europe.beyerdynamic.com- Logo - reviews

europe.beyerdynamic.comReviews

: 1,265Excellent

4.70

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

certified since: Oct 8, 2018
updated on: Feb 4, 2023
europe.beyerdynamic.com is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At europe.beyerdynamic.com, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to €2,500. Find out more


certified since: Oct 8, 2018
updated on: Feb 4, 2023
europe.beyerdynamic.com is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At europe.beyerdynamic.com, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to €2,500. Find out more

Reviews for europe.beyerdynamic.com

500 verified reviews in the last 12 months

1,265 total reviews
This is how we ensure that reviews come from real consumers.

the most relevant positive review


Mar 5, 2022
I'm a music lover, I still buy CDs and I listen to flac music at home or in mobility, thus I finally decided to buy a pair of headphones for my home listening. After reading lots of reviews and listening on YouTube to headphones sound demos — not the real headphones sound, but at least they tell you something on the sound signature —, I decided Beyerdynamic's one was my favourite sound signature! I preferred to buy some "flat" or close to flat headphones, to listen to music in the closet possible way to the original track, as I'm not fan of overwhelming bass sound. I don't own any thousand euro headphones amplifier, but with the USB DAC/Amp I have and the Yamaha A/V Receiver I have, I'm quite satisfied by the sound experience, so far. I had to perform a warmup test for the headphones, and after around 40 hours, I can say the sound's really good! On PC I'm using Peace equalizer with Beyerdynamic DT 990 profile. It's good and it avoids having voices too much sharp in my ears. If I have to find a weak point, is probably the voice peak, that without a proper equalization may result in being too harsh sometimes, after long listening sessions. But consider I'm not using a proper headphone amplifier, which I might buy soon, so things could change in positive in this respect. My rating is 9/10. I'm satisfied. I'm aware that spending more I could probably find better headphones, but considering my price range, the sound of my DT-990 Pro is so good for my ears! Oh, and about the materials and build quality, I'm very happy. This all black colour is just a thing of beauty for me! The ear pad cushions are soft and perfect for many hours of listening, without hurting my ears. The headband doesn't hurt and doesn't tighten too much on my head. And before I forget, another good thing I found in these Limited Edition Black, is that the cable is straight. It's way better for me, especially when I sit far away. I don't like so much coiled cables, to be honest. Clearly, in my opinion it would have been better to have a detachable cable, even balanced cables, but it's fine for now. Just in case I really need them, once the warranty is expired I could try modding them. Thanks to Beyerdynamic.
Report review

Show all positive reviews

the most relevant critical review


Oct 8, 2022
I placed an order without realising my address (on PayPal) hadn’t changed yet, as I have recently moved to another city. After contacting support, I was told that changing the address order was impossible. I then asked whether I could just simply cancel the order, which was also not possible, even though the order hadn’t been sent out yet. I was then also told to try to get DHL to change my delivery address, which – you guessed it – was also not possible. I get that it may be difficult to change an order that has already been processed or shipped to the courier service, but this all happened several days before I even got confirmation that DHL was going to ship my package. Now I’m stuck trying to get a hold of a package of which I have no idea who got it, in a place where I never come anymore. It’s just a massive waste of time and potentially money and could have simply been avoided by allowing me to cancel my initial order (that hadn’t even been shipped yet at that point).
Report review

