cookinglife.eu- Logo - reviews

cookinglife.eu
Reviews:

495 reviews in the last 12 months3,223 total reviews  

3.92
Good

Trustmark
Valid

Includes Buyer Protection

Certified since: May 25, 2020
The Trustmark indicates trustworthy online retailers.
cookinglife.eu fulfils all Trusted Shops quality criteria, including
  • Verified identity
  • Encrypted data transfer
  • Clear ordering process

Trusted Shops Buyer Protection

This company offers Trusted Shops’ buyer protection up to €2,500. Find out how this secures your transaction.

Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Top positive review

Apr 28, 2023
 Verified review
Review would have better but one of the four glasses was broken (it has now been replaced at no cost to me) and there was a mixup with my address.

Top negative review

May 29, 2023
 Verified review
My order 519973 (or 7841128 since there seem to be a mess up with my order number) was placed on 12 May 2023, with the promise that it would be shipped in 5 business days. Now, after 14 business days, while my order has still not arrived, the after sales of Cookinglife do not reply to any of my e-mails, WhatsApp messages or don't pick up the phone (after 30 minutes waiting, it automatically hangs up). Extremely lousy after-sales service (I would put no stars at all if that was an option). I have been a satisfied customer so far but this was the last time I ordered something from Cookinglife.
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Reviews for cookinglife.eu

Sort by  
Latest first
(31)
(109)
Reset
Sep 19, 2023
 Verified review
Box is smashed, class is crushed, and no fragile sing on the package, but there was set or glass dishes. No reply on my refund request from 15 of September. So much disappointment for this time.
Report review
Answer by cookinglife.eu
Sep 19, 2023
Dear, Thank you for your review. Unfortunate to hear that your order was delivered with damage! Our apologies for the inconvenience. Unfortunately because we recently switched to a new system we have experienced unwanted delays in all processes around order processing. Because of this we were unfortunately not able to respond within the required time, our apologies! We have already initiated a refund, we have sent you a message with more information. With kind regards, Team Cookinglife
Sep 13, 2023
 Verified review

Poor customer service, confusing return system

My ordered item, vacuum glass dishes, does not function as it should. Cannot hold a vacuum, lids come loose after a short period of time. Have tried logging a request on via my account, no response from cooking life. Have tried to initiate a return, but returnless option only allows 8 digit order code. Original order ID from the first email I received from cookinglife is only 6 digits. Subsequent
Report review
Sep 11, 2023
 Verified review
Unfortunatly i didn't receive the products and i dont have any information about IT.
Report review
Answer by cookinglife.eu
Sep 16, 2023
Dear Eugen, We are sorry to hear that you have not yet received your order. Our apologies for this! I see in the system that it was sent yesterday (15/09) from our warehouse and will be delivered as soon as possible. I have also sent you an email about this. We hope you enjoy your purchase! Kind regards, Team Cookinglife
Sep 9, 2023
 Verified review
Report review
Answer by cookinglife.eu
Sep 11, 2023
Goedemiddag, Bedankt voor je positieve review! Fijn om te horen dat je een positieve ervaring met Cookinglife ervaart.We wensen je veel plezier met de bestelling 🙂  Met vriendelijke groet, Team Cookinglife
Sep 7, 2023
 Verified review

Money refund

Main reasons for low rating are customer service and money refund. For more details, read below. Despite several attempts (by e-mail / web contact form / phone) to get response from cookinglife.eu regarding refund I received neither money back nor reply concerning delay of money transfer after period of 10 business days after my return was processed. Btw: processing of return took unusual long time. I was successful to reach customer service by phone finally on Monday this week and got response by e-mail on Tuesday. It was told me that my refund should be settled until next day. The e-mail communication led to nowhere and didn't follow up my issue so far. The result today is that nothing changed and refund is still not transferred. I have to say, that this is my worst experience over past years. To be objective, I state that the delivery was fulfilled in a timely manner and the packaging and consequently goods were all right. All in all, I miss hundreds of euros.
Report review
Answer by cookinglife.eu
Sep 9, 2023
Dear Karol, We are sorry to hear that you had to wait a long time for a refund. Our apologies for this! I see that a refund was made yesterday (08/09) to the bank account number known to us. Again our apologies for the unpleasant experience at Cookinglife. We are working hard to provide you and other customers with a better service in the future! Kind regards, Team Cookinglife
Sep 3, 2023
 Verified review

The order received incomplete!

