bike-discount.de/en
Reviews:

15,226 reviews in the last 12 months53,528 total reviews  

4.81
Excellent

Trustmark
Valid

Includes Buyer Protection
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Most relevant positive review

Aug 16, 2023
 Verified review
Very efficient and well packed. The prices were also fair. The only minus point is regarding the delivery time. One day after this order, we bought some different products at a competitor (also German) and their products arrived 2 days earlier. We also used the same transport company. This wasn't that bad but comparing companies we would say that the competitor worked internally faster. Despite it, we strongly recommend bike-discount.de!!

Most relevant negative review

May 28, 2024
 Verified review
Order some bike parts/tools in 7.05.2024 and received the order on 14.05.2024 with missing item inside, so I refuse the order and contact the seller(bike-discount.de) until 28.05 they did nothing to refund the money or to resolve the problem. First time in 9 years of orders from this webshop. Beware of this, if IT happens to you, never refuse the order because you will lose money and the remaining items from the order.
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Reviews for bike-discount.de/en

Sort by  
Latest first
(207)
(101)
Reset
Oct 2, 2023
 Verified review

It usually works, but.

I´ve ordered several times and the orders have arrived in time and without trouble but in this case, no. And a big no! I don´t think it´s Bike Discounts fault but DHL just sends the package in a loop in Germany. It doesn´t inspire confidence in further orders. It´s soon been a month since the order and for the past 2 weeks the package just travels around in Germany. Back and forth between Hamburg and Neumünster...
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Oct 2, 2023
Thank you for your review. We are really sorry for this inconvenience. Indeed, our logistics partner seemed to have problems. We have done everything in our power to ensure that your package is now processed appropriately. I have checked your details: You can see in the tracking that a new status has now been assigned. The package is now finally on its way to the recipient region. We sincerely apologize for the delay. Of course, we are still happy to assist you at any time if you have any further questions.
Oct 1, 2023
 Verified review

Quick dispatch but awaiting product from customs nearly one month from date of order.

The service is good leaving the country but unfortunately item is in UK customs and cannot comment on product or what the amendment has been made to comment on service.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Oct 2, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We are sorry that it seems to take so long to deliver the goods. I have checked your information: unfortunately, it seems that the shipment is still being processed in customs in your country of delivery. We hope that the processing will be completed soon and the order can be delivered to you. For now, we will have to wait until customs clearance is complete. However, if there are any further delays, please feel free to contact us again at any time and we will of course be happy to assist you. Thank you for your understanding and patience.
Oct 1, 2023
 Verified review

Another product was delivered instead of the ordered one

I ordered and paid for a product for 179.95€ I was sent another product for 44.95€, I guess my order was sent to someone else. Inside the original box of my order was a completely different product - Rain combo jersey men's Orbit Blue. I ordered the Assos Mille GTS Spring Fall C2 - Bib Shorts from which only the box came)) Now I need to exchange, which is my additional cost of money and time for return shipping and back to me.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Oct 2, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We are deeply sorry that there seems to have been a mistake, and we apologize for the inconvenience. I have checked your information, our customer service is already in contact with you, and we will of course help you further. (May we give you a friendly advice: maybe you should delete the pictures containing personal data of you from the rating, as they are publicly viewable). Please feel free to contact us at any time if you have any queries, we are always happy to help. Thank you for your understanding.
Sep 29, 2023
 Verified review

It usually works, but...

