cookinglife.eu- Logo - reviews

cookinglife.eu
Reviews:

773 reviews in the last 12 months3,605 total reviews  

4.51
Excellent

Trustmark
Valid

Includes Buyer Protection
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Most relevant positive review

Feb 6, 2024
 Verified review
Cooking life had the perfect sized stainless steel trivets for me - 3 sizes as opposed to most only providing 2. They looked to be of superior quality to anything I could order from a uk based company where I live. I firstly checked Trust Pilot and was hesitant to order as many poor reviews. I then checked Trusted shops and reviews there gave confidence to go further. I emailed cooking life to check I could contact them and to check items in stock. I received a prompt response, ordered, received confirmation and delivery information. They arrived yesterday via fedex and Royal Mail. I am super pleased with the quality of the trivets and happy to recommend this company.
CO
CATHARINE O.
KINGS LYNN

Most relevant negative review

Aug 7, 2023
 Verified review
We made a large purchase of items, they were shipped via DHL. NO label saying they were fragile on the box. The items were wrapped in bubble wrap but not taped on the ends so the items rolled out. The box appeared to upside down. Most of the items were completely smashed on arrival. The process to report it needed a number from the picking slip that does not exist. No shipment from them has ever h
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Reviews for cookinglife.eu

 Sort by  
Relevance
(12)
(5)
(70)
Reset
Dec 17, 2023
 Verified review
Have not received one item yet ,so it is a bit early to ask for a review.
Report review
Answer by cookinglife.eu
Dec 22, 2023
Dear Joke Reumerman, Thank you for your review. Annoyed to hear you haven"t received your order yet! Our apologies for this. We have provided you with an update regarding your order via email. We look forward to hearing from you! Kind regards, Team Cookinglife
Nov 16, 2023
 Verified review
1 item was not delivered. Nobody answers the emails. Very poor service.
Report review
Answer by cookinglife.eu
Nov 17, 2023
Dear Jevgenija, How sorry to hear that you are not satisfied with our service. We understand the frustration of a missing item and the lack of response to your emails. We sincerely apologise for this inconvenience. You have just received an email through which we intend to address this issue immediately and provide an appropriate solution. We appreciate your patience and understanding as we resolve this for you :) Kind regards, Team Cookinglife
Nov 23, 2023
 Verified review
I didn’t receive a tracking email so I have no idea where my parcel is
Report review
Answer by cookinglife.eu
Nov 23, 2023
Sehr geehrte Amy Wakefield, Es tut uns leid zu hören, dass Sie Ihre Bestellung noch nicht erhalten haben. Wir entschuldigen uns dafür! Leider gab es einige Verzögerungen bei der Lieferung, so dass sie später als erwartet zugestellt wurde. Wie wir sehen, haben Sie die Lieferung nun erhalten und wir hoffen, dass Ihnen Ihr Gourmet-Set gefällt! Wir entschuldigen uns für die Unannehmlichkeiten. Mit freundlichen Grüßen, Team Cookinglife
Oct 6, 2023
 Verified review
Be better att helping and returning payment if we don't get our order.
Report review
Answer by cookinglife.eu
Oct 25, 2023
Dear Carol Jakobsson, Thank you for your review. Annoyed to hear that you did not receive the shipment, we apologize for this! Meanwhile you have been informed about the new delivery of your order. Our apologies for the inconvenience! With kind regards, Team Cookinglife
Aug 5, 2023
 Verified review

Easy to order … quick delivery

Easy to order … quick delivery. Badly packed and one glass was broken
Report review
Answer by cookinglife.eu
Aug 23, 2023
Good afternoon, Thank you for your review. How annoying to hear about broken glasses. Happy to receive a photo of the damage. Then we can send you new ones or refund the damage. I would like to hear your choice.
Aug 28, 2023
 Verified review
Didn't make it clear that the appliance would have a eu plug
Report review
Answer by cookinglife.eu
Sep 13, 2023
Good afternoon, Thank you for your review! We are a Dutch company so you can expect all our products to have an EU plug. Apologies for the inconvenience. Kind regards, Team Cookinglife
Dec 9, 2023
 Verified review
I am still waiting on an answer to my cancel order request.
Report review
Answer by cookinglife.eu
Dec 30, 2023
Dear Diane, Annoyed to hear that you were still awaiting your cancellation request, we apologise! We are glad you have since received a response from us, the order has been cancelled and you have received a refund. We would like to apologise again for the inconvenience caused and wish you a happy new year! Kind regards, Team Cookinglife
Feb 12, 2024
 Verified review
I ordered an English plug and you gave me a European plug
Report review
Answer by cookinglife.eu
Feb 13, 2024
Dear Claire Murphy, Thank you for your review. Annoyed to hear that you were expecting a boiler with a European plug, we apologize for this. You ordered from a European company, for this reason we only carry items with a European plug. This is also clearly stated on the website at an article in the description. If you have further questions, please let us know! With kind regards, Team Cookinglife
Nov 7, 2023
 Verified review
I was sent the wrong items. I complained and was ignored.
Report review
Answer by cookinglife.eu
Nov 8, 2023
Dear Mark, Thank you for your review.   Sorry to hear that! We"ve sent you an email to reach a solution with you! We look forward to hearing from you. With kind regards, Team Cookinglife
Nov 9, 2023
 Verified review
Have a client service that works! Very very poor response
Report review
Answer by cookinglife.eu
Nov 9, 2023
Dear Jacqueline, Thank you for your review. We are sorry to hear that you were unable to reach us. Our apologies for this! We have now sent you an email to come to a solution with you. Once again we apologize for the inconvenience. Kind regards, Team Cookinglife
Oct 16, 2023
 Verified review
Order did not arrive yet! It was not even dispatched!!
Report review
Answer by cookinglife.eu
Oct 17, 2023
Dear Jacqueline, Thank you for your message. We see that your order was returned on 12 October. We have resent the shipment to you via PostNL. You are expected to receive your order within 2 working days. Hoping to have informed you sufficiently. If you have any further questions, please do not hesitate to contact us. Have a nice day!
Aug 8, 2023
 Verified review

