cookinglife.eu- Logo - reviews

cookinglife.eu
Reviews:

709 reviews in the last 12 months3,507 total reviews  

4.39
Good

Trustmark
Valid

Includes Buyer Protection
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Most relevant positive review

Feb 6, 2024
 Verified review
Cooking life had the perfect sized stainless steel trivets for me - 3 sizes as opposed to most only providing 2. They looked to be of superior quality to anything I could order from a uk based company where I live. I firstly checked Trust Pilot and was hesitant to order as many poor reviews. I then checked Trusted shops and reviews there gave confidence to go further. I emailed cooking life to check I could contact them and to check items in stock. I received a prompt response, ordered, received confirmation and delivery information. They arrived yesterday via fedex and Royal Mail. I am super pleased with the quality of the trivets and happy to recommend this company.
CO
CATHARINE O.
KINGS LYNN

Most relevant negative review

Jun 27, 2023
 Verified review
Absolutely appalling customer service!! Dear Philip, We have received your message. We are very busy, we will do our best to send you a response within 7 business days. We are currently in a transition of systems where unfortunately we are running into some problems. Because of this, our deliveries are delayed and we are hard to reach by phone due to technical problems. We ask for your patience, your order will be shipped and your question answered as soon as possible. We are working hard to deliver your order as soon as possible. You may not receive an email with the track and trace code of your order. Should you wish to add to your request, please reply to this e-mail. If you have not yet added an order number to your e-mail, we would like to ask you to send us one. Then we can help you faster. If you have damage to your order or want to return your order, we would like to ask you to report this via returns.com/cookinglife. Then we will pick up your request there. Kind regards, Translated with www.DeepL.com/Translator (free version) Kind regards, The Cookinglife team
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Reviews for cookinglife.eu

Sort by  
Latest first
(47)
(86)
Reset
Jul 10, 2023
 Verified review

Disgraceful service

We placed an order (523228) over a month ago. So far we received only 1 item and for the second one there is no way to get any feedback. No answer to the several emails sent, no answer on WhatsApp, return online form not working, never ending queue on the phone to have the line systematically dropped after half an hour. Disgraceful service, I only wish we found Trustedshops.eu before we placed to order.
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 21, 2023
Dear Sir/Madam, Thank you for your review. We are sorry to hear that you did not receive your order in its completeness. We apologise for this inconvenience. We apologise for the poor communication! We do our best to provide a response on all platforms as soon as possible, however, we have not yet fully cleared the backlog caused by the transition of systems, which has prevented us from responding within the required timeframe. Unfortunately, with the information, given here, we cannot find an order in the system. The e-mail used to post this review is not known in our system and the same goes for the order number.                                            If you have sent us a message, we will respond as soon as possible. Unfortunately, due to the backlog this may take longer than you are used to from us. We are working hard to clear this backlog so that we can provide you with a better service in the future! Apologies again for the inconvenience. Kind regards, Team Cookinglife
Jul 9, 2023
 Verified review
This is the worst service I have ever experienced shopping in the internet. Made an order on the 20th of May and I am still waiting for a delivery or refund. The customer service is a joke and the supposed “Trusted shops” guarantee is another, with their non ending "We are currently checking your case.” Total waist of time and money
Report review
Jul 3, 2023
 Verified review

Poor customer service

Placed order, no clear communication re delivery date, plus customer service team filed to get back to various enquiries related to delivery address. No response to WhatsApp messages sent to cooking life custom service WhatsApp account.
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 7, 2023
Dear customer, Thank you for your review. We have recently switched to a different system. This is because in our previous system, many messages, such as e-mails and Whatsapps, did not arrive. However, the transition of these systems causes an unwanted delay in all processes around order processing. As a result, we were also unable to respond within the required time. Our apologies for this! I see in the system that you have since been in contact with one of our colleagues and that you have reached a solution. Once again our apologies. Kind regards, Team Cookinglife
Jul 2, 2023
 Verified review

