bike-discount.de/en
Reviews:

14,217 reviews in the last 12 months47,858 total reviews  

4.80
Excellent

Trustmark
Valid

Includes Buyer Protection

Certified since: Jun 7, 2022
The Trustmark indicates trustworthy online retailers.
bike-discount.de/en fulfils all Trusted Shops quality criteria, including
  • Verified identity
  • Encrypted data transfer
  • Clear ordering process

Trusted Shops Buyer Protection

This company offers Trusted Shops’ buyer protection up to €20,000. Find out how this secures your transaction.

Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Top positive review

Aug 16, 2023
 Verified review
Very efficient and well packed. The prices were also fair. The only minus point is regarding the delivery time. One day after this order, we bought some different products at a competitor (also German) and their products arrived 2 days earlier. We also used the same transport company. This wasn't that bad but comparing companies we would say that the competitor worked internally faster. Despite it, we strongly recommend bike-discount.de!!

Top negative review

Apr 22, 2023
 Verified review
I'm a long-time customer here, and ordered parts needed for a 2 month bike holiday. The parcel company lost the parcel and sent me a confirmation mail that they have for sure lost the parcel. I've contacted bike-discount 4 times now and they refuse to answer. I've made it clear that I need this parcel urgently (have been waiting for almost 3 weeks now). The only answer I get is: "we will come back to you via mail". Via mail they sent a standard message that the parcel company has not yet contacted them... Any other online shop I know would already have resent the package. Customer satisfaction is not very important. This will have been my last purchase here
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Reviews for bike-discount.de/en

Sort by  
Latest first
(215)
(206)
Reset
May 2, 2023
 Verified review
the worst customer service I ever experienced. It is like they are fighting the customer instead of helping him
Report review
Answer by bike-discount.de/en
May 2, 2023
Dear customer, I have checked your information. Of course, we are sorry that you are not completely satisfied. You had placed the wrong order yourself by mistake. Unfortunately, we could not stop it in time, because it was already in logistics. However, I was able to make sure that we can now offer you a solution. Please feel free to contact us at any time if there is anything else we can do for you.
May 1, 2023
 Verified review
Delivery time via dpd to belgium takes too long
Report review
Answer by bike-discount.de/en
May 2, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We are sorry that the delivery by our logistics partner was apparently not satisfactory. We will gladly pass on this feedback and ask for your understanding. A tip: usually you can choose between different shipping methods. It is possible that a different shipping method is recommended in your region. If we can still help you in any way, please do not hesitate to contact us at any time.
May 1, 2023
 Verified review
Returns too much of hazzle
Report review
Answer by bike-discount.de/en
May 2, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We are glad that you are satisfied with the ordered items but we are sorry that you seem to have had difficulties with the returns process. Can we still help you? Please do not hesitate to contact us at any time. We appreciate your understanding.
Apr 30, 2023
 Verified review