The order #531478 from 22/08/2023 received incomplete! I bought for amount 107,86 Euro and received items only for a total of 69,89 Euro. Also I wrote a letter on 08/28/2023 to the seller with a request to solve it, but did not receive any answer. Dear cookinglife.eu, if you can't deliver ordered items, please refund the money.
Report review
Answer by cookinglife.eu
Sep 4, 2023
Good afternoon, Thank you for your review. I apologize that we haven"t given you a response yet. When I look at your order I see that we do not have all items in stock. That"s why we sent you all the items we have in stock so you can already enjoy them! I have personally sent you another email with all the information about your order. With kind regards, Team Cookinglife
Aug 30, 2023
 Verified review
Report review
Answer by cookinglife.eu
Aug 30, 2023
Beste natachagovan@gmail.com, Bedankt voor je mooie review! We wensen je veel plezier met je bestelling! Wil je de review die je met ons gedeeld hebt ook op Google achterlaten? Dit zouden wij enorm waarderen! Werkt de bovenstaande link niet? klik dan hier: https://g.page/r/CQ-A4O0LoEnpEB0/review Met vriendelijke groet, Team Cookinglife
Aug 29, 2023
 Verified review
Report review
Answer by cookinglife.eu
Sep 4, 2023
Good evening, Thank you for the review. Great to hear that you are happy with the service! Enjoy your order. Kind regards, Team CookinglifeGood evening, Thank you for the review. Great to hear that you are happy with the service! Enjoy your order. Kind regards, Team Cookinglife
Aug 29, 2023
 Verified review
I made an order almost one month ago and still have not got it . Also it is really dificule to contact the seller.
Report review
Answer by cookinglife.eu
Sep 9, 2023
Dear customer, We are sorry to hear that you have not yet received your order. Our apologies for this! I see in the system that your package was shipped from our warehouse on 06/09 and is therefore currently on its way to you. Apologies again for the inconvenience and we hope you enjoy your purchase! Kind regards, Team Cookinglife
Aug 26, 2023
 Verified review

Very disappointed.

I placed my order 10 days ago and heard nothing. I did not expect a big delay for a product coming from the Netherlands. I am disappointed and wish that i had not ordered. I have now had feed back asking me for patience as they are having many problems. I am not been given any hope of receiving my order any time soon meanwhile I have paid for it. I would like a refund but again I do not have much hope. I would not have given even one star but had no other option. I would not order from this company again. Trusted Shops association gave me confidence to order from this company.
Report review
Answer by cookinglife.eu
Sep 9, 2023
Dear Customer, We are sorry to hear that you had to wait a long time for your order. Our apologies for this! I see that you have now received your package on 04/09. Once again we apologize for the delay and wish you much pleasure with your purchase! Kind regards, Team Cookinglife
Aug 26, 2023
 Verified review
answer the mail and send the goods in time
Report review
Answer by cookinglife.eu
Sep 8, 2023
Dear Customer, We have sent you an email. We would like to hear from you! Kind regards, Team Cookinglife
Aug 25, 2023
 Verified review
Item still has not arrived
Report review
Answer by cookinglife.eu
Sep 13, 2023
Dear Simon Byrne, Thank you for your review. Annoyed to hear you haven"t received your order yet, we apologise for this! We have sent you an email to inform you about the status of your order. We look forward to hearing from you! Kind regards, Team Cookinglife
Aug 22, 2023
 Verified review
good prices, wide selection and fast delivery
Report review
Answer by cookinglife.eu
Aug 23, 2023
Good afternoon, Thank you for your positive review! Great to hear that you are having a positive experience with Cookinglife. We hope you enjoy your order :)
Aug 21, 2023
 Verified review
Nothing received!
Report review
Answer by cookinglife.eu
Sep 1, 2023
Dear, Thank you for your review. Unfortunate to hear that your order had not yet been delivered! Our apologies for the inconvenience. In our system I see that your order was delivered on August 23rd! We hope you enjoy your received products :) With kind regards, Team Cookinglife
Aug 17, 2023
 Verified review