It usually works fine, but when it doesn´t work the support and help has to work. Otherwise customers go somewhere else. In this case the package is doing ping-pong in Germany for the past week and a half and doesn´t seem to find it´s way to the right place. Since DHL doesn´t care about their packages (obviously) doing races between two german cities you have too. You are very slow to answer e-mails and that doesn´t inspire confidence in Bike Discount as a company. If you have to much backlog, either see what´s wrong with that or hire more people. Customers need information when it doesn´t go to plan, silence means you don´t care, it´s that simple. I´m now leaning on cancelling the order completley and request my money back, but will see, I´ll give you a few more days.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 29, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We are really very sorry that there were delays in transit. We have already asked our direct contact in Customer Service Post and Parcel from DHL to take care of it personally. He has confirmed to us that your shipment has indeed now been processed further for transport to your delivery country. He will continue to keep an eye on the shipment. Our customer service has informed them this morning. We kindly ask you for a little patience, and thank you very much for your understanding.
Sep 26, 2023
 Verified review
Customer service has to improve ...
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 28, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We are sorry that it seems that we could not fully satisfy you. I have checked your information: we have offered you several solutions. Unfortunately, we cannot offer an advance replacement in every case. We need the defective item to be able to check this item for the claimed defect. Thank you for your understanding.
Sep 25, 2023
 Verified review
Items as described. Slow and expensive delivery.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 25, 2023
Dear customer, thank you for your order and feedback. We are sorry that our logistics partner took 2-3 days longer than expected to deliver to your more distant country. We are pleased that you are benefiting from our low prices and excellent selection. Unfortunately, in order to continue to offer you the best prices possible, we cannot offer free shipping to all countries. However, we regularly review our options and ensure that we offer fair conditions to our customers. Our shipping policy for your country of delivery can be viewed transparently on our website at any time prior to purchase. We would therefore like to thank you for your understanding and hope that you will enjoy the products you have ordered.
Sep 23, 2023
 Verified review
I ordered a package from the company on September 2nd from Hungary, which was handed over to DHL on the 5th, then the next day on the 6th I received the last notification, which was more than two weeks ago! Since then, the order status has not been updated, the package is still in Germany. I wrote to them again on Wednesday but have not yet received a reply. There is no indication anywhere on Bike-Discount's website that it can take that long. I already ordered from another German webshop and received it within a few days. I'm still waiting, though not with much hope. Hopefully it will arrive at some point. For me, in this form, this transaction has been a disappointment so far. The company has great prices, the selection is huge, that's why I'm sorry that it's turned out like this so far.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 25, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We are very sorry that there seem to be delays in shipping with our logistics partner. I could see that our service department is already in contact with you. Now I will arrange for an investigation to be initiated. Of course, I would like to assure you that we will help you in any case. Thank you for your understanding and patience.
Sep 22, 2023
 Verified review
Good product, bad delivery service
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 25, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We are sorry that you were not completely satisfied. The delivery to your shipping country located further away took 1-2 days longer than expected. For this we apologize and thank you for your patience. We hope you enjoy the articles you ordered.
Sep 20, 2023
 Verified review
My package arrived in no good shape. Rear wheel was damaged.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 21, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We are very sorry that apparently there was damage in transit. Unfortunately, I cannot find any contact from you in our system. Please feel free to contact us so that we can help you further. Thank you very much.
Sep 19, 2023
 Verified review
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 20, 2023
Dear customer, thank you for your review and your order! Is there anything else we can help you with? You are very welcome to contact us at any time via our contact form.
Sep 19, 2023
 Verified review
Cheaper postage and returns to EU-countries
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 19, 2023
Dear customer, thank you very much for your order and for your review. We are pleased that you can benefit from our low prices our excellent availability and our large product selection. Unfortunately, in order to continue to guarantee you the best possible prices, we cannot offer free shipping and free returns for all countries. However, we regularly review the options and assure you that we offer fair conditions to our customers. You can view our shipping and return conditions for your delivery country transparently on our website at any time before purchasing. We therefore ask you to understand our approach.
Sep 15, 2023
 Verified review
Free returns within Europe
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 15, 2023
Dear customer, thank you for your order and for your review. We are glad that you can benefit from our low prices and large product selection. Unfortunately, in order to continue to guarantee you the best possible prices, we cannot offer free returns for all countries. However, we regularly review the options and assure you that we offer fair conditions to our customers. Our return conditions for your delivery country can be viewed transparently on our website at any time prior to purchase. We therefore ask for your understanding for our procedure.
Sep 14, 2023
 Verified review

