Car-Bags.com - car-bags.com/en- Logo - reviews

Car-Bags.com - car-bags.com/en
Reviews:

36 reviews in the last 12 months196 total reviews  

4.69
Excellent

Trustmark
Valid

Includes Buyer Protection

Certified since: Apr 30, 2019
The Trustmark indicates trustworthy online retailers.
Car-Bags.com - car-bags.com/en fulfils all Trusted Shops quality criteria, including
  • Verified identity
  • Encrypted data transfer
  • Clear ordering process

Trusted Shops Buyer Protection

This company offers Trusted Shops’ buyer protection up to €2,500. Find out how this secures your transaction.

Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Top positive review

Mar 19, 2024
 Verified review
Very pleased with the quality of the bags for my MX-5. Opted for the "cheaper" version but excellent well made product and snug fit. Can't wait for my European road trip! UK buyers please note : Only downside to the buying experience was the UK customs surcharge which is to be fair well highlighted by Car - Bags and the courier DPD on the shopping trolley page prior to payment. Email direct from DPD with charges (£50.22 for mine) Fast delivery!!

Top negative review

Apr 16, 2024
 Verified review
I wanted to buy a set for my Mondeo HEV. I asked about the fit and they did send me the measurements. No, the Mondeo set does not fit a Mondeo HEV. I measured the space and worked out what I needed (individual bags). I then asked if they would honour the price of the set rather than me spending more for individual bags - no, because apparently that wouldn't be fair! Despite my better judgment I ordered the bags. After a week I noticed that the order was with the courier but hadn't moved. I got in contact with car-bags.com who said they would look into it and let me know - they didn't get back in touch. A few days later I checked again to be told that my bags were actually due to be delivered that day. A few hours later I got a message that they had been delivered and signed for by someone I'd never heard of. I messaged car-bags.com - no response. They later sent me a separate email telling me that the bags had been returned to them for "some unknown reason". I asked for a refund - no response. I raised a complaint and they referred me to a previous email that they'd sent - don't know why. I asked again for a refund. I also asked for them to be mindful that I was paying transaction fees and currency fluctuates - no response. They did refund me quickly, but no view on the charges, no apology no suggestion on how to fix things/ Really poor and I am €40 out of pocket for absolutely nothing to show for it. And finally, paying VAT twice? Please refer to the UK customs website - the only people allowed to charge VAT for imports is the UK government. If your system can't deduct VAT then you should be raising a partial refund to avoid being accused of tax fraud. I would not recommend this company which is a real shame because their products actually look really good.
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Reviews for Car-Bags.com - car-bags.com/en

Filter
Sort by  
Latest first
(1)
(1)
(1)
Reset
Apr 16, 2024
 Verified review

Very disappointed

I wanted to buy a set for my Mondeo HEV. I asked about the fit and they did send me the measurements. No, the Mondeo set does not fit a Mondeo HEV. I measured the space and worked out what I needed (individual bags). I then asked if they would honour the price of the set rather than me spending more for individual bags - no, because apparently that wouldn't be fair! Despite my better judgment I ordered the bags. After a week I noticed that the order was with the courier but hadn't moved. I got in contact with car-bags.com who said they would look into it and let me know - they didn't get back in touch. A few days later I checked again to be told that my bags were actually due to be delivered that day. A few hours later I got a message that they had been delivered and signed for by someone I'd never heard of. I messaged car-bags.com - no response. They later sent me a separate email telling me that the bags had been returned to them for "some unknown reason". I asked for a refund - no response. I raised a complaint and they referred me to a previous email that they'd sent - don't know why. I asked again for a refund. I also asked for them to be mindful that I was paying transaction fees and currency fluctuates - no response. They did refund me quickly, but no view on the charges, no apology no suggestion on how to fix things/ Really poor and I am €40 out of pocket for absolutely nothing to show for it. And finally, paying VAT twice? Please refer to the UK customs website - the only people allowed to charge VAT for imports is the UK government. If your system can't deduct VAT then you should be raising a partial refund to avoid being accused of tax fraud. I would not recommend this company which is a real shame because their products actually look really good.
Report review
Answer by Car-Bags.com - car-bags.com/en
Apr 16, 2024
Good day, We have checked what went wrong with your order. You have asked us where your order is. We responded within 12 hours by sending you an email with a tracking link. Your order was indeed returned a few days later for a reason unknown to us. We have also informed you of this and asked whether you still want to receive the order. You indicate in an email that you no longer wish to receive the order and we will refund you the same day. We cannot refund more than you paid to us with our system. We do not give a discount on 4 separate trolley bags, because we do not think it is fair to our other customers. We have a fair price for our products and everyone pays the same price. The VAT is indicated in advance during the ordering process. You have been informed of all ordering and payment conditions before you order. We are very sorry that you experience our communication negatively. We can do no more than inform you as best as possible and answer your questions honestly.
Mar 19, 2024
 Verified review
Not told about import duty get a text off DPD told I had to pay £100 due to incorrect paper work got on to car bags they were not interested bit of a rip off
Report review
Answer by Car-Bags.com - car-bags.com/en
Mar 21, 2024
Thank you for your review. Could you email us about this issue? We would like to check where the mistake was made. We do mention on the productpage that additional custom charges may apply as the UK is no longer part of the EU. We are sorry you missed this info. The amount you paid seems high, so please contact us by email.
Mar 13, 2024
 Verified review

For UK buyers beware double VAT

The bags are excellent, no doubting the quality. What is a little frustrating though, is they won’t ship to the UK ex VAT, so beware that when buying from the UK you will have to pay an additional 20% plus fees to the courier before they will actually drop them off.
Report review
Answer by Car-Bags.com - car-bags.com/en
Mar 15, 2024
Thank you for your review. We understand the frustration, but our system is not equiped for that as our sales market is for consumers in the EU. We do mention that our prices include VAT and that additional custom charges may apply. We are sorry you missed this information.