Show all critical reviews

Reviews for europe.beyerdynamic.com

Filter 
Sort by Latest first 
(14)
(12)
 Verified review
Jan 19, 2023
totally not the experience I was expecting. Lack of bass. The rubber earplugs were too short, you can't put it completely in your ear! How can I get my money back?
Report review
Answer by europe.beyerdynamic.com
Jan 20, 2023
Dear Customer, We are very sorry that your are not satisfied with the product. You have the right to return the products within sixty days, please also see our FAQ https://support.beyerdynamic.com/hc/en-us/categories/200117641-Returns In case you have further questions, please get in touch with our customer support (help@beyerdynamic.de) - they are happy to help. Best regards, Your beyerdynamic Team.
 Verified review
Jan 19, 2023
Crackles in B-stock MMX 300. I bought a headset MMX 300 in B-stock for the price and the recycling... The product was supposed to be as-new (tested by Beyerdynamic and all) but there were crackles in the right ear. I had to pay to send it back so I lost 20€ to try a defective headset. Won't do it again.
Report review
Answer by europe.beyerdynamic.com
Jan 20, 2023
Dear Customer, We are very sorry to hear that the B-Stock product you have received is not flawless. This does not represent our high quality standards and should not have happend. Please get in touch with our customer support, (help@beyerdynamic.de) they are happy to help and we are sure, we will find a way to resolve this issue. Thank you, Best regards, Your beyerdynamic Team.
 Verified review
Jan 2, 2023
The material is great. The headset is nice and the microphone is very good I just received a faulty cable
Report review
Answer by europe.beyerdynamic.com
Jan 3, 2023
Dear Customer, We are very sorry to hear that you have received a faulty cable. Please get in touch with our customer support regarding this issue via help@beyerdynamic.de, they are there to help. Thank you and best regards, Your beyerdynamic Team
 Verified review
Jan 1, 2023
Price is too high for replacement components
Report review
 Verified review
Dec 25, 2022
While delivery time was decent and i really love the feel of my dt770s, the overpowering bass makes it basically impossible to drive them to properly loud volumes, which i could definetly do with the ath m30x i wanted to upgrade from
Report review
Answer by europe.beyerdynamic.com
Dec 28, 2022
Dear Customer, We are sorry that you are not completely satisfied with your DT 770 PRO. This does not meet our high standards at beyerdynamic. Are you sure that you have chosen the correct impedance for your end device? Please contact our support colleagues at help@beyerdynamic.de. They will certainly be able to help you. They will certainly be able to help you. Best regards, your beyerdynamic team
 Verified review
Dec 23, 2022
Received only 8 ear pads where 10 should have been, DHL took 2 days longer, all in all unsatisfied
Report review
Answer by europe.beyerdynamic.com
Dec 28, 2022
Dear Customer, we are sorry that you did not receive the complete goods and that DHL took 2 days longer than stated. This does not meet our high standards at beyerdynamic. Please contact our colleagues in support at help@beyerdynamic.de. They will certainly be able to help you. Best regards, your beyerdynamic team
 Verified review
Dec 20, 2022
Suivre les commandes pour voir si elle est expédiée. Pour moi du 2 décembre au 17 décembre parés 5 ou 6 mails pour faire comprendre que ma commande n'avait pas bougé de chez vous. Pour le casque trop de pression autour des oreilles et le système de on off micro pas terrible. Le son est bon.
Report review
 Verified review
Dec 20, 2022
Problem with delayed order. My order was delayed, this seemed to have happened through DHL, and you were not responsible for it. However when I voiced my concern since it was an important package for me in relation to my work the reaction was very unconcerned. I took up contact several times and every time got the same yeah DHL problems auto-reply (almost). I know you cannot help DHL's mistakes and that this is a busy time of year but as a customer, it feels like my concerns fall on deaf ears. In the end, it took 11 days for the package to arrive. The reason I bought it through your webshop was for fast delivery. That is just sad when it then takes so long and I hear nothing but, DHLs fault... For the rest real happy with the quality of the headset purchased. Kind regards. Luuk
Report review
Answer by europe.beyerdynamic.com
Dec 20, 2022
Hi Luuk, thanks for your honest feedback. Sorry for any inconvenience you've had. We take this serious and work on a better communication in busy times. Enjoy your new headset and have a good start into the new year. Best regards, your beyerdynamic Team
 Verified review
Dec 15, 2022
There was data missing on my invoice and the company could not send me a new invoice with all of the data. The original invoice didnt have a street address nor the company name
Report review
Answer by europe.beyerdynamic.com
Dec 16, 2022
