bike-discount.de/en
Reviews:

14,699 reviews in the last 12 months51,807 total reviews  

4.80
Excellent

Trustmark
Valid

Includes Buyer Protection

Certified since: Jun 7, 2022
The Trustmark indicates trustworthy online retailers.
bike-discount.de/en fulfils all Trusted Shops quality criteria, including
  • Verified identity
  • Encrypted data transfer
  • Clear ordering process

Trusted Shops Buyer Protection

This company offers Trusted Shops’ buyer protection up to €20,000. Find out how this secures your transaction.

Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Top positive review

Aug 16, 2023
 Verified review
Very efficient and well packed. The prices were also fair. The only minus point is regarding the delivery time. One day after this order, we bought some different products at a competitor (also German) and their products arrived 2 days earlier. We also used the same transport company. This wasn't that bad but comparing companies we would say that the competitor worked internally faster. Despite it, we strongly recommend bike-discount.de!!

Top negative review

Mar 26, 2024
 Verified review
price of the bikes are good but no emails saying you have bought it and the waiting time to recieve it 20 to 26 days :-( bought an ebike there 11days again and havent heard anyhting yet (no email saying thanks for.... or we will ship your bike asap ......)
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Reviews for bike-discount.de/en

Sort by  
Latest first
(207)
(110)
Reset
Jun 5, 2023
 Verified review

ok, but 2 comments

Estimated time of shipment was shorter then actual time, and is quite long: 3 weeks for the bike. The prices shown are estimates and should be adjusted to the selected country of shipping, before ading them to cart.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jun 6, 2023
Dear customer, thank you for your feedback. I have reviewed your case. We would like to apologize for the delay. Please select your country in advance, then the prices will be displayed correctly. Is there anything we can do for you? Please feel free to contact us by email or by using our contact form. Thank you for your interest.
Jun 5, 2023
 Verified review
Awful customer service, they are answering really slow and when you try to cancel the order they flat out ignore you
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jun 5, 2023
Dear customer, thank you for your comment. I have reviewed your case. You did not receive a timely response to your email inquiry, for which we are very sorry. However, your order has since been delivered to you and we hope you are satisfied with the goods. Is there anything else we can do for you? Please do not hesitate to contact us again. Thank you for your understanding.
Jun 3, 2023
 Verified review

Bad user experience for 2023

== LIKE == - Best prices == DISLIKE == - After i made an order, an item became unlisted on the website after just few days! Now i got the item, but i can't read its description or see photos. (An archived description needed, when the item is deleted from the store). - Items from the orders list are not linked to their page on the website. - Orders don't have a "status" (e.g. processing, shipped, delivered/completed). - Completed orders do not have a "leave a review" button. - Email sale letters are in German lang., links also redirect to German localization. - The website and its design feels outdated. - The website often is slow, sometimes very slow (server response). - Very short logged in session expire time. - Every time session expires, I have to set my country again.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jun 5, 2023
Dear customer, thank you for your feedback. We are constantly working on improvements. Unfortunately, we cannot find any communication in our system from you. If you have any problem with your ordered items, please contact us via our contact form or email. Thank you for your understanding.
Jun 2, 2023
 Verified review
could be faster
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jun 5, 2023
Dear customer, unfortunately there were bottlenecks in our logistics due to strongly increased sales. The delivery time has increased slightly in some cases for individual customer orders. We apologize for any inconvenience this may have caused.
Jun 2, 2023
 Verified review
Rear wheel campagnolo bora wto 45 is not straight!!!
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jun 6, 2023
Dear customer, thank you for your feedback. We apologize for the inconvenience. Unfortunately, we cannot find any communication in our system from you. Please contact us via our contact form or e-mail. Thank you for your understanding.
Jun 1, 2023
 Verified review

