bike-discount.de/en
Reviews:

14,734 reviews in the last 12 months51,959 total reviews  

4.80
Excellent

Trustmark
Valid

Includes Buyer Protection

Certified since: Jun 7, 2022
The Trustmark indicates trustworthy online retailers.
bike-discount.de/en fulfils all Trusted Shops quality criteria, including
  • Verified identity
  • Encrypted data transfer
  • Clear ordering process

Trusted Shops Buyer Protection

This company offers Trusted Shops’ buyer protection up to €20,000. Find out how this secures your transaction.

Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Top positive review

Aug 16, 2023
 Verified review
Very efficient and well packed. The prices were also fair. The only minus point is regarding the delivery time. One day after this order, we bought some different products at a competitor (also German) and their products arrived 2 days earlier. We also used the same transport company. This wasn't that bad but comparing companies we would say that the competitor worked internally faster. Despite it, we strongly recommend bike-discount.de!!

Top negative review

Mar 26, 2024
 Verified review
price of the bikes are good but no emails saying you have bought it and the waiting time to recieve it 20 to 26 days :-( bought an ebike there 11days again and havent heard anyhting yet (no email saying thanks for.... or we will ship your bike asap ......)
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Reviews for bike-discount.de/en

Sort by  
Latest first
(210)
(214)
Reset
Oct 1, 2023
 Verified review

Quick dispatch but awaiting product from customs nearly one month from date of order.

The service is good leaving the country but unfortunately item is in UK customs and cannot comment on product or what the amendment has been made to comment on service.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Oct 2, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We are sorry that it seems to take so long to deliver the goods. I have checked your information: unfortunately, it seems that the shipment is still being processed in customs in your country of delivery. We hope that the processing will be completed soon and the order can be delivered to you. For now, we will have to wait until customs clearance is complete. However, if there are any further delays, please feel free to contact us again at any time and we will of course be happy to assist you. Thank you for your understanding and patience.
Oct 1, 2023
 Verified review
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Oct 2, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. The feedback of our customers is very important to us, so I have checked in our system what the reason could be: We are pleased that you can benefit from our low prices. Unfortunately, in order to continue to guarantee you the best possible prices, we cannot offer free returns for all countries. However, we regularly review the options and assure you that we offer fair conditions to our customers. You can view our return conditions for your delivery country transparently on our website at any time before purchasing. We therefore ask you to understand our procedure. A note on our own behalf, after reading your previous communication with our customer service: We can of course understand that our customers are not satisfied with us in some individual cases and we are always happy to receive criticism, which helps us to improve. However, our employees are always just as happy to receive respectful and polite communication as our customers, thank you very much.
Sep 30, 2023
 Verified review

Missing parts of E-bike

Hello, I received order 05092302408 on September 29th, which is a Cube reaction hybrid race 750 e-bike and after charging the battery, when I try to ride it, it turns off. It was then that I noticed that the speed sensor magnet was missing. I've looked thoroughly in the shipping box and haven't found it. I ask that you send me the part as soon as possible. Thanks
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Oct 2, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We are so sorry that there seems to have been some inconvenience. I have checked your information: a shipment with the missing part has already been prepared. Thank you for your patience and understanding.
Sep 29, 2023
 Verified review
I bought a 110mm stem Deda. They sent me 130mm stem.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 29, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We apologize deeply for the inconvenience that occurred. I have checked your information: we have already offered you an exchange of the item. We appreciate your understanding.
Sep 29, 2023
 Verified review

It usually works, but...