Credit card payment not working

The credit card payment method was not working. I had to do a bank transfer, which was not common for online shopping. The charging of the VAT was also not clear and did not made the online shopping experience unpleasant. The products were delivered in good condition but took some time, which I guess was within the normal delivery timeframe.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
May 2, 2023
Dear customer, thank you for your order and your feedback. We are sorry that there have been inconveniences. If we can still help you in any way, please do not hesitate to contact us at any time. Thank you for your understanding.
Apr 28, 2023
 Verified review
Report review
Answer by bike-discount.de/en
May 2, 2023
Dear customer, thank you for your feedback. We are sorry that you were not completely satisfied. I have reviewed your case. Unfortunately, it seems that we were not able to help you sufficiently. We are sorry that the post office in your country apparently did not want to accept the parcel stamp we provided. However, it was the parcel stamp, which we provide by default without any known problems. Therefore, we kindly ask for your understanding. Please feel free to contact us via our contact form at any time if we can help you in any way.
Apr 28, 2023
 Verified review
Service service, no answering, or to late. facts - ignoring !
Report review
Answer by bike-discount.de/en
May 2, 2023
Dear customer, thank you for your feedback. We apologize for the inconvenience, unfortunately one item was out of stock. Nevertheless, we would like to kindly inform you that we have answered your emails. Please understand that the contact form in our store is not a chatbot function. Our customer service is answered by real service staff, who conscientiously answer each mail individually. For this reason, the answers may take a day longer. A friendly note: Our service staff is always happy to be addressed in a friendly and polite manner. Thank you very much for your understanding. If you have any further questions or suggestions, please do not hesitate to contact us at any time.
Apr 27, 2023
 Verified review
Received like this half wasnt in the box, contacted bike discount on mail after 5 days no response so i called they said they will mail me. After 7 days i got a answer that i need to contact dhl.. they should do this and help me but they didnt i lose like 140€ in parts
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Apr 27, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We are really sorry for the inconvenience. We are already in contact with you and of course we will try to clarify the matter and help you! Please contact us at any time if you have any further questions. Thank you very much for your understanding.
Apr 25, 2023
 Verified review
Its been 3 weeks and i didnt recieve my order. please review your shipping policy - posta moldovei is not the best choice of delivering goods for 30Euros. There are companies from UK that a sending goods via DHL (even on free delivery for orders above 150Pounds) As per-general BD - is the best all around site for sportgoods!!!!
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Apr 26, 2023
Dear customer, thank you for your order and for your feedback. We are very pleased that you are satisfied with us. Regarding the logistics partners, we would like to explain that via normal shipping by DHL, the packages are handed over to the national parcel service of the country of delivery. We are very sorry if this unfortunately does not meet the quality requirements. You describe the shipping by DHL Express, where the goods are delivered by DHL directly to the customer. We will probably be able to offer this shipping method to our customers in the future as well. If we can still help you in any way, please do not hesitate to contact us at any time. Thank you for your understanding.
Apr 25, 2023
 Verified review
Package was not send on time.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Apr 25, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. I could see that unfortunately there was an obstacle in the delivery, which unfortunately we have no influence on. Therefore, the package had to be returned to us by the logistics partner and has now been delivered to you again. We are sorry for the inconvenience. If there is anything else we can do for you, please feel free to contact us at any time.
Apr 24, 2023
 Verified review

Good shop, bad shipping

I have ordered a bike from Bikediscount before, and I know the price/quality ratio is good. This time, the shipping process is a huge disappointment. It's been three weeks since the order and still no sign of the bike. I paid (a lot) for a DHL shipping but the tracking code takes me to PDP which has always been a nightmare to work with. The tracking ends somewhere in Denmark. I just hope the bike arrives unharmed.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Apr 25, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We are pleased that you have been satisfied with us so far and, of course, wish that this continues. I have checked your case. The package via DPD should be delivered to you today. The bike was shipped via DHL freight and is on its way to you. Please feel free to contact us at any time if we can assist you in any way. Thank you for your understanding.
Apr 24, 2023
 Verified review

Shipping is too slow

Ordered my bike on this site and it is entering the 4th of week and I still have not received my bicycle yet. It is shipped from Germany to Vienna, Austria although it said on website it will maximum 14 days for shipping.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Apr 25, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. Of course, we can understand that you are eagerly waiting for the ordered bike. We are really sorry that the delivery seems to take longer than expected. I have checked your case and could see in the tracking that the bike should be delivered to you today. If you still need any help, please do not hesitate to contact us at any time. Enjoy your new bike!
Apr 23, 2023
 Verified review
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Apr 24, 2023
Dear customer, thank you for your review and your order! Is there anything else we can help you with? You are very welcome to contact us at any time via our contact form.
Apr 23, 2023
 Verified review
The return policy is disappointing.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Apr 24, 2023
Dear customer, thank you very much for your rating. Our return policy for your country of delivery can be viewed transparently on our website prior to purchase. Please understand our procedure.
Apr 22, 2023
 Verified review
Prices for regular users shoud be lower or the same as prices for germany
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Apr 24, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We are glad that you can benefit from our excellent product selection. We are happy to assure you that we always guarantee fair prices to our customers. We appreciate your understanding.
Apr 22, 2023
 Verified review
I ordered shoes and made a size mistake. It was MY mistake. I contacted CS and asked to change the size WHILE THE SHOES WAS AT YOUR PREMISSES, but although several calls and e-mails, you sent the wrong size
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Apr 24, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We are sorry for the inconvenience that occurred. We process our customers' orders as soon as possible so that they arrive quickly. Therefore, please understand that an order that is already in our logistics can no longer be processed, even if it is still in our house. Unfortunately, this is not possible due to technical process reasons. Thank you very much.
Apr 22, 2023
 Verified review

