optics-trade.eu/en- Logo - reviews

optics-trade.eu/en
Reviews:

320 reviews in the last 12 months2,145 total reviews  

4.64
Excellent

Trustmark
Valid

Includes Buyer Protection
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Top positive review

Dec 15, 2023
 Verified review
All Ok, exept error on stock count and for that reason delivery time was longer than I originally expected. Asked about and got prompt answer. No worries, I got my stuff and product was good quality.

Top negative review

Aug 12, 2023
 Verified review
my order i order a scope it was avaliable for shipping in 1 to 3 days after over 3 weeks you haven t ship it yet the cost of the scope it is 179 euro plus shipping . after all this time i am waiting you told me that there is the same scope avaliable with a different reticle and i have to pay 199 for this .... i do not care about the 20 more euros but i think that because the delay it is your fault you should have send me the scope at the same price .... any way i will buy it from someone else .... i will cancel the order i have waiting enaugh
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Reviews for optics-trade.eu/en

 Sort by  
Relevance
(20)
(3)
(4)
(19)
Reset
Jun 26, 2023
 Verified review
Delivery response. More models available would be preferable and more "educational" literature would be much appreciated.
Report review
Oct 26, 2023
 Verified review

A very good communication and problem solving

I have a delivery issue, which the Optics Trade resolved very quick and competent.
Report review
GT
Glen T.
Wilhelmshaven
Jan 27, 2024
 Verified review
Bestellung Vorgang war einfach und der Versand verlief schnell und problemlos.
Report review
Jun 20, 2023
 Verified review
The item has not been sent yet and therefor impossible to rate the services.
Report review
Jul 28, 2023
 Verified review
Responsive team Long delivery time
Report review
Jan 30, 2024
 Verified review
Velocità e affidabilità
Report review
Sep 12, 2023
 Verified review
.
Report review
Jan 24, 2024
 Verified review
Report review
Oct 16, 2023
 Verified review
Report review
Jul 23, 2023
 Verified review
Report review
Aug 12, 2023
 Verified review