Minor delivery issue

Everything was perfect except the delivery by DHL.
Report review
Answer by cookinglife.eu
Aug 30, 2023
Dear Jaime, Thank you for your review. Unfortunate to hear that you are unhappy with the delivery! Our apologies for the inconvenience. In our system I see that your package has been delivered with good order in the meantime. Glad to hear that it was otherwise perfect and enjoy your order! :) With kind regards, Team Cookinglife
Aug 26, 2023
 Verified review
answer the mail and send the goods in time
Report review
Answer by cookinglife.eu
Sep 8, 2023
Dear Customer, We have sent you an email. We would like to hear from you! Kind regards, Team Cookinglife
Aug 27, 2023
 Verified review
Delivery time of 2 weeks seems excessive.
Report review
Answer by cookinglife.eu
Sep 13, 2023
Good afternoon, Thank you for your review! Annoyed to hear that the shipping time was a little longer than you might expect. It could be that your item was out of stock at first which caused the delivery to take 2 weeks. Apologies for the inconvenience. Kind regards, Team Cookinglife
Jul 23, 2023
 Verified review
Missing an item and one glass broken
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 25, 2023
Dear customer, Thank you for your review. We"re sorry to hear that you received your order with damage, our apologies! We pack your package with the greatest care, yet unfortunately it may happen that you have received a damaged item. We are also sorry to hear that you did not receive an item. We have sent you an e-mail with solutions, such as a refund or a replacement product. Apologies again for the inconvenience and we look forward to hearing from you! Kind regards, Team Cookinglife
Dec 1, 2023
 Verified review
I have still not received my order
Report review
Answer by cookinglife.eu
Dec 1, 2023
Dear Michael, We apologise for the delay in receiving your order. We understand how annoying this must be. Our warehouse has already dispatched your package. Unfortunately, due to busy times at our shipping partner, delivery may take a little longer than usual. We would like to assure you that we are closely monitoring the status of your shipment and doing our utmost to ensure that your order reaches you as soon as possible. We ask for your understanding and patience in this situation. If you have any further questions or would like more information on the status of your package, please do not hesitate to contact us. Kind regards, Team Cookinglife
Oct 22, 2023
 Verified review
Haven’t received my shipment yet.
Report review
Answer by cookinglife.eu
Oct 24, 2023
Sehr geehrter P. Weingrow, herzlichen Dank für Ihre Nachricht. Es tut uns leid zu hören, dass Sie Ihre Bestellung noch nicht erhalten haben. Wie ich sehe, haben Sie die Bestellung in der Zwischenzeit erhalten. Wir hoffen, dass sie Ihnen gefällt! Mit freundlichen Grüßen, Team Cookinglife
Aug 25, 2023
 Verified review
Item still has not arrived
Report review
Answer by cookinglife.eu
Sep 13, 2023
Dear Simon Byrne, Thank you for your review. Annoyed to hear you haven"t received your order yet, we apologise for this! We have sent you an email to inform you about the status of your order. We look forward to hearing from you! Kind regards, Team Cookinglife
Oct 19, 2023
 Verified review
Item didn’t arrive yet
Report review
Answer by cookinglife.eu
Oct 20, 2023
Dear Hugh, Thank you for your feedback. We are sorry to hear that you have been waiting a long time for your order, we apologise for this! However, I see in our system that your order will be delivered today. So you can get the weekend started off right with your new beer glasses! Enjoy your purchase 🙂  Kind regards, Team Cookinglife
Jul 27, 2023
 Verified review
Not received order yet
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 28, 2023
Dear customer, Thank you for your review. We apologise for not delivering your order on time! I see in the system that your order was shipped from our warehouse on 20/07 and is currently on its way to you. Apologies again for the inconvenience and we hope you enjoy your purchase! Kind regards, Team Cookinglife