Pros & Cons

Pros: Wide selection of products Cons: 1.It takes a really long time to get answer from customer service. Sometimes it is easier to order from somewhere else than wait for your reply. 2. No free returning from Finland - you should give us at least some kind of flat rate return option.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jun 6, 2023
Dear customer, thank you for your comment. I have reviewed your case. You have not received a timely response to your email request, which we are very sorry. In our webshop we inform you transparently in several places about the assumption of return shipping costs, we ask for your understanding!
Jun 1, 2023
 Verified review
Their returns policy leaves a lot to be desired .
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jun 1, 2023
Dear customer, thank you for your order and the feedback. Our return conditions for your country of delivery can be viewed transparently on our website before the purchase. We therefore kindly ask for your understanding.
FS
frans peter s.
wageningen
May 31, 2023
 Verified review
Fair. Delivered as promised. Deleivery time could improve, however realistic with import from other country and bank check for payment
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jun 1, 2023
Dear customer, thank you for your feedback. We are very sorry that it seems to have taken a little longer. We are pleased that we were otherwise able to satisfy you. If you have any further questions or suggestions, please do not hesitate to contact us.
May 30, 2023
 Verified review
Report review
Answer by bike-discount.de/en
May 31, 2023
Lieber Kunde, danke für Ihre Bewertung und Ihre Bestellung! Können wir Ihnen noch irgendwie weiterhelfen? Sehr gerne können Sie sich jederzeit über unser Kontaktformular an uns wenden.
May 30, 2023
 Verified review
Pricese are in right level but service could be better. Do not expect any help to choose right conponents.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
May 31, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We are sorry that we could not answer your request to your satisfaction. I have reviewed your case: Our service staff informed you promptly that unfortunately we could not make a suitable statement in this case, because you have not purchased the bike from us, and we lacked information to make statements about the compatibility of parts. We thank you kindly for your understanding.
May 28, 2023
 Verified review
Could not recommend. Delivery ended up being 30 days, should have been max 18 days. Not because of shipping company. Bike (their own brand) had loose linkage axle bolt behind front sprocket. I missed it also on bolt check. For someone who put this linkage together; You had one job... It just fell off, all other bolts have been tight. They promised refund for long delivery, havent got it. It has been over a week now.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
May 30, 2023
Dear customer, thank you for your feedback. We are sorry that you were not completely satisfied, and we apologize deeply for the inconvenience. I could see from the review that you are already in contact with our customer service, and you have already found a good solution. Is there anything else we can do to help you? Please feel free to contact us again at any time via our contact form. We hope that we can convince you of our quality in your next order. Thank you for your understanding.
May 26, 2023
 Verified review
Get more bikes in stock
Report review
Answer by bike-discount.de/en
May 30, 2023
Dear customer, thank you for your review and your order! Is there anything else we can help you with? You are very welcome to contact us at any time via our contact form.
May 25, 2023
 Verified review
some products were missing from the order
Report review
Answer by bike-discount.de/en
May 26, 2023
Dear customer, thank you for your order and review. I have reviewed your case. Apparently, unfortunately, there was a transport damage during the delivery of the package. Even though we have no influence on it, we are of course sorry for the circumstances. You have contacted our customer service and we have promptly refunded the amount. If we can still help you in any way, please do not hesitate to contact us at any time. Thank you for your understanding.
May 25, 2023
 Verified review
It took 13 days from order was placed until the order was ready to be shipped, which I think was very long time. The payment also went trough 9 days before the order was ready to be shipped. To my knowledge that is not allowed! Furthermore DHL that delivers the package didn’t notify me that I had to be home for the delivery until when they were at my address, so I had no chance of being home for that.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
May 26, 2023
Dear customer, thank you for your order and your rating. We deeply apologize for the delay, and thank you for your patience. If we can still help you in any way, we will be happy to assist you at any time. We appreciate your understanding.
May 25, 2023
 Verified review

The e-shop is great and shipment is not

The e-shop is great and have a big assortment. But the shipping is bad. I have ordered bicycle and some equipment. It was a mess with shipment. But I was surprised that my order was splitted in two parts and now I still wait for the rest of order. So, it takes around month to get your order. It's pretty uncomfortable. You should be patient to wait your order.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
May 26, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We absolutely appreciate your positive feedback. In order to protect the ordered items, we carefully packed them in two packages and handed them over to the logistics partner on the same day. Apparently, the shipment that was on its way by freight was delivered to you faster. The other shipment seems to be still on its way, but has already crossed our national border and is on its way to you. We sincerely apologize for the inconvenience. We are always happy to answer any questions you may have.
May 23, 2023
 Verified review
take to long for items to arrive!!
Report review
Answer by bike-discount.de/en
May 23, 2023
Dear Customer, thank you very much for your order and your feedback. I have checked your information. Your order is already on its way, but has not been delivered yet. You have contacted our customer service today, and we have already initiated an investigation with the logistics partner and will inform you immediately as soon as we have received a statement. Please note, however, that delivery to your country may take a little longer. Please feel free to contact us if you have any further questions in the meantime. Thank you for your understanding and patience.
May 22, 2023
 Verified review
Report review
Answer by bike-discount.de/en
May 22, 2023
Dear customer, thank you for your review and your order! Is there anything else we can help you with? You are very welcome to contact us at any time via our contact form.