bike-discount.de/en
Reviews:

15,502 reviews in the last 12 months54,668 total reviews  

4.81
Excellent

Trustmark
Valid

Includes Buyer Protection
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Most relevant positive review

Aug 16, 2023
 Verified review
Very efficient and well packed. The prices were also fair. The only minus point is regarding the delivery time. One day after this order, we bought some different products at a competitor (also German) and their products arrived 2 days earlier. We also used the same transport company. This wasn't that bad but comparing companies we would say that the competitor worked internally faster. Despite it, we strongly recommend bike-discount.de!!

Most relevant negative review

May 28, 2024
 Verified review
Order some bike parts/tools in 7.05.2024 and received the order on 14.05.2024 with missing item inside, so I refuse the order and contact the seller(bike-discount.de) until 28.05 they did nothing to refund the money or to resolve the problem. First time in 9 years of orders from this webshop. Beware of this, if IT happens to you, never refuse the order because you will lose money and the remaining items from the order.
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Reviews for bike-discount.de/en

Sort by  
Latest first
(200)
(94)
Reset
Jan 13, 2024
 Verified review
Cost of delivery to slovakia is very high 15eur
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jan 15, 2024
Dear customer, thank you very much for your order and your review. We are pleased that you say you are satisfied with the goods you ordered. We would like to assure you that we regularly check the shipping costs and calculate them fairly. Likewise, we therefore kindly ask for your understanding and hope you enjoy the articles you have ordered.
Jan 13, 2024
 Verified review
I toke 2,5 weeks to deliver a bike. Mention that before the order
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jan 15, 2024
Dear customer, unfortunately there were bottlenecks in our logistics due to a sharp increase in sales and the holidays. This has slightly increased the delivery time for individual customer orders. We apologize for any inconvenience this may have caused.
Jan 10, 2024
 Verified review
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jan 10, 2024
Dear customer, thank you for your review and your order! Is there anything else we can help you with? You are very welcome to contact us at any time using our contact form.
Jan 9, 2024
 Verified review
Delivery was quick but they don't offer free return/excange of wrong items so i had to pay 3 times for the delivery for the same item. (1st order, return of item, 2nd order of same item).Needed to reorder and repay again the same item instead just after receiving returned goods from me send back the item in another size, avoiding double payments and refunds. Too much problems and time consuming.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jan 9, 2024
Unfortunately, we cannot bear the cost of returning goods from every country. If it is a justified complaint, we will of course bear the costs for the return shipment. Unfortunately, we cannot cover the return costs from Croatia for selection orders and similar transactions. We inform our customers transparently on our website about our return conditions and therefore kindly ask for their understanding.
Jan 8, 2024
 Verified review

Good, but by benefit of the doubt

The good: friendly and helpful customer service. Painless repair refund. Less good: not sure if due to the lack of Quality Control at the Cube bikes end or that during assembly Bike Dicount did not pay attention; gearhub assembly was not ok. Had to bring the bike to my local bike shop to fix it.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jan 9, 2024
Dear customer, thank you for your feedback. We are of course sorry that you were not satisfied with a product and therefore had to make a complaint. Is there anything else we can do for you? Please feel free to contact us again at any time. Thank you for your understanding.
Jan 6, 2024
 Verified review