Poor Customer service

Parcel was delivered with items missing, I have been chasing for weeks to get the missing part sent. Keep getting told they have raised it with the courier. Had the same with another supplier and got a credit note inside 24 hours.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 15, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We are very sorry that there were inconveniences in transit. I have checked your details and can see that our customer service is already in contact with you. Of course, we will now help you quickly. I will arrange for a prompt solution to your problem to be found now so that you do not have to wait any longer! Thank you for your patience and understanding.
Sep 14, 2023
 Verified review
Best prices of products! Overpriced delivery
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 15, 2023
Dear Customer, thank you for your order and for your review. We are pleased that you can benefit from our low prices. In order to continue to guarantee you the best possible prices, we are unfortunately unable to offer free delivery for all countries. However, we regularly review the options and assure you that we offer fair conditions to our customers. You can view our delivery conditions for your delivery country transparently on our website at any time before purchasing. We therefore kindly ask you to understand our procedure.
Sep 13, 2023
 Verified review
Still charging €9.99 delivery when most others offer free delivery when you spend a certain amount Your returns policy as I have said before is abysmal and needs to be addressed
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 14, 2023
Dear Customer, thank you for your order and for your review. We are pleased that you can benefit from our low prices and our wide range of products. Unfortunately, in order to continue to guarantee you the best possible prices, we cannot offer free returns and free shipping for all countries. However, we regularly review the options and assure you that we offer fair conditions to our customers. You can view our shipping and return conditions for your delivery country transparently on our website at any time before purchasing. Therefore, we kindly ask you to understand our practice.
Sep 8, 2023
 Verified review

How loyal customers are recognized

The collection of parts that you deliver is quite wide. It consists of mainly good quality items. Hopefully high quality ebike lights from Lupine could be added. Delivery to Finland has taken usually more than a week which is few days more than some other german competitors of yours. From loyal customer point of view it would feel good to be recognized somehow if you buy certain total value of items during 12 months for example.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 11, 2023
Dear customer, thank you very much for your order and your detailed and appreciative feedback. We are delighted that you are so satisfied with our product range and quality. I will be happy to pass on your suggestions to the appropriate department. I hope you enjoy your purchase and best regards.
Sep 8, 2023
 Verified review

Ordered a wheelset, got wrong rear wheel

Ordered a wheelset, rear wheel was from different wheelset. To get what I ordered , I need first return wrong rear wheel, wait that shop handles my return and wait that they send correct item for me. First delivery lasted 1,5 weeks, now wrong wheelset is back again in the store (took 1 week). So I expect that I have a wheelset in my bike in riding condition takes total over 1 month :( No excuses, I have nor heard that they will compensate this for me etc... First and last order.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 11, 2023
Dear customer, thank you very much for your order and your review. We are of course very sorry for the inconvenience and would like to deeply apologize for this. Please understand that we usually have to receive the faulty item first so that we can check it before we can send a new item. I have checked your details and could see that the replacement item is already on its way to you. Thank you for your patience and understanding. If we can still help you in any way, please feel free to contact us again at any time.
Sep 7, 2023
 Verified review
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 7, 2023
Dear customer, thank you for your review and your order! Is there anything else we can help you with? You are very welcome to contact us at any time via our contact form.
Sep 6, 2023
 Verified review
Handle bar was wrong diameter supplied. Package says 25 mm (which is what I ordered), however, I got 32mm. Pls refer to picture. Seems like it is not so easy to return items.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 7, 2023
Dear customer, thank you for your order and feedback. We sincerely apologise if we have made a mistake. We will of course help you further. I see that you have already registered a return. If you are having difficulty completing the returns documents, please contact us: We will be happy to help you at any time. Thank you for your understanding.
Sep 5, 2023
 Verified review
I've bought cycling equipment on 3 occasions and had no problem with 2, however one order was lost. I do not know what happened to this day, the store is blaming the courier and the courier is blaming the store. I had to chase both and got little help from the customer service team. I was sent from one person to another and after a month I was told to apply for a refund , in writing! When everything works, the store does what it's supposed to, but when you encounter an issue you' re alone.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 6, 2023
Dear customer, thank you for your order and feedback. We are of course very sorry that our logistics partner seems to have had difficulties with the delivery. I have checked your details and see that we have subsequently delivered the item to you. Of course, we are always happy to help you with any difficulties that may arise. However, please understand that we have had to make enquiries with our logistics partner, and they require a sworn statement, that the shipment was not delivered. We appreciate your understanding and your patience.