no service

I'm a long-time customer here, and ordered parts needed for a 2 month bike holiday. The parcel company lost the parcel and sent me a confirmation mail that they have for sure lost the parcel. I've contacted bike-discount 4 times now and they refuse to answer. I've made it clear that I need this parcel urgently (have been waiting for almost 3 weeks now). The only answer I get is: "we will come back to you via mail". Via mail they sent a standard message that the parcel company has not yet contacted them... Any other online shop I know would already have resent the package. Customer satisfaction is not very important. This will have been my last purchase here
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Apr 24, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We are sorry for the inconvenience that occurred. I have reviewed your case, we are continuously in contact with you. Of course, we can understand that you are waiting for the ordered goods. However, we also kindly ask for your understanding that we have to wait for the response from logistics partner, and they need to have a few days to investigate and give us an answer. Therefore, we kindly ask you to be patient. Of course, we are available for you at any time. Thank you for your understanding.
Apr 21, 2023
 Verified review
I asked for correction on the size I ordered almost immediately after placing the order but got no reply or correction on the size. luckily it is wearable and will not have to send back. clearly no service for other than german speakers etc.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Apr 21, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. I have reviewed your case: We are sorry that your changes could no longer be taken into account. You ordered on a weekend, outside our regular operating hours. We were therefore unable to receive your message until the following business day. For your understanding: Immediately after your order is placed, a completely automated process is activated in order to deliver the requested or ordered items to you as quickly as possible. Changes to the order are therefore unfortunately no longer possible for logistical reasons. We kindly ask for your understanding.
Apr 18, 2023
 Verified review

Got used part

Usually this shop has been reliable, but for some reason, this time I got used (and wrong) bike part as part of over 1000€ order. Customer service has promised to fix their mistake, but only after I return the old part. After 12 days of posting old part back, I haven't heard anything from them. Expecting delay for my son's bicycle project for 3 weeks or more due to this mistake. I Would have appreciated if they immediately posted the missing part after becoming aware of their mistake.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Apr 18, 2023
Dear Customer, thank you for your order and your review. We are pleased that you have always had a positive experience with us so far and very much hope to be able to fully satisfy you again in the future. We apologise very much for the error and thank you for having already returned the goods to us. Unfortunately, the shipment has not yet arrived. Due to the so-called "simplified company delivery" of DHL, the parcel is considered delivered, but is still in the DHL depot. In the next few days, the parcel will be delivered to us and we will process and check the shipment. Of course, we will then send you a new item immediately. We kindly ask for your understanding for our procedure. Of course, you can always contact us if you have any further questions. Thank you very much for your patience! With kind regards.
Apr 17, 2023
 Verified review
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Apr 17, 2023
Dear customer, thank you for your feedback. Can we help you in any way? Feel free to contact us at any time via our contact form.
Apr 16, 2023
 Verified review
had a bad experience returning my items from Portugal, your competitors are making this process much better
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Apr 17, 2023
Dear customer, thank you for your evaluation. Our return conditions for your country of delivery can be viewed transparently on our website before the purchase. We therefore kindly ask for your understanding.