bike-discount.de/enReviews

: 31,271Excellent

4.78

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

certified since: Jun 7, 2022
updated on: Jan 26, 2023
bike-discount.de/en is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At bike-discount.de/en, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to €20,000. Find out more


certified since: Jun 7, 2022
updated on: Jan 26, 2023
bike-discount.de/en is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At bike-discount.de/en, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to €20,000. Find out more

Reviews for bike-discount.de/en

8,727 verified reviews in the last 12 months

31,271 total reviews
This is how we ensure that reviews come from real consumers.

the most relevant positive review


10 days ago
I have used Bike-discount a few times.. at first I wasn't sure if it was a scam because they were a lot cheaper but the delivery to UK is always really fast with great comms.. I have never had any issues and now happily recommend to friends.. the only issue for some might be the 150Euro minimum spend.. for me it just means I buy more..
Report review

Show all positive reviews

the most relevant critical review


Jan 26, 2022
I am dissatisfied with my warranty claim. I sent item back for replacement, but got a refund - claiming the product was not in stock at the time. I was instructed to reorder the item, but at much higher price.
Report review

Show all critical reviews

Reviews for bike-discount.de/en

Sort by Latest first 
(119)
(155)
 Verified review
Dec 16, 2022
Ordered a saddle with carbon rails and received another model with manganese rails; after 3 weeks that item appears as out of stock even though they stated that after I will send back the wrong saddle they will replace it. If they won't solve this in a reasonable way I will file a ECCNET complaint and never order again from them.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 16, 2022
Dear customer, thank you for your feedback. We regret the error that occurred with us and apologize. You have received a return label from us to return the item to us. Once the item is received by us, you will receive the item you requested. Of course, we can only do this if the item is still available from us. Otherwise, you will be refunded the amount in full, of course, so that you do not have to bear any loss. We kindly ask for your understanding.
 Verified review
Dec 14, 2022
Sent my parcel via DHL with a handoff to Parcelforce who are on strike, I’m nearly one month without receiving goods.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 14, 2022
Dear customer, thank you for your feedback. I have checked your request. Due to customs clearance, we can only ship to your country via DHL. Unfortunately, we have no influence on which partners DHL works with in the country in question, nor on whether they are due to go on strike. We kindly ask for your understanding. You are welcome to contact us by e-mail or contact form so that we can try to find a solution. Thank you very much.
 Verified review
Dec 14, 2022
Report review
 Verified review
Dec 13, 2022
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 13, 2022
Dear customer, thank you for your feedback. Unfortunately, I cannot find any contact from you in our system. I recognise your order as delivered. Is there anything else we can do for you? Please feel free to contact us via our contact form or by e-mail. Thank you for your understanding.
 Verified review
Dec 11, 2022
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 12, 2022
Dear customer, thank you for your feedback. We would like to apologise for the inconvenience. We have already arranged for a new shipment. Thank you for your understanding.
 Verified review
Dec 11, 2022
I had to pay £140 for import tax although tax and shipping was paid they still worked out cheaper hence why the 3 stars
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 12, 2022
Dear customer, as stated in our shipping terms, customs (UK) import taxes and duties will apply. Therefore, we also issue the invoice without VAT
 Verified review
Dec 11, 2022
Terrible service then fault in the item. Never using them again.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 12, 2022
Dear customer, thank you for your feedback. I have checked your case. We sent your item to the manufacturer and it was carefully checked. Unfortunately, the manufacturer was unable to identify any defect in the item and processed it as a gesture of goodwill. We kindly ask for your understanding, we have helped you in the best possible way.
 Verified review
Dec 9, 2022
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 12, 2022
Dear customer, thank you for your feedback. We packed and shipped the order quickly but the delivery by our logistics partner could have been faster. Unfortunately, the shipping route to your delivery country takes a few days longer, which we cannot influence. We kindly ask for your understanding.
 Verified review
Dec 9, 2022
Product as expected, delivery a bit longer than stated, surprised to have to pay an extra bill for DHL
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 12, 2022
Dear customer, thank you for your feedback. About delivery time: ordered 18.11. - delivered 22.11. in Switzerland. If DHL charged you, this is wrong and you are welcome to contact us with the receipt. We will refund these fees to you.
 Verified review
Dec 9, 2022
Hidden shipping charges to UK
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 9, 2022
Dear customer, under shipping conditions we have provided a specially created page with the shipping and customs conditions with all relevant notes. Informative and transparent.
 Verified review
Dec 7, 2022
