hubauer-shop.de/en/
Reviews:

704 reviews in the last 12 months4,240 total reviews  

4.72
Excellent

Trustmark
Valid

Includes Buyer Protection

Certified since: Sep 26, 2018
The Trustmark indicates trustworthy online retailers.
hubauer-shop.de/en/ fulfils all Trusted Shops quality criteria, including
  • Verified identity
  • Encrypted data transfer
  • Clear ordering process

Trusted Shops Buyer Protection

This company offers Trusted Shops’ buyer protection up to €2,500. Find out how this secures your transaction.

Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Top positive review

Jan 4, 2024
 Verified review
Competitive pricing. The site is a bit difficult to use. The best solution, in my opinion, is to have something like a shortcut for the VIN, used in the profile (when you have one), to browse the parts that are suitable for the particular car. Currently you have to make a lot of additional clicks and have to constantly check if the VIN you've entered is the right one. Also, make the default list to have a limit of, at least, 20 items!

Top negative review

Mar 18, 2024
 Verified review
Postal destination to Australia was not clear or straight forward. It took a number of emails and attemps, including a second account setup before it became evident that an address via myGermany needed to be established. The order was finally placed, with DHL organisng transportation on 7 March 2024. I have been attempting to track this parcel for 7 days now, without any updates since 7th March appearing on their tracking system. While we are approaching the indicated delivery period of 7-10 business days, I do not know where my parcel is at this stage and trust that it will be delivered to my address in a day or two. Please streamline and simplify the process of purchasing parts for delivery to other countries outside Europe or we will be forced to make our purchases through different suppliers such as from the USA where delivery is direct from supplier. I have a number of parts I still require and would have preferred to purchase them from Hubauer if the process is simplified.
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Reviews for hubauer-shop.de/en/

 Sort by  
Relevance
(14)
(11)
(22)
Reset
5 days ago
Under review

Improve item description and packaging. Very disappointed.

Improve item description. If you sell non original part, it should be mentioned that it is not original, otherwise it feels like a scam, when you pay a lot of money for original part, but receive alternative that even unpackaged but just in some plastic bag. Also I've ordered a service of scope items like filters, and glass cleaners, but received HUGE box full of paper waste. I mean common, seriously, you cannot pack order more efficient? That box could fit half of car engine, jeez. This was my first and last purchase with hubauer. Very disappointed. And now to return non original item I overpaid, I need to pay for return half of this item price. Total disaster.
Report review
5 days ago
 Verified review
Report review
Mar 18, 2024
 Verified review
Postal destination to Australia was not clear or straight forward. It took a number of emails and attemps, including a second account setup before it became evident that an address via myGermany needed to be established. The order was finally placed, with DHL organisng transportation on 7 March 2024. I have been attempting to track this parcel for 7 days now, without any updates since 7th March appearing on their tracking system. While we are approaching the indicated delivery period of 7-10 business days, I do not know where my parcel is at this stage and trust that it will be delivered to my address in a day or two. Please streamline and simplify the process of purchasing parts for delivery to other countries outside Europe or we will be forced to make our purchases through different suppliers such as from the USA where delivery is direct from supplier. I have a number of parts I still require and would have preferred to purchase them from Hubauer if the process is simplified.
Report review
Answer by hubauer-shop.de/en/
Mar 19, 2024
We very much regret the reason for the complaint. As we do not ship worldwide, there are other forwarding agents who will take over the further processing. The shipment we created was delivered to the destination we were given. For further concerns, please contact the support of the other shipping company. We do not have any information, consignment number or other details.
Feb 28, 2024
 Verified review

Wrong product forwarded.

Please forward the product ordered and not a substitute if not agreed with customer.
Report review
Mar 7, 2024
 Verified review
GLS was a day late
Report review
Jan 25, 2024
 Verified review
The wheel was not brand new, with some scratches in the internal part of the aluminium. It was not used but, i'm sure, at least already been installed on a car
Report review
Answer by hubauer-shop.de/en/
Jan 26, 2024
We sell original and new parts, transportation can cause damage/scratches to the products. If the parts arrived damaged, you should of course inform our customer service, which unfortunately you didn't do. Hubauer Team.
Jan 26, 2024
 Verified review
Deliver what was ordered
Report review
Jan 3, 2024
 Verified review