Incomplete shipping label

The shipping address was incomplete on the label and I had to chase the package with several messages and calls to the company. I have checked the order and wrote the address correctly. I don't know why the label was incomplete but it wasn't my fault.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jan 8, 2024
We sincerely apologise for this inconvenience. The parcel was nevertheless delivered on 2.1.24. Unfortunately a little late. We will of course investigate how this address discrepancy came about.
Jan 4, 2024
 Verified review
The wheels I received were damaged during transportation. I first noticed the damaged front wheel, but instead of accepting a claim I was offered a spare part and a minor compensation. When checking the front wheel it was damaged too. But since I was already tired and kind of upset from the first chat, I didn’t contact them again. Not satisfied and I will think twice before I order from Bikediscount again.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jan 8, 2024
We are sorry that your consignment was slightly damaged in transit. I have reviewed your case and note that our customer service has provided you with both a replacement part and a voucher for your inconvenience.
Jan 4, 2024
 Verified review
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jan 9, 2024
Dear customer, thank you for your feedback. We are of course sorry that you were not satisfied with a product and therefore had to make a complaint. Is there anything else we can do for you? Please feel free to contact us again at any time.
Jan 3, 2024
 Verified review
You sent me the completly wrong fork, custoner support is slow and i have not heard anything since i returned the fork before christmas.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jan 3, 2024
Dear customer, thank you for your order and your review. We are of course very sorry that you have experienced any inconvenience. Of course, we will help you, our customer service is already in contact with you. However, please note that the item must first be delivered to us before we can make an exchange. As you live in a different country, this may take a few days. There is also a slight delay with our logistics partner due to the public holidays. As soon as we have received the item, we will send you the replacement item immediately. Thank you for your patience and understanding.
Jan 2, 2024
 Verified review
I would like you to communicate with customers, and not pretend that you are not interested in them after you have received the money.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jan 2, 2024
Dear customer, thank you very much for your order and your review. We apologize for the inconvenience caused. I have checked your details: We may have overlooked your request- for this we would like to apologize profusely! Of course, it is very important to us to be there for our customers at all times. We will contact you now. Please let us know if we can help you any further. Thank you for your understanding.
Dec 30, 2023
 Verified review
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jan 2, 2024
Dear customer, thank you very much for your order and your review. We are very sorry for the inconvenience caused and that the shipment was damaged. If the bike has been damaged, please contact us as soon as possible via our contact form so that we can help you further and contact our logistics partner, thank you very much.
Dec 29, 2023
 Verified review
Almost each delivery is badly packed, and products get damage
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jan 2, 2024
Dear customer, thank you very much for your order and your review. We are very sorry that you have apparently experienced some inconvenience. I will be very happy to pass on your feedback internally. If there is anything else we can do to help you, please do not hesitate to contact us at any time. We are grateful for your understanding.
Dec 29, 2023
 Verified review

indoor trainer

*** star rating.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jan 2, 2024
Dear customer, thank you very much for your order and your review. We are very pleased that you have given us such praise and are obviously satisfied. If there is anything else we can do for you - we are always happy to help.
Dec 26, 2023
 Verified review

Your prices are really competitive but !!!!

Your prices are really competitive, but I always seem to have a problem with your shipping process. My order is now stuck in customs and missed the person who was traveling here to SA to bring it for me.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 27, 2023
Dear customer, Thank you for your review. Your order has already arrived in your country of delivery and is on its way to you. Please note that delivery to your country may take a little longer. You are welcome to contact us via our contact form or by e-mail. We will be happy to help you track your parcel. Thank you for your understanding.
Dec 25, 2023
 Verified review
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 26, 2023
Dear customer, thank you very much for your feedback. We apologize for the delay. The goods have been delivered in the meantime. Is there anything else we can do for you? Please do not hesitate to contact us. Thank you for your understanding.
Dec 24, 2023
 Verified review
High transportation costs to return goods
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 25, 2023
Dear customer, thank you for your feedback. Unfortunately, we cannot bear the costs for every return from every country. In the case of justified complaints, we will of course cover the costs. We provide transparent information about the return conditions in several places on our homepage and therefore kindly ask for your understanding.
Dec 20, 2023
 Verified review

Poor bike assembly

Bike shipping was fast and it was well protected. However, bike assembly qualty was unacceptable: - steerer tube was too long - top cap rested on the steerer itself instead of stem/spacer which made headset bearing adjustment impossible - bottom bracket was not fully pressed into the frame - one of the cups was skewed which resulted in high crankset drag - cables are way too long - gears were not properly adjusted - inner tubes were twisted inside tires... This was definitely not ride-ready bike and the loose headset was just dangerous. Bike required some significant effort to fix all the issues.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 21, 2023
Dear customer, thank you for your feedback. Unfortunately, we cannot find any communication from you in our system. If you should have a problem with your ordered items, please contact us via our contact form. Thank you for your understanding.
Dec 18, 2023
 Verified review
Not kept sufficiently informed about delays. Only after I contacted them myself did I receive an answer about delays due to many orders.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 18, 2023
Dear customer, thank you very much for your feedback. It takes approx. 6 - 9 working days from ordering a bike from stock to delivery. If the ordered bike is not in stock, the delivery time will be extended in line with the delivery to us. We thank you for your understanding.
Dec 17, 2023
 Verified review
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 18, 2023
Dear customer, thank you for your review and your order! Is there anything else we can help you with? You are very welcome to contact us at any time using our contact form.
Dec 16, 2023
 Verified review
Better pack the bike
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 18, 2023
Dear customer, thank you for your feedback. We apologize for any inconvenience caused and will forward your information to the appropriate department. We are constantly working on improvements. If there is anything else we can do for you, please do not hesitate to contact us.