Ordered a bike with black rims. Received silver rims. When I pointed this out, the customer service was very poor. I had to come up with all the solutions as Bikediscount apparently could not see any wrong doing - they just sent me links to their website. They were oblivious to the fact that the look of the bike had changed significantly. It was not possible to get the rims switched to black ones. They ended up paying for the return, but only after a long discussion where I needed to ask the employee to consult his manager. Will not use them again after this poor experience and I will warn others to use them.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 8, 2022
Dear customer, thank you for your feedback. I have reviewed your request. We are sorry that the bike did not meet your expectations. In fact, however, we already explicitly point out on our website in the item description that "Due to the COVID-19 pandemic and the resulting persistent disturbances in global supply chains, the illustrations and equipment information may differ from the actual bicycles. The manufacturer reserves the right to replace components with components of equal quality". You have contacted us and had the option to return the item to us free of charge and your money was refunded. We hope this has resolved the situation to your satisfaction. Thank you for your understanding.
 Verified review
Dec 5, 2022
I placed my order on November 13 and it was delivered more than two weeks after without any explanation.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 5, 2022
Dear customer, thank you for your feedback. Your order was packed immediately and handed over to our logistics partner the following day. Unfortunately, there were apparently difficulties with the delivery. We are sorry for this but we can no longer influence the delivery once the order has been handed over to the logistics partner. We hope you enjoy the items you ordered and thank you for your understanding.
 Verified review
Dec 5, 2022 
Made this order on the 15th of November. Still hasn’t been delivered, and i’m just told by the website services to wait. Really not what i expected.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 5, 2022
Dear customer, thank you for your feedback and we apologise for the inconvenience. It is a pity that your order could not be delivered yet. Apparently there were problems with our logistics partner. We processed your shipment within two days, packed it and handed it over to our logistics partner. After that, we cannot influence the further course of the shipment. However, we have already contacted you and offered you a solution. We ask for your understanding.
 Verified review
Dec 4, 2022
The return policy is so bad nowadays that you really want to know what you order
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 5, 2022
Dear customer, thank you for your feedback and your order. Our shipping and returns conditions are transparently displayed on our website so that you can decide before placing your order whether you would like to benefit from our exceptionally low prices and our large selection of items. Thank you for your understanding!
 Verified review
Dec 3, 2022
The bike came with some little damage in 3 parts that is not good for the costumer a part of that is fine.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 5, 2022
Dear customer, thank you for your feedback. We are sorry that you are not completely satisfied. Unfortunately, we have not been able to find any contact from you. If we can be of further assistance, please feel free to contact us. Thank you for your understanding.
 Verified review
Dec 2, 2022
Send vrong number, and not send right one that was on stock. They returned the money..
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 5, 2022
Dear customer, thank you for your feedback. Unfortunately, we cannot find any contact on your part regarding your issue. Please feel free to contact us via our contact form if we can help you. Thank you for your understanding.
 Verified review
Dec 2, 2022
I bought a very expensive saddle that is a poor saddle and i had to pay for the return..
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 2, 2022
Dear customer, thank you for your feedback. We are sorry that you do not like the item you ordered. We do not offer free returns from your country, this is communicated transparently on our website. We ask for your understanding.
 Verified review
Dec 2, 2022
The item ordered wasn’t in stock after I paid for it with the postage. A replacement item was then sent but in the wrong size and no response was given by email after I asked them to reply. Not good customer service. I have to post it back and it looks like I have to pay for postage.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 2, 2022
Dear customer, thank you for your feedback. We are sorry, something really went wrong. We have already contacted you and we will resolve the problem appropriately. Thank you for your understanding.
 Verified review
Dec 1, 2022
Didn't bring my money back direwctly
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 1, 2022
Dear customer, unfortunately our logistics partner had difficulties delivering the parcel to you. After the package was returned to us, we immediately refunded the purchase amount to you. Is there anything else we can do for you? Please feel free to contact us via our contact form.
 Verified review
Nov 30, 2022
Tried to buy Shimano brakes several times, but every time the order was canceled due to mismatch shipping and billing adress. I wanted to use pick-up company to take the item for me, but with this issue it wasn't possible. Contact them, but they didn't want to cooperate. Bought the brakes from other site.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 2, 2022
Thank you for your feedback. As we have informed and explained to you several times, the billing address could not be accepted. You are welcome to contact us by phone so that we can find a solution together. Thank you for your understanding.