I will not buy from them again

Shipment arrived after a month and not after the expected three days. Contacted several times there was no conclusive feedback regarding the shipment. To return the piece purchased but which arrived late due to their partners' fault, I would have had to pay for the return.
Report review
Answer by hubauer-shop.de/en/
Jan 4, 2024
Hello Mr. Nori, we appreciate your feedback and understand your concerns. If you order on Christmas days, you should expect delays around this time. Next time you can order with some more time in advance. Hubauer Team
Jan 8, 2024
 Verified review
Pièce reçue non conforme et refus de la reprendre sous prétexte qu'elle a été peinte uniquement pour mon véhicule. Comme s'il n'existait qu'une seule voiture avec cette teinte. Service après ventre très très mauvais. A bannir
Report review
Answer by hubauer-shop.de/en/
Jan 10, 2024
Nous vous remercions pour vos commentaires. Nous nous excusons pour le désagrément que vous avez subi avec la pièce. Chez Hubauer-Shop, nous accordons une grande importance à nos clients et mettons tout en œuvre pour que chaque pièce que nous fournissons soit de la plus haute qualité et réponde exactement aux normes OEM des véhicules BMW. Nous vous remercions pour votre commentaire et espérons avoir l'occasion de vous servir à l'avenir. Cordiales salutations de L´équipe de la Boutique HUBAUER
Jul 25, 2023
 Verified review

Damaged parts arrived, No resolution offered

I purchased some genuine BMW parts from Germany to save some money, However it has ended up far more expensive than buying from uk The parts I received were damaged in transit, I didn’t want to return the items and have another set sent because of the import duties I have to pay each time. It would have been far cheaper to have the parts repainted in the uk. All attempts to resolve the issue were shut down rather rudely and was only offered €60 to compensate me. The cost to repaint was €200 And the import duties was €220 This is the reason I wanted to repaint rather than have a new set sent The whole exercise has cost me more than it would have done purchasing from uk And a lot more stress and time wasted
Report review
Answer by hubauer-shop.de/en/
Jul 25, 2023
Thank you for your detailed feedback. Here at Hubauer-Shop, we strive to be the best supplier of genuine BMW parts from Germany, and we always want customers to be happy with their purchase and experience. We are sorry that the parts you received were damaged in transit, and we understand why you did not want to return them.
May 25, 2023
 Verified review

Wrong item sent. Had to argue to get a refund

Awful customer service, awful communication. Pathetic experiance overall. Hubauer sent me the wrong item. I immediatly reached out to return the item. They tried to charge me a return fee despite the mistake being theres. Prior to purchasing they ignored multiple emails from me requesting information about other products and pricing on items. The pricing questions were due to the price being listed as "contact for price", I never received a price for any of the items.
Report review
Answer by hubauer-shop.de/en/
Jun 5, 2023
Thank you for taking the time to share your feedback. We appreciate the time you took to purchase from our company and we apologize for any miscommunication or negative experiences that occurred throughout the process. Here at Hubauer, our goal is to provide the best possible customer service and experience, while offering competitive prices and high-quality items. We hope you can give us another chance in the future to make sure all your needs are met in a satisfactory way.
Oct 28, 2023
 Verified review