Thank you for your feedback! We are sorry that you did not receive the correct invoice. Unfortunately, we cannot issue an invoice afterwards. We can suggest that you return the order and re-order from us. We also recommend that to create a customer account in our shop. Here you have the possibility to view and edit your billing and delivery address. If you have any further questions, please do not hesitate to contact our support team at help@beyerdynamic.de. Best regards your beyerdynamic team
 Verified review
Dec 15, 2022
Package arrived late (because the address was not correctly transferred on the box - one letter missing) and also damaged (box cut with cutter probably) The product will be tested on Christmas as it’s a gift for my son
Report review
Answer by europe.beyerdynamic.com
Dec 16, 2022
Thank you for your feedback! Of course, this should not happen and doesn't correspond our quality standards. We apologise for any inconvenience this may have caused you. Our support colleagues will contact you shortly regarding this case. In such cases, you can also contact us directly via help@beyerdynamic.de. Kind regards your beyerdynamic team
 Verified review
Dec 7, 2022
Did not receive the bird case for earbuds i paid for
Report review
Answer by europe.beyerdynamic.com
Dec 8, 2022
Thank you for your feedback! Such an issue is quite uncommon. We have checked your information and found no internal case. In the instance of a missing case, please contact our support colleagues via help@beyerdynamic.de. They will be able to help you in any case. Kind regards your beyerdynamic team
 Verified review
Nov 26, 2022
The product in the box seems ok but the package is damaged and seems to have being already used.. a bit of disappoint as it s a christmas present and as it s supposed to be new
Report review
Answer by europe.beyerdynamic.com
Nov 28, 2022
Thank you for your feedback! As this is a B-stock item, the product or packaging may have slight defects. Small cosmetic defects on the packaging may occur, but you can be sure that B-stock products are technically flawless. All further information about our quality promise can be found online: europe.beyerdynamic.com/outlet-quality-promise If you have any further questions or comments, please do not hesitate to contact our colleagues in support via help@beyerdynamic.de. Best regards Your beyerdynamic team
 Verified review
Nov 22, 2022
Headphone is amazing. Just the delivery could be a bit safer see photo below!
Report review
Answer by europe.beyerdynamic.com
Nov 23, 2022
Dear customer, thank you for your feedback. We are sorry that the shipment arrived so damaged, this does not meet our high standards at beyerdynamic. Unfortunately, it is difficult for us to influence the quality of the external shipping service providers, but it would help us if you would contact help@beyerdynamic.de with the problem. Then we could look further into the matter and determine the shipping service provider. We are happy that you like your headphones and wish you a lot of joy with your beyerdynamic product. Best regards, your beyerdynamic team
 Verified review
Nov 19, 2022
The sound quality is amazing and the overall feel of the headset is absurd for the relatively low price, however I was a bit surprised when I saw the 32 OHM doesn’t come with the valour ear pads, while I do realize now that if you look closely you can indeed see from the pictures on the website that the 32’s don’t have them, I was quite disappointed as I didn’t know this. I think it could maybe be a bit more explicitly mentioned and was partly looking forward to feeling those valour ear pads.
Report review
Answer by europe.beyerdynamic.com
Nov 21, 2022
Thank you for your feedback. We provide the information on the product image and below in the description. We are sorry that you are now a little disappointed. But if you would like to use the DT 700 PRO 32 ohm with velour pads, they are available under the following link: europe.beyerdynamic.com/edt-770-v.html If you have any further questions or comments, please do not hesitate to contact our support team via help@beyerdynamic.de. Best regards your beyerdynamic team
 Verified review
Oct 14, 2022
The product I received was good, but the service, not so much. I got the DT 770 pro, and there was a faulty button on the headband. I contacted service hotline, and they wanted me to fill in a lot of stuff, and it was very vague. I then just decided to refund the whole thing, and got it somewhere else. I was very disappointed since this was my very first (studio) headset.
Report review
Answer by europe.beyerdynamic.com
Oct 18, 2022
Thank you for your feedback. We would like to apologise for the inconvenience. We will follow up on this issue internally and pass on your feedback. Kind regards from Heilbronn your beyerdynamic team.
 Verified review
Oct 8, 2022
