bike-discount.de/en
Reviews:

15,508 reviews in the last 12 months54,640 total reviews  

4.81
Excellent

Trustmark
Valid

Includes Buyer Protection
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Most relevant positive review

Aug 16, 2023
 Verified review
Very efficient and well packed. The prices were also fair. The only minus point is regarding the delivery time. One day after this order, we bought some different products at a competitor (also German) and their products arrived 2 days earlier. We also used the same transport company. This wasn't that bad but comparing companies we would say that the competitor worked internally faster. Despite it, we strongly recommend bike-discount.de!!

Most relevant negative review

May 28, 2024
 Verified review
Order some bike parts/tools in 7.05.2024 and received the order on 14.05.2024 with missing item inside, so I refuse the order and contact the seller(bike-discount.de) until 28.05 they did nothing to refund the money or to resolve the problem. First time in 9 years of orders from this webshop. Beware of this, if IT happens to you, never refuse the order because you will lose money and the remaining items from the order.
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Reviews for bike-discount.de/en

 Sort by  
Relevance
(13625)
(1367)
(201)
(95)
(220)
Reset
Feb 4, 2024
 Verified review
Dopo che la bici risultava disponibile, sono passati 12 giorni e rispondevano alle mie richieste sui tempi di consegna che erano pieni di ordini e che dovevo avere pazienza. Avevo acquistato una bici da 4000€. Successivamente visto che sul sito diceva che la bici era Disponibile ho chiesto se fosse nei loro magazzini ma continuavano a glissare la risposta dicendomi di pazientare. Ho chiesto così ed ottenuto il rimborso da PayPal
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Feb 5, 2024
Dear customer, thank you for your review! Is there anything else we can do to help you? You are very welcome to contact us at any time using our contact form.
Sep 8, 2023
 Verified review

How loyal customers are recognized

The collection of parts that you deliver is quite wide. It consists of mainly good quality items. Hopefully high quality ebike lights from Lupine could be added. Delivery to Finland has taken usually more than a week which is few days more than some other german competitors of yours. From loyal customer point of view it would feel good to be recognized somehow if you buy certain total value of items during 12 months for example.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 11, 2023
Dear customer, thank you very much for your order and your detailed and appreciative feedback. We are delighted that you are so satisfied with our product range and quality. I will be happy to pass on your suggestions to the appropriate department. I hope you enjoy your purchase and best regards.
Oct 1, 2023
 Verified review

Another product was delivered instead of the ordered one

I ordered and paid for a product for 179.95€ I was sent another product for 44.95€, I guess my order was sent to someone else. Inside the original box of my order was a completely different product - Rain combo jersey men's Orbit Blue. I ordered the Assos Mille GTS Spring Fall C2 - Bib Shorts from which only the box came)) Now I need to exchange, which is my additional cost of money and time for return shipping and back to me.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Oct 2, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We are deeply sorry that there seems to have been a mistake, and we apologize for the inconvenience. I have checked your information, our customer service is already in contact with you, and we will of course help you further. (May we give you a friendly advice: maybe you should delete the pictures containing personal data of you from the rating, as they are publicly viewable). Please feel free to contact us at any time if you have any queries, we are always happy to help. Thank you for your understanding.
Feb 21, 2024
 Verified review
I find it odd, that pricing unfavourably changes when switchin countries from germany to anything else. That shouldn't be the case, not within EU. Returns polisies are not thoroughly explained for "out of Germany" buyers. Sizing guides are missleading as they are german and not standard european. i.e. among other products bought a speedo swimsuit - german size 34 turned out to be XS (UK size 8) and not S (10) international.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Feb 22, 2024
Dear customer, thank you for your feedback. We are sorry that you were not completely satisfied. Unfortunately, we cannot find a request from your side in our system. Can we still help you? Please feel free to contact us via our contact form.
Oct 2, 2023
 Verified review

It usually works, but.