my Order: 100031679

my order i order a scope it was avaliable for shipping in 1 to 3 days after over 3 weeks you haven t ship it yet the cost of the scope it is 179 euro plus shipping . after all this time i am waiting you told me that there is the same scope avaliable with a different reticle and i have to pay 199 for this .... i do not care about the 20 more euros but i think that because the delay it is your fault you should have send me the scope at the same price .... any way i will buy it from someone else .... i will cancel the order i have waiting enaugh
Report review
Jan 25, 2024
 Verified review
Placed an order 18 days ago.. and then nothing. I had to chase and had to wait on average 3 days for each response. Painfully slow but apologetic each time, but actions speak louder than words. I am now in the process of receiving a refund. I would avoid this retailer if you are in the UK as they claim they have problems shipping to the UK. Please Note I have calculated the response timing by all of the communications with Optics Trade (prior to the order), which includes waiting over three days. Please note I said on average 3 days. It is also worth noting that 6 days transpired when I received no order status/update after the initial order which I haven't included on my calculations.
Report review
Answer by optics-trade.eu/en
Jan 25, 2024
Dear Sir, Thank you for sharing your concerns with us, and we sincerely apologize for any inconvenience you've experienced. We regret any oversight in not informing you promptly about the delay in your order due to issues with the shipping company. Your time is valuable, and we understand how important it is to keep you informed about the status of your order. To make amends for any inconvenience caused, we invite you to contact us at our info mail (info@optics-trade.eu). We are eager to ensure your satisfaction and would like to offer you a token of appreciation as a gesture of goodwill. We understand the importance of timely responses and would like to clarify that, based on our records, before the order you contacted us on the 31st of December and the 2nd of January. We replied to you 4th of January and apologize for the delay, Please note, that our office is closed for the national days on the 1st and the 2nd of January. The second reply was in 1 hour. After the order, the first response was provided in 1 day, the second in a couple of hours, and the third on Monday, considering that you contacted us on Friday. However, we acknowledge that even a slight delay in our response can be impactful, and for that, we apologize. Once again, we apologize for any frustration this may have caused and appreciate your understanding. Your feedback is invaluable, and we look forward to the opportunity to make things right. If you have any further questions or concerns, please do not hesitate to reach out. We are here to assist you in any way we can. Thank you for considering us, and we hope to have the chance to serve you better in the future. Best regards, Optics Trade Team
Nov 18, 2023
 Verified review
Absolut unfähige Mitarbeiter! Paket ging nach Australien anstatt nach Österreich (Austria). Ich habe das Team von OpticsTrade darauf hingewiesen und es wurde mir versichert: Alles in Ordnung, das wird nur falsch angezeigt. Daraufhin haben sie auch nichts unternommen. Zu diesem Zeitpunkt wäre dies aber durchaus noch möglich gewesen! (Paket war noch immer in Slovenien) Jetzt 1,5 Monate später wurde ich darüber informiert, dass sie mir den Artikel nicht liefern können/werden. Rückerstattet wurde genau der Betrag des Produktes, also weder ein Teil der Versandkosten noch eine Entschädigung jeglicher art.
Report review
Answer by optics-trade.eu/en
Nov 19, 2023
Dear Sir, We hope this message finds you well, and we sincerely apologize for the inconveniences you've experienced with the delivery of your recent order. Your satisfaction is of utmost importance to us, and we are committed to resolving this matter promptly. Upon receiving your notification that the parcel was heading to Australia instead of Austria, we promptly contacted our local post office for clarification. Regrettably, the information received indicated that the parcel was en route to Austria. Despite our efforts, it pains us to inform you that the parcel has been lost during the delivery process. In response to this unfortunate circumstance, we have initiated a refund for the amount corresponding to the lost product. We acknowledge that your order included two products, and the one successfully delivered was the reason why the shipping costs were initially not refunded. However, to ensure your satisfaction, we are now proceeding with a refund for the shipping costs. Furthermore, as a gesture of goodwill, we would like to send you the Meopta Eyepiece free of charge. We hope that this additional step will help alleviate any inconvenience caused by the delay and loss in the shipping process. Once again, we sincerely apologize for the challenges you've faced, and we appreciate your understanding. If there are any additional concerns or if you require further assistance, please do not hesitate to reach out to our customer service team. We appreciate your understanding and patience in this matter and hope to serve you better in the future. Kind regards, Optics Trade Team
Dec 15, 2023
 Verified review
My Order hast Not arrived yet, and there hast been No shipping notification. In reaponse to my inquiry via Email, the seller expeessed gratitude for my patience but requested that I wait a bit longer, citing a busy period. However, No additional information regarding the delay or similar Details was provided.
Report review
Answer by optics-trade.eu/en
Dec 18, 2023
Dear Sir/Madam, We sincerely appreciate your feedback, and we want to extend our heartfelt apologies for any inconvenience caused by the longer delivery time you experienced. Regrettably, the product you ordered is currently on backorder with our supplier, which has resulted in the delay. We understand the importance of receiving your order in a timely manner, and we share your frustration regarding the extended delivery time. Please be assured that we are actively working to expedite the process and fulfill your order as soon as possible. We appreciate your patience and understanding during this time. If you have any further concerns or if there's anything specific you would like to address regarding your order, please feel free to reach out to our customer service team. They are dedicated to ensuring your satisfaction, and they will be more than happy to assist you. Once again, we apologize for any inconvenience caused, and we thank you for your understanding. Best regards, Optics Trade Team
Aug 6, 2023
 Verified review
You re company can improve on delevery time. When a product is not in stock, Don t sell it any more on the website. I ve been waiting more then 8 months for 1 product and almost 3 weeks now for another one. I think you can improve on that topic
Report review
Jul 24, 2023
 Verified review

Still waiting...

