accept our apologies for the inconvenience. Since we and the manufacturer have neither the required spare parts nor the travel bag you ordered in stock, you were offered a free return. Other options are not available to our customer service (we also have no influence on the still limited availability due to lack of raw materials and Corona). The item price has not changed.