It usually works fine, but when it doesn´t work the support and help has to work. Otherwise customers go somewhere else. In this case the package is doing ping-pong in Germany for the past week and a half and doesn´t seem to find it´s way to the right place. Since DHL doesn´t care about their packages (obviously) doing races between two german cities you have too. You are very slow to answer e-mails and that doesn´t inspire confidence in Bike Discount as a company. If you have to much backlog, either see what´s wrong with that or hire more people. Customers need information when it doesn´t go to plan, silence means you don´t care, it´s that simple. I´m now leaning on cancelling the order completley and request my money back, but will see, I´ll give you a few more days.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 29, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We are really very sorry that there were delays in transit. We have already asked our direct contact in Customer Service Post and Parcel from DHL to take care of it personally. He has confirmed to us that your shipment has indeed now been processed further for transport to your delivery country. He will continue to keep an eye on the shipment. Our customer service has informed them this morning. We kindly ask you for a little patience, and thank you very much for your understanding.
Sep 28, 2023
 Verified review
I didn't any feedback about my comment, that I found cheaper price from other seller. J.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 28, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We are sorry that your best price request does not seem to have been transferred correctly. I have checked in our system: unfortunately there is no request stored. Of course, we check all best price requests carefully. Our best price guarantee is part of our service, which our satisfied customers appreciate. Should a transmission error have occurred in an individual case, please contact us immediately after receipt of the order confirmation so that we can help you further. Normally, we can still reconcile the details with you at this point. Later on, it will be difficult to reconcile and follow up the request. Unfortunately, we cannot find any mail contact from you in our system. Please do not hesitate to contact us at any time. We are always happy to help you. Thank you for your understanding.
Sep 27, 2023
 Verified review
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 28, 2023
Sehr geehrter Kunde, vielen Dank für Ihr Feedback. Ich habe sorgfältig geprüft, was der Grund für Ihre Bewertung sein könnte. Ich konnte feststellen, dass Sie offenbar keine valide Rechnungsadresse angegeben haben. Dies ist zwingend notwendig. Wir haben Sie darüber in Kenntnis gesetzt, leider aber keine Antwort von Ihnen erhalten. Wenn Sie diesbezüglich Fragen haben, setzen Sie sich bitte mit uns in Verbindung, damit wir Ihnen helfen können. Vielen Dank für Ihr Verständnis.
Sep 26, 2023
 Verified review
Customer service has to improve ...
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 28, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We are sorry that it seems that we could not fully satisfy you. I have checked your information: we have offered you several solutions. Unfortunately, we cannot offer an advance replacement in every case. We need the defective item to be able to check this item for the claimed defect. Thank you for your understanding.
Sep 25, 2023
 Verified review
Items as described. Slow and expensive delivery.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 25, 2023
Dear customer, thank you for your order and feedback. We are sorry that our logistics partner took 2-3 days longer than expected to deliver to your more distant country. We are pleased that you are benefiting from our low prices and excellent selection. Unfortunately, in order to continue to offer you the best prices possible, we cannot offer free shipping to all countries. However, we regularly review our options and ensure that we offer fair conditions to our customers. Our shipping policy for your country of delivery can be viewed transparently on our website at any time prior to purchase. We would therefore like to thank you for your understanding and hope that you will enjoy the products you have ordered.
Sep 23, 2023
 Verified review
Failed to deliver the purchased items on the pretext that the address was not correct. I have ordered hundreds of items from other vendors and have never had any problems. Moreover, bike-discount.de charged the whole shipping charges and only returned the original amount. Extremely dissapointed with their approach to customers.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 25, 2023
Dear customer, thank you for the order and the review. We are really sorry that our logistics partner had difficulties with the delivery. I checked your details and could see that we created the label appropriately according to the data you entered. You have indeed been charged the return shipping cost by mistake, of course this is not correct! I have arranged for the immediate refund of the shipping cost, please accept our sincere apologies for this error. Thank you for your understanding.
Sep 19, 2023
 Verified review
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 20, 2023
Dear customer, thank you for your review and your order! Is there anything else we can help you with? You are very welcome to contact us at any time via our contact form.
Sep 19, 2023
 Verified review
Very bad service, shipment still hasn't arrived. Time from order 22 days, promised delivery time 14-19 days.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 20, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We are sorry that the delivery in transit to your country of delivery must have taken a little longer than expected. I have checked your details and could see that a delivery date for the freight shipment has now already been arranged. If, contrary to expectations, there are further delays, please contact us so that we can help you further. Thank you for your understanding and patience.
Sep 15, 2023
 Verified review
Free returns within Europe
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 15, 2023
Dear customer, thank you for your order and for your review. We are glad that you can benefit from our low prices and large product selection. Unfortunately, in order to continue to guarantee you the best possible prices, we cannot offer free returns for all countries. However, we regularly review the options and assure you that we offer fair conditions to our customers. Our return conditions for your delivery country can be viewed transparently on our website at any time prior to purchase. We therefore ask for your understanding for our procedure.
Sep 14, 2023
 Verified review
Best prices of products! Overpriced delivery
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 15, 2023
Dear Customer, thank you for your order and for your review. We are pleased that you can benefit from our low prices. In order to continue to guarantee you the best possible prices, we are unfortunately unable to offer free delivery for all countries. However, we regularly review the options and assure you that we offer fair conditions to our customers. You can view our delivery conditions for your delivery country transparently on our website at any time before purchasing. We therefore kindly ask you to understand our procedure.
Sep 13, 2023
 Verified review
Still charging €9.99 delivery when most others offer free delivery when you spend a certain amount Your returns policy as I have said before is abysmal and needs to be addressed
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 14, 2023
Dear Customer, thank you for your order and for your review. We are pleased that you can benefit from our low prices and our wide range of products. Unfortunately, in order to continue to guarantee you the best possible prices, we cannot offer free returns and free shipping for all countries. However, we regularly review the options and assure you that we offer fair conditions to our customers. You can view our shipping and return conditions for your delivery country transparently on our website at any time before purchasing. Therefore, we kindly ask you to understand our practice.
Sep 10, 2023
 Verified review
Improve your return policy. Return label should be included as most shops offer. Horrible that I should pay for my own return! Pay as much for a return shipping as the item cost, so there was no point of returning. So money down the drain. Wont return as a customer unfortunately.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 11, 2023
Dear customer, thank you very much for your order and for your review. We are glad that you can benefit from our fair prices and our wide range of products. Unfortunately, in order to continue to guarantee you the best possible prices, we cannot offer free returns for all countries. However, we regularly review the options and assure you that we offer fair conditions to our customers. Our return conditions for your delivery country can be viewed transparently on our website at any time prior to purchase. We therefore appreciate your understanding for our procedure.
Sep 8, 2023
 Verified review