Two attempts

First attempt to order vehicle part was unsuccessful, dont know why but when I contacted support, they told me that I entered invalid address which was false, they told me tha package has returned and order was cancelled and money refunded but not all, they charged me return fees. Later I found out that the package was not even passed to deliverer or picked up by him but I dont care what was the cause, it was not on my side. Second attempt was sucessful as expected.
Report review
Answer by hubauer-shop.de/en/
Oct 30, 2023
Hello Mr. Farkas, we have kept you updated on the entire ordering and shipping process as you requested. You must always doble check the shipping address you give us because this can not be changed once the parts are in transit. As the address was incorrect the order came back and we send you the full refund. Hubauer Team
Apr 25, 2023
 Verified review
SAV Honteux, suite à la commande d’une pièce qui ne s’adapte pas malgré le renseignement du vin, le sav m’informe que c’est une erreur de leur part. Il me propose de renvoyer la pièce, une fois réception faite de leur service, il m’informe qu’il n’y aura pas de remboursement car les frais de transport sont plus élevés que le prix de l’article soit 25€ (sachant que j’aurais pu modifier la pièce pour l’adapter) Très déçu, première et dernière commande
Report review
Answer by hubauer-shop.de/en/
Apr 26, 2023
Nous regrettons votre insatisfaction concernant votre réclamation. Il serait en effet recommandable de mentionner le VIN dans votre prochaine commande afin d´éviter le genre de situation actuelle. Quant aux frais concernant le bon de retour une information vous a bien été adressée, soit 22,99€ actuellement pour tout retour en Europe selon les clauses du contrat. L´article réclamé, d´un montant de 22,04€, nous avons adapté les 22,99€ et vous avons facturé 22,04€, soit 0,95€ en votre faveur. Nous regrettons la situation actuelle et espérons néanmoins vous revoir dans notre boutique très prochainement. Meilleures saluations de l´Equipe de la Boutique HUBAUER.
Jul 3, 2023
 Verified review
Misleading advertising led to me paying for an item that had to be cancelled. The change in exchange rates between order and cancellation cost me a lot of money.
Report review
Answer by hubauer-shop.de/en/
Jul 4, 2023
Thank you for taking the time to review our services. We're sorry to hear that our advertising was misleading in your case, and we understand the frustration this has caused. We appreciate your feedback and will use it to help us improve our services for all of our customers.
Dec 7, 2023
 Verified review
Bad store, send goods without signature confirmation , trusted shops not works for protect u, when purchase ok this store offer me protection on USA but when need help just skip this protection with a message just only for European Union so we lost my money plus 9 EUR for a fake insurance , don’t take this additional insurance is a steal
Report review
Answer by hubauer-shop.de/en/
Dec 7, 2023
Please check the Tracking number, becouse it says that the package is in the Delievery Truck, and it will be today delievered. Please make youreself no worries, your money and the package are not lost. We wish you a nice day.
Apr 26, 2023
 Verified review
Bonjour, J'ai trouvé que passé commande était un peu compliqué. en plus, c'est après le paiement que vous demandez des documents au client. En ces temps de grandes arnaques, j'ai eu peur que vous n'honoriez pas la commande. Mais finalement, tout s'est bien passé et j'ai bien reçu la commande; Je suis prête à en passer une autre
Report review
Answer by hubauer-shop.de/en/
Apr 27, 2023
Thank you for your feedback and for taking the time to share it with us. We value our customer's satisfaction and we are glad to hear that your order went through. In the case of sensitive articles, the vehicle data is required, as BMW AG must match and program the article to the vehicle. Thank you again for choosing us, we hope you have a great day! Best regards, Hubauer Online Shop
Jul 26, 2023
 Verified review
Website behaves strangely - certain items are available until you login, and then suddenly unavailable once you login. When asked why, staff was unwilling to explain these discrepancies - the informed that the item was 'out of stock' which conflicts with what their site indicated before logging in.
Report review
Jun 21, 2023
 Verified review

Where is my item? Undelivered

My item has been sitting in a DHL warehouse since 15th June, it is now 21st June. No obvious way to enquire as to why or whether it will be delivered. Generic messages on help page saying stuff like “item postal address may have been illegible”. Nonsense, labels are printed. Very disappointing.
Report review
Answer by hubauer-shop.de/en/
Jun 23, 2023
Thank you for taking the time to provide your feedback. According your trackingnumber the package was delivered on 21st. The delivery time abroad may vary. So overall it took 7 days for oversea (14.-21.06.23)
Jul 4, 2023
 Verified review
The shop shows that the products are online but actually they are not. After a few day I have contacted them because I haven't received the tracking. I got a reply back: products are not in stock. Your order will be refunded.
Report review
Answer by hubauer-shop.de/en/
Jul 5, 2023
Thank you for taking the time to provide us with your feedback. We're sorry to hear that your experience did not meet your expectations. Here at our shop, we strive to maintain an accurate inventory count of our products to ensure that we can fulfill all orders promptly. Unfortunately, in this instance, it appears that our tracking system was not updated and the item was out of stock when you placed your order. We apologize for any inconvenience this may have caused and have already refunded your purchase as per our policy. Thank you again for bringing this to our attention so we may continually improve upon our services. Your HUBAUER Shop Team
Aug 1, 2023
 Verified review

2weeks to confirm they have no stock after order.

I ordered a part online and only 2 weeks later do they actually contact me to tell me they didn;t actually have it available in stock in the first place. very annoying delay. i hope the refund isn't as delayed.
Report review
Answer by hubauer-shop.de/en/
Aug 3, 2023
Thank you for your review. We regret that there were availability issues with your order. Unfortunately, it can happen that we got the information when calling off from the central warehouse, if items are currently not available anymore. We are very pleased that your refund has already been made and hope next time again a fast delivery to be able to perform. Best regards, Your Hubauer Online Shop