It has been three weeks when I made my order and they took my money. I'm still waiting for what I ordered.
Report review
Answer by optics-trade.eu/en
Jul 27, 2023
Dear Sir/Madam, Thank you for taking the time to share your feedback with us. We apologize for the inconvenience you experienced with your recent order. We understand your disappointment that the product you ordered is currently not in stock. We want to assure you that the stock availability status is clearly displayed on our website and also mentioned in the order confirmation email. However, we understand that this information may not have been as prominent as it should have been, and we apologize for any confusion it may have caused. As we value your satisfaction, we would like to offer you the option of a full refund for your order if the waiting time is too long for you. Your understanding and comfort as our customer are of the utmost importance to us, and we want to make sure you are content with your experience with us. Once again, we sincerely apologize for any inconvenience this may have caused you. We are committed to improving our website's clarity and communication to avoid similar situations in the future. If you decide to proceed with the refund or if there's anything else we can assist you with, please do not hesitate to let us know. We appreciate your understanding and feedback, and we hope to have the opportunity to serve you better in the future. Kind regards, Optics Trade
Jan 3, 2024
 Verified review
One week needed just to know item I purchased was out of stock. Positive point refound was very fast.
Report review
Nov 1, 2023
 Verified review

No stock

They sell items they don´t have in stock and you need to wait very long time to get it...
Report review
Answer by optics-trade.eu/en
Nov 3, 2023
Dear Sir/Madam, We would like to express our sincere appreciation for your feedback and also extend our heartfelt apologies for the inconvenience you have experienced. Regrettably, the product you ordered went out of stock, and we encountered a situation where we received two orders for the same product. This unexpected surge in demand led to a longer waiting time for your order, and for this, we deeply apologize. Your satisfaction is of utmost importance to us, and we understand that this extended waiting time may not be ideal for you. If you find the waiting time to be excessively long, we would be more than willing to offer you a full refund for your order. Your comfort and convenience as our valued customer are paramount to us. Once again, we apologize for any inconvenience this situation may have caused you. Your feedback is invaluable to us, and we are committed to addressing this matter to your satisfaction. If you would like to proceed with a refund or if you have any further questions or concerns, please do not hesitate to reach out to our customer support team. We are here to assist you in any way we can. Thank you for bringing this matter to our attention, and we hope to have the opportunity to serve you better in the future. Kind regards, Optics Trade team
Jan 5, 2024
 Verified review
I have been waiting for the goods for a month. When ordering "in stock"
Report review
Answer by optics-trade.eu/en
Jan 7, 2024
Dear Sir/Madam, We hope this message finds you well. We appreciate your feedback and would like to extend our sincere apologies for any inconvenience you've encountered with your recent order. Upon review, we understand that the specific configuration of the scope you selected is currently out of stock. We want to emphasize that this information is also detailed in your order confirmation. We regret any confusion that may have arisen, and we understand the frustration this situation may have caused. It's important to note that there are various configurations available for the product you ordered, and unfortunately, the specific one you chose is temporarily unavailable. We apologize if this was not made clearer on our website. To address your concerns and provide assistance, please feel free to contact us if you have any further questions about your order. We are committed to resolving this matter promptly and ensuring your satisfaction. Once again, we apologize for any inconvenience and appreciate your understanding. Your feedback is invaluable, and we will use it to enhance our communication and service in the future. Thank you for choosing us, and we look forward to the opportunity to assist you further. Best regards, Optics Trade Team
Dec 25, 2023
 Verified review
I never recieved a shipping confirmation, but the money is gone.
Report review
Answer by optics-trade.eu/en
Dec 28, 2023
Dear Sir/Madam, Thank you for taking the time to share your feedback with us. We want to extend our sincere apologies for any inconvenience caused by the unavailability of the product you ordered. Regrettably, the item was not in stock at the time of your order, and we understand the frustration this may have caused. We acknowledge that the automatic transaction from your account can create expectations for a prompt delivery, and for that, we apologize. If the waiting time is proving to be too long for you, we completely understand, and we would like to offer you a full refund for your order. Your satisfaction is of utmost importance to us, and we want to ensure that you have a positive experience with our service. Once again, we apologize for any inconvenience this situation has caused, and we appreciate your understanding. If you wish to proceed with a refund or if you have any further questions, please don't hesitate to contact our customer service team. Thank you for bringing this matter to our attention, and we hope to have the opportunity to serve you better in the future. Best regards, Optics Trade Team