bike-discount.de/enReviews

: 28,253Excellent

4.78

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

certified since: Jun 7, 2022
updated on: Nov 27, 2022
bike-discount.de/en is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At bike-discount.de/en, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to €20,000. Find out more


certified since: Jun 7, 2022
updated on: Nov 27, 2022
bike-discount.de/en is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At bike-discount.de/en, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to €20,000. Find out more

Reviews for bike-discount.de/en

5,717 verified reviews in the last 12 months

28,253 total reviews
This is how we ensure that reviews come from real consumers.

the most relevant positive review


Jul 26, 2022 
I've been a customer for quite a while now. I've had some issues with not so good products, but the team has been great in reviewing the situation and doing their best to settle a good deal for both parties. Hope to deal with them again in the near future.
Report review

Show all positive reviews

the most relevant critical review


Jan 18, 2022
Ordered a really nice carbon handlebar, just to find out it's stuck at DHL, and customer service is not doing anything nor even considering to refund my order, they totally ghosted me and just stopped replying to my email after contacting them by both email and phone, they just give always the same answers and do nothing, really disappointed at my "first" real experience with this shop. Avoid!
Report review

Show all critical reviews

Reviews for bike-discount.de/en

Sort by Latest first 
(83)
(53)
 Verified review
13 hours ago
Ordered in 5/11/2022 shipment to Israel. today is 26/11/2022 and the package is still in Germany who knows for how long. You should give your customers expected delivery time and do the efforts to meet it!
Report review
 Verified review
2 days ago
the last item i ordered from them was different as described in their website to the one i got, they send incomplete item there is no fork remote lever as what i suppose to recieve, and very slow responce if you have question from them so disappointing
Report review
Answer by bike-discount.de/en
2 days ago
Dear customer, thank you for your feedback! We apologise for the inconvenience, a part was indeed missing. We will of course send this to you immediately. The description on our website, on the other hand, is correct and we have replied to you the day after your request. Thank you for your understanding.
 Verified review
5 days ago
Quality of delivered product.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
4 days ago
Dear Customer, thank you for your feedback. We are sorry to hear that you are not satisfied with the quality of an article. Unfortunately, we cannot detect any contact from your side with us. If necessary, please use "reklamation@bike-discount.de" so that we can help you.
 Verified review
8 days ago 
Web site charged different price than advertised - due to the "not implemented country of delivery" selection. Later on, they fixed the issue with their Webshop, but also kept 200EUR I was overcharged
Report review
Answer by bike-discount.de/en
6 days ago
Dear customer, thank you for your feedback. We have reviewed your matter. From our point of view, you were only charged the actual invoice amount. If you still notice any irregularities, please contact us at info@bike-discount.de.
 Verified review
8 days ago
They sale me a one year old helmet and helmet life time is 3 years
Report review
Answer by bike-discount.de/en
5 days ago
Dear customer, unfortunately we cannot find any contact from you in our system. You are welcome to contact us at reklamation@bike-discount.de with details.
 Verified review
11 days ago
They didn’t shipped Energie Drink Endurance 700g Item. and no refunds, just nothing.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
10 days ago
Dear customer, first there were discrepancies with "your" credit card. Our service then helped you to place an order. Then one item was actually sold out. The amount for this item was immediately credited back to the credit card. Please check again.
 Verified review
13 days ago
Bought bike from here. Very poor job was done assembling it. Some bolts and screws were tightened so tight that some parts were broken etc. Would not recommend buying bike here.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
12 days ago
Thank you very much for the feedback. The final assembly of your bicycle was not optimal. After you rightly complained about it, the problem was solved. We apologise for the inconvenience.
 Verified review
Nov 13, 2022
If you get the right size of wearables it’s ok otherwise it could happen that you pay shipping in both directions without being refunded for at least one way of shipping fees.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
12 days ago
In the General Terms and Conditions, the FAQ and the Shipping Conditions we provide information on the conditions under which we pay for shipping costs.
 Verified review
Nov 12, 2022
Parcel destroyed - one item missing. still waiting for a response.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
12 days ago
We regret that there was transport damage to your shipment. Our customer service has already found a solution in consultation with you.
 Verified review
Nov 11, 2022 
Report review
 Verified review
Nov 10, 2022
To long delivery time to Denmark.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Nov 10, 2022
Thank you for the feedback. Ordered = 20.10.22, DPD handed over = 20.10.22, delivered = 24.10.22. In between was a weekend.
 Verified review
Nov 9, 2022
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Nov 11, 2022
Leider können wir in unserem System keine Anfrage von Ihnen finden. Wenn Sie ein Problem mit unseren Artikeln haben, wenden Sie sich bitte an reklamation@bike-discount.de
 Verified review
Nov 8, 2022
It needed to be stated more clearly that VAT is not charged as I was then charged at customs for VAT, customs duty and a handling charge making the purchase very expensive.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Nov 8, 2022
Since Brexit came into effect, we have been providing information about these changes at all relevant points in our online shop. Here is an example: https://www.bike-discount.de/en/service-for-uk-customers
 Verified review
Nov 7, 2022
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Nov 7, 2022
Dear customer, thank you for your feedback. Please excuse that the delivered mudguard set was missing the mounting kit in the original packaging. Together we have quickly found an unbureaucratic solution. Thank you.
 Verified review
Nov 7, 2022
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Nov 7, 2022
Ordered on 16.10.22. Transferred to DPD on 17.10.22. Delivery in Denmark on 20.10.22. If there is something wrong with your shipment, please contact "reklamation@bike-discount.de".
 Verified review
Nov 4, 2022
Bike discount does not cover return cost for many countries and makes the process quite painful
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Nov 4, 2022
Le pedimos que comprenda que no podemos cubrir los gastos de devolución en todos los casos. En el caso de entregas incorrectas y reclamaciones justificadas, por supuesto que pagaremos los gastos de envío.
 Verified review
Nov 3, 2022
Don't show shipping with DHL and then send with standard post, and there shouldn't be a 1-5 day reply to emails, this should be immediate.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Nov 4, 2022
Please excuse this delay in delivery. Briefly for clarification: "Deutsche Post" is DHL !!! And if you expect DHL to deliver at your place, you would have to order "DHL EXPRESS". However, this then costs a different price.
 Verified review
Nov 3, 2022 
To reduce the shipping cost.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Nov 3, 2022
In the current time?
 Verified review
Oct 31, 2022 
I never got a response to my inquiry. :-(
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Oct 31, 2022
Dear customer, your last request was 2 years ago ?!?! The shipment to your reference number was delivered in 4 days in Belgium. If you have any concern, please feel free to contact us at "reklamation@bike-discount.de".
 Verified review
Oct 30, 2022
I find their shipping lower price for orders above certain (higher) sums of orders very misleading. When the price for shipping appears cheaper on their shipping costs table, it’s actually nothing else but ability to choose the cheaper delivery company which will take more time to deliver and is (from experience) much less reliable. I would not have a problem with this kind of shipping costs policy, if that would be clearly stated on their shipping costs page, and obvious to the consumer before finishing the order.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Oct 31, 2022
Thanks for the feedback. The choice of the carrier does not depend on the order amount, but on the nature of the goods or package. In most cases you can choose the carrier freely (exceptions are e.g. bulky goods, dangerous goods and the like).