I placed an order without realising my address (on PayPal) hadn’t changed yet, as I have recently moved to another city. After contacting support, I was told that changing the address order was impossible. I then asked whether I could just simply cancel the order, which was also not possible, even though the order hadn’t been sent out yet. I was then also told to try to get DHL to change my delivery address, which – you guessed it – was also not possible. I get that it may be difficult to change an order that has already been processed or shipped to the courier service, but this all happened several days before I even got confirmation that DHL was going to ship my package. Now I’m stuck trying to get a hold of a package of which I have no idea who got it, in a place where I never come anymore. It’s just a massive waste of time and potentially money and could have simply been avoided by allowing me to cancel my initial order (that hadn’t even been shipped yet at that point).
Report review
Answer by europe.beyerdynamic.com
Oct 10, 2022
Dear customer, thank you for your comment. We are very sorry that the address in their order could not be changed. We apologize for the inconvenience caused. Basically, you always have the option with DHL to change their address or refuse to accept the package. You can find a guide here: https://www.dhl.de/en/geschaeftskunden/paket/leistungen-und-services/services/service-loesungen/wunschzustellung/digitale-annahmeverweigerung.html Best Regards, your beyerdynamic Team
 Verified review
Aug 9, 2022
The replacement part for the most failure-prone part of DT 1990/1770 is not offered in the spare parts shop and not included in the affordable seesaw repair kit even though it houses those parts. Instead you're told to buy a 39€ slider repair kit which includes many uneeded parts. To be more specific, this part is just a couple of simple, fragile plastic housings with screwholes and yet all the tension and pressure from normal use goes in there. It almost as if the headphones are engineering to fail there and so you're forced to spend a ridiculous sum on simple plastic trinkets over and over. A lot of people are having similar issues and even turned to 3D printing.
Report review
Answer by europe.beyerdynamic.com
Aug 9, 2022
Thank you for your feedback. The two spare parts you mentioned are different applications. The spare part SERVICE KIT SEESAW article number 916722 contains the inner mechanism of the slide. The spare part Slider repair kit article number 916484 is the complete slider, including outer parts, for repairing the headphones. I hope this explanation clarifies the differences of the spare parts. Best regards Your beyerdynamic Team
 Verified review
Jul 1, 2022
Good products but i have got a problem with my PC cable for my headset and the only thing the support said to me is : "There is a limited 3 months warranty. So you can buy new one. Yes thank you, no problem but the cable costs the modest price of 45,50€. I personally think that the price is extremely high and unjustified for an unsheathed and unreinforced cable... I probably will not buy another Beyer Dynamic in the futur. The cable had a defect at the purchase. But I didn't report it at the moment because it was random and not recurrent. But when I could only hear from the right ear, it was disturbing...
Report review
Answer by europe.beyerdynamic.com
Jul 4, 2022
Dear Customer, Thanks for your feedback. Our Support Team has contacted you a couple of days ago. We kindly ask you to reply to our service team, they are happy to help you with the cable. Thank you and best regards, your beyerdynamic Team.
 Verified review
Jun 19, 2022
Report review
Answer by europe.beyerdynamic.com
Jun 20, 2022
Thank you very much for your review. It is a pity that you are obviously not satisfied with our service. What can we do to achieve a better result next time? Kind regards Your beyerdynamic team
 Verified review
Jun 18, 2022
I received my Blue Byrd (2nd Gen.) in-ear headphones yesterday. I had a really difficult time connecting them to the Bluetooth of my Linux PC. There is no guide for that, nor an application to configure the headphones. I noticed also that the photo next to the "pairing" chapter of the user manual is wrong. Finally, I was really disappointed to learn that I paid 129 € a week ago and yesterday's price was of 89 €.
Report review
Answer by europe.beyerdynamic.com
Jun 21, 2022
Thank you for your input. About the online manual: we checked it and will correct the error. Of course the On/Off button is meant for the pairing process, as shown before on the picture where switching on and off is explained. We will update the PDF file on our website soon. (The Quick Start Guide as delivered with the product is correct.) For you detail question about the pairing. Pairing actually always works the same, regardless of the specific playback device: • Bring the headphones to the pairing mode • Switch on Bluetooth on the playback device. If applicable, delete an existing Bluetooth connection to other headphones and trigger the search for headphones ready to be paired. • Chose the “Blue Byrd (2nd gen.)” as the headphones in the Bluetooth menu of he playback device and have it paired. • (If all this doesn’t work please execute the following steps: o unpair existing headphones within the playback device and try again o delete the paired device list in the headphones and try again o make a factory reset of the headphones and try again ) For further question, we are happy to help you via help@beyerdynamic.com. Kind regards, your beyerdynamic Team