How loyal customers are recognized

The collection of parts that you deliver is quite wide. It consists of mainly good quality items. Hopefully high quality ebike lights from Lupine could be added. Delivery to Finland has taken usually more than a week which is few days more than some other german competitors of yours. From loyal customer point of view it would feel good to be recognized somehow if you buy certain total value of items during 12 months for example.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 11, 2023
Dear customer, thank you very much for your order and your detailed and appreciative feedback. We are delighted that you are so satisfied with our product range and quality. I will be happy to pass on your suggestions to the appropriate department. I hope you enjoy your purchase and best regards.
Sep 8, 2023
 Verified review
My package has never been delivered
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 11, 2023
Dear customer, thank you very much for your order and your review. We are very sorry that there seem to be delays in transit. I have checked your details and could see that your package is on its way. Unfortunately, I could not find any contact on your part in our system. Of course, we would like to help you further and initiate an investigation with the logistics partner. Please contact us via the contact form. Thank you for your understanding and patience.
Sep 7, 2023
 Verified review
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 7, 2023
Dear customer, thank you for your review and your order! Is there anything else we can help you with? You are very welcome to contact us at any time via our contact form.
Sep 4, 2023
 Verified review
Better communication and updates about order, two weeks from the order no info, nothing.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 5, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We are sorry that we do not seem to have been able to fully satisfy you with our service. I have checked your details: You had contacted our customer service, and they replied the same day, informing you that the bike you ordered was already being processed. To meet our high quality standards, we check every bike and prepare it carefully for shipment. I could see that the order has now been on its way to your country of delivery for several days and that a delivery date had already been advised by the shipping company for yesterday. The delivery was made within the delivery time stated by us on our website. We hope you enjoy the bike you ordered and are always happy to help if there is anything else we can do for you. Thank you for your patience and understanding.