I´ve ordered several times and the orders have arrived in time and without trouble but in this case, no. And a big no! I don´t think it´s Bike Discounts fault but DHL just sends the package in a loop in Germany. It doesn´t inspire confidence in further orders. It´s soon been a month since the order and for the past 2 weeks the package just travels around in Germany. Back and forth between Hamburg and Neumünster...
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Oct 2, 2023
Thank you for your review. We are really sorry for this inconvenience. Indeed, our logistics partner seemed to have problems. We have done everything in our power to ensure that your package is now processed appropriately. I have checked your details: You can see in the tracking that a new status has now been assigned. The package is now finally on its way to the recipient region. We sincerely apologize for the delay. Of course, we are still happy to assist you at any time if you have any further questions.
Jan 6, 2024
 Verified review

No news from discount-bike

I bought the item 3 weeks ago. Since then, no news. Only my credit card has been charged. I had to write them to have a status of my order, it does not have been processed yet. I bought 2 other items from competition (overseas companies such has bike-discount.de ) and I received all my purchases in 4 days time frame). I am still waiting for an update from them. On the positive side, the prices are really good.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jan 9, 2024
Dear customer, unfortunately there were bottlenecks in our logistics due to a sharp increase in sales and the holidays. This has slightly increased the delivery time for individual customer orders. We apologize for any inconvenience this may have caused. The goods are on their way to you.
Jan 4, 2024
 Verified review
The wheels I received were damaged during transportation. I first noticed the damaged front wheel, but instead of accepting a claim I was offered a spare part and a minor compensation. When checking the front wheel it was damaged too. But since I was already tired and kind of upset from the first chat, I didn’t contact them again. Not satisfied and I will think twice before I order from Bikediscount again.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jan 8, 2024
We are sorry that your consignment was slightly damaged in transit. I have reviewed your case and note that our customer service has provided you with both a replacement part and a voucher for your inconvenience.
Jan 31, 2024
 Verified review

Never again!

Ordered bike on middle of December, from begining in contact with shop with information that I need invoice in 2023. On site was information about delivery time 4-6 days. Of course bike was send on 3rd of January... Later package was lost by DHL. Waiting more than 1 month for refund after many emails with shop... At the end I lost money and lot of time... Never again...
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Feb 1, 2024
Dear customer, thank you for your feedback. We are of course sorry that you were not satisfied with a product and therefore had to make a complaint. The amount has already been refunded to you. Is there anything else we can do for you? Please feel free to contact us again at any time.
Jan 6, 2024
 Verified review

Poor customer service

I ordered €200 worth of bicycling equipment from Bike-Discount but never received the merchandise. They gave incorrect mail address to DHL. I called DHL but could not get through. I emailed Bike-Discount about the problem. It took them 4 days to respond. Meanwhile, DHL sent the package back. It has now been weeks and no refund. I emailed twice again. Silence.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jan 8, 2024
We are very sorry that the transport company sent the parcel to the wrong address, although the address details were correct. We will contact you immediately to help you quickly.
Aug 8, 2023
 Verified review

The website says speedy delivery but it's a lie

The website says speedy delivery and they charge you for a courier delivery service but after a few weeks my order still hadn't been delivered. I eventually cancelled my order and hope my refund is processed quicker than the falsely advertised delivery.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 8, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. I am sorry that we do not seem to be able to fully satisfy you. I have checked your details. We processed your order immediately and already the next day it was handed over to our logistics partner and was on its way. The package was ready for you at the depot within the delivery time stated in the shop, despite the necessary customs processing for your delivery country. For your delivery country, it is now necessary for you to pay the customs duties, which are pointed out to you in several places in our shop. Our customer service has already informed you about this by e-mail a few days ago. Unfortunately, it seems that you have not paid the customs duties. Perhaps you would like to inform us again by e-mail where the difficulties were, so that we can help you? Thank you very much.
Nov 14, 2023
 Verified review
I bought a product that got cheaper overnight. They didn't bother to take my 2nd email into consideration and i received no answer. No refund with the 3 euro difference. But It's about principle, not money.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Nov 15, 2023
Dear customer, thank you for your order and comment. We are indeed able to adjust our prices. We regularly offer new and excellent deals to our customers. Price adjustments are standard practice and sales are made at the price in effect at the time of purchase. We have checked your details: In this case, we will refund you the difference once as a gesture of goodwill. However, please note for the future that the current price will always apply and is binding, and that offer prices announced subsequently cannot of course be claimed retrospectively. Thank you for your understanding.
Aug 4, 2023
 Verified review
Nefasto el servicio por DHL, ya es la segunda vez que no llaman a casa y simplemente pasan de largo y tengo que ir detrás de ellos
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 7, 2023
Estimado cliente, gracias por su pedido y su comentario>. Lamentamos saber que no ha quedado satisfecho con la entrega por parte de nuestro socio logístico. Estaremos encantados de transmitirle sus comentarios. Un consejo: ¿Sabía que con nosotros puede elegir entre diferentes empresas de transporte? Gracias por su comprensión.
Jan 31, 2024
 Verified review
Contact with the shop is a nightmare. Waiting for refund after order cancel - more than one month...
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Feb 1, 2024
Dear customer, thank you for your feedback. We are of course sorry that you were not satisfied with a product and therefore had to make a complaint. The amount has already been refunded to you. Is there anything else we can do for you? Please feel free to contact us again at any time.
Jan 9, 2024
 Verified review
Delivery was quick but they don't offer free return/excange of wrong items so i had to pay 3 times for the delivery for the same item. (1st order, return of item, 2nd order of same item).Needed to reorder and repay again the same item instead just after receiving returned goods from me send back the item in another size, avoiding double payments and refunds. Too much problems and time consuming.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jan 9, 2024
Unfortunately, we cannot bear the cost of returning goods from every country. If it is a justified complaint, we will of course bear the costs for the return shipment. Unfortunately, we cannot cover the return costs from Croatia for selection orders and similar transactions. We inform our customers transparently on our website about our return conditions and therefore kindly ask for their understanding.
Nov 25, 2023
 Verified review