Unresponsive

No tracking number Asked for one but no response. Couple of weeks since ordering But received nothing as yet….
Report review
Answer by cookinglife.eu
Sep 1, 2023
Dear Paul, Thank you for your review. Unfortunate to hear that your order was not delivered! Our sincere apologies for the inconvenience. We"ve sent you an email to reach a solution with you! We look forward to hearing from you. With kind regards, Team Cookinglife
Aug 14, 2023
 Verified review

haven't returned my money back (256.4 EUR)

Hi there! Cookinglife.eu hasn't replied to my previous emails during the last month. I have forwarded them my last order that Smartpost (Estonian post) has sent on July 21st back to them (order #JVGL06143473001959557237) because almost all items (Royal Doulton plates) in the package were broken. I would like to request the money back from them 256,4 EUR for those items that were ordered in the initial order on JUNE 13th (#524773), and since that time haven’t been delivered yet. Kindly make 256,4 EUR return and I won’t order anything again from you. I have been waiting this order for a long time, and still haven’t received it fully. I need the funds back as soon as possible. Cheers
Report review
Answer by cookinglife.eu
Aug 17, 2023
Dear customer, We"re sorry to hear that you received your order with damage, we apologise for this! We pack your parcel with the greatest care, yet unfortunately it may happen that you have received a damaged item. We have sent you an e-mail with more information about your order. Kind regards, Team Cookinglife
Aug 13, 2023
 Verified review

Website does not fill in correct address. Support does not fix it.

I had a horrible experience with cookinglife. If your address is more than a normal amount of characters, it just cuts the address out without any warning. I immediately contacted cookinglife about this issue (over a week of time before it was "delivered"). They just did not respond back to me and now it is being delivered to the wrong address. I would recommend using a different retailer. I emailed many many times and did not get a response back. Now I am working with my credit card to get a refund. Not worth the hassle. Once you place an order they immediately warn you that orders might take months to ship because of a migration they are working on.
Report review
Aug 11, 2023
 Verified review
They sent it quickly and the goods arrived in good shape. Good communication with updates. The only thing that is missed clearly that the ordered goods arrived in individual pack per set per person, not as a one set. This should be better communicated. Luckily for myself it's not an issue.
Report review
Answer by cookinglife.eu
Aug 23, 2023
Good afternoon, Thank you for your positive review! Great to hear that you are having a positive experience with Cookinglife. We hope you enjoy your order :)
Aug 8, 2023
 Verified review
Bought a pot and had to pay import duty of £52. Was not made clear on purchase. Not really fair cookinglife.
Report review
Answer by cookinglife.eu
Aug 30, 2023
Sehr geehrter Marcus, vielen Dank für Ihre Bewertung. Es ist ärgerlich zu hören, dass Sie benachrichtigt wurden, die Einfuhrgebühr zu zahlen! Dies ist natürlich nicht die Absicht, unsere aufrichtige Entschuldigung für die Unannehmlichkeiten. Leider haben wir das Paket versehentlich mit dem falschen Versandpartner verschickt. Wir haben uns mit dem entsprechenden Versandpartner in Verbindung gesetzt, dass wir die Kosten übernehmen werden. Ich habe Ihnen eine E-Mail mit weiteren Informationen geschickt. Wir hoffen, dass sich die Angelegenheit damit in Wohlgefallen auflöst! Mit freundlichen Grüßen, Team Cookinglife
Aug 7, 2023
 Verified review

Absolutely terrible service, devastated

We made a large purchase of items, they were shipped via DHL. NO label saying they were fragile on the box. The items were wrapped in bubble wrap but not taped on the ends so the items rolled out. The box appeared to upside down. Most of the items were completely smashed on arrival. The process to report it needed a number from the picking slip that does not exist. No shipment from them has ever h
Report review
Answer by cookinglife.eu
Aug 17, 2023
Dear customer, We apologise for the poor communication. We are still doing our best to clear the backlog created by the transition of systems. However, this is causing us to be unable to respond within the desired timeframe. We are working hard as a team to clear the backlog so that we can get back to serving customers as soon as possible. We are very sorry to hear that your order was delivered damaged for the most part. Our apologies for this! I have sent you an email to reach a solution with you. We look forward to hearing from you! Kind regards, Team Cookinglife