Add possibility to international courier.

Only thing I’d like to be different, is the selection of couriers. When shipping outside Germany both DHL (Deutsche post ) and DPD hands the package over to the local post service - from experience this causes several days of delay and uncertainty. It would be better if you could add international courriers like GLS with them it is easier to track and have packages delivered to a service point.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Nov 27, 2023
Thank you for your order and for your feedback. In fact, we are already preparing to offer you more interesting shipping options for international shipping in the future.
Aug 7, 2023
 Verified review
Some products were out of stock and I was not informed about that. Only after 5 working days I receive an email and after two days one more product from my order list was out of stock. I receive a refund for the products which were out of stock. The package was sent but I was not asked do I still want it. If I had known that not all products were available, I would have searched elsewhere.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 7, 2023
Dear customer, thank you for your order and feedback. We are very sorry that some items were out of stock. While we are proud of our excellent delivery performance, this is due to a rare stock error, and we seem to have made a communication error. Please accept our apologies for this as well. Thank you for your understanding.
Jul 16, 2023
 Verified review

Poor packaging but competitive prices

Poor packaging in combination with "bike discount" in big letters on the tape is inviting thieves to take valuables out of the box. On a previous order, my package just disappeared in transit and it took over 2 months to be reimbursed. Prices for components are still very competitive. in conclusion: good for components, but to be avoided for valuables like gps devices or watches.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jul 17, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We are sorry that there seems to have been some inconvenience. I will be happy to pass on your feedback internally. May we help you in any way`You are very welcome to contact us at any time if there is anything else we can do for you.
Jan 30, 2024
 Verified review
I buy lots of products from BD and I enjoy doing it. I wasn't happy with my last deal. I got a set of wheels and I realised the same set is wheels was being offered in a different link on the same website for 20 euros cheaper. I asked them about it and the only return I got was it was indeed the same product but they didn't bother that I paid 20 more for it. It was bad for me.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jan 30, 2024
Dear customer, thank you for your feedback. I have checked your request. Unfortunately, we have indeed made a mistake, for which we apologize. We will contact you again to ensure that you receive the correct solution. Thank you for your understanding.
Oct 15, 2023
 Verified review

Free return is only for a handful of countries

Free return is only available for a small selection of countries (Germany, Belgium, Denmark, France, Luxembourg, the Netherlands and Austria.) not within the EU. That came as a surprise as it is pretty basic feature for other online retailers (ie. Bikeinn) That is OK if you buy bike parts but a big problem if you buy bike clothing. Other than that prices and services are OK.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Oct 16, 2023
Dear Customer, thank you for your order and for your review. We are pleased that you can benefit from our low prices and large range of products. In order to continue to guarantee you the best possible prices, we unfortunately cannot offer free returns for all countries. However, we regularly review the options and assure you that we offer fair conditions to our customers. You can view our return conditions for your delivery country transparently on our website at any time before purchasing. We appreciate your understanding for our approach.
Dec 22, 2023
 Verified review
Really poor service. Delayed dispatch, no indication of lengthy lead time at the point of ordering. Outsourced delivery company were extremely poor. I spent hours on the phone and days chasing the delivery. Eventually sent to a city 200 miles away in spite of a clear postcode and address on my invoice. Had to undertake a 400-mile round trip on a Friday night as a result.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 23, 2023
Dear customer, unfortunately there were bottlenecks in our logistics due to a sharp increase in sales. This has slightly increased the delivery time for individual customer orders. We apologize for any inconvenience this may have caused.