Deliver very slow

Deliver from this firm has been very slow. Item ordered 7 days ago has only reached southern England and will probably take another two days to reach Scotland. The web address makes you think this is a UK business but they are Dutch and the warehouse is in Holland so anything comming to the UK hs to go through customs, Never again
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 7, 2023
Dear customer, Thank you for your review. We are sorry to hear that we did not deliver your order on time. Our apologies for this! We have recently switched to a different system. This is because in our previous system, many messages, such as e-mails and Whatsapps, did not arrive. However, the transition of these systems causes an unwanted delay in all processes around order processing. As a result, we were also unable to respond within the required time. I see in the system that your order has now been delivered. Apologies again for the inconvenience and we hope you enjoy your purchase! Kind regards, Team Cookinglife
Jul 1, 2023
 Verified review
I’ve still not received my order or had any updates on it!
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 7, 2023
Dear customer, Thank you for your review. We are sorry to hear that you have not yet received your order. Our apologies for this! I see in the system that your order has been shipped from our warehouse. Your package is therefore on its way. I have sent you an e-mail with a track & trace code. Sorry again for the inconvenience and we hope you enjoy your purchase! Kind regards, Team Cookinglife
Jul 1, 2023
 Verified review
July andI still have not received my order. Only emails in dutch which is stupid to an English address. I am furious
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 7, 2023
Dear customer, Thank you for your review. We are sorry to hear that you have not yet received your order. Our apologies for this! I have sent you an email, in English, to reach a solution with you. Kind regards. Team Cookinglife
Jul 1, 2023
 Verified review
Claim items be delivered in 5 working days but never deliver on time and there is no correspondence
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 7, 2023
Dear customer, Thank you for your review. We are sorry that we were unable to deliver your order on time. Our apologies for this! We have recently switched to a different system. This is because in our previous system, many messages, such as emails and Whatsapps, did not arrive. However, the transition of these systems caused an unwanted delay in all processes surrounding order processing. This also prevented us from responding within the required time. We're sorry that this has caused us to fall short in providing the help you can expect from us as a customer. We sincerely apologise for this. We are currently doing everything possible to eliminate the backlog so that we can offer you a better service in the future! Kind regards, Team Cookinglife
Jul 1, 2023
 Verified review
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 7, 2023
Dear customer, Thank you for your review. We are sorry to hear that you are not satisfied. Please tell us what you are not satisfied with, so we can come to a solution with you. If you have sent us a message, we will respond as soon as possible. Unfortunately, due to the backlog caused by the change of systems, this may take longer than you are used to from us. Kind regards, Team Cookinglife
Jul 1, 2023
 Verified review
If I ever get the goods promised, I would be happy to rate
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 7, 2023
Dear customer, Thank you for your review. We are sorry to hear that you have not yet received your order. Our apologies for this! I see in the system that your order has been shipped from our warehouse. Your package is therefore on its way. Enjoy your purchase! Kind regards, Team Cookinglife
Jun 30, 2023
 Verified review

Ordered 23 June Nothing seen since

Ordered 23 June, delivery forecast 2-4 days. Money taken day of order. No delivery details sent, item has not yet arrived. Not recommended
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 7, 2023
Dear customer, Thank you for your review. We are sorry to hear that you have not yet received your order. Our apologies for this! I see in the system that your order has been shipped from our warehouse. Your package is therefore on its way. Enjoy your purchase! Kind regards, Team Cookinglife
Jun 27, 2023
 Verified review
Absolutely appalling customer service!! Dear Philip, We have received your message. We are very busy, we will do our best to send you a response within 7 business days. We are currently in a transition of systems where unfortunately we are running into some problems. Because of this, our deliveries are delayed and we are hard to reach by phone due to technical problems. We ask for your patience, your order will be shipped and your question answered as soon as possible. We are working hard to deliver your order as soon as possible. You may not receive an email with the track and trace code of your order. Should you wish to add to your request, please reply to this e-mail. If you have not yet added an order number to your e-mail, we would like to ask you to send us one. Then we can help you faster. If you have damage to your order or want to return your order, we would like to ask you to report this via returns.com/cookinglife. Then we will pick up your request there. Kind regards, Translated with www.DeepL.com/Translator (free version) Kind regards, The Cookinglife team
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 7, 2023
Dear customer, Thank you for your review. We are sorry to hear that you have not yet received your order. Our apologies for this! We have sent you an e-mail to come to a solution. Once again we apologise for the inconvenience and wish you much pleasure with your purchase! Kind regards, Team Cookinglife
Jun 23, 2023
 Verified review
What you state on website does not match with reality eg delayed items, no customer service response etc. I still do not know anything about my order as you do not reply
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 7, 2023
Dear customer, Thank you for your review. We are sorry to hear that you have not yet received your order. Our apologies for this. I have sent you an email to come to a solution with you! Kind regards, Team Cookinglife
Jun 23, 2023
 Verified review
I didn’t get my order !
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 7, 2023
Dear customer, Thank you for your review. We are sorry to hear that you have not yet received your order. Our apologies for this! I see in the system that your order has been shipped from our warehouse. Your package is therefore on its way. Sorry again for the inconvenience and we hope you enjoy your purchase! Kind regards, Team Cookinglife
Jun 20, 2023
 Verified review

Disappointing

I was expecting to receive my order sooner and when I contacted Cookinglife about this I received no reply
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 7, 2023
Dear customer, Thank you for your review. We are sorry to hear that you have not yet received your order. Our apologies for this! I see in the system that your order has now been delivered. Sorry again for the inconvenience and we hope you enjoy your purchase! Kind regards, Team Cookinglife
Jun 20, 2023
 Verified review
I still have not received my order or any response to my email enquiries
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 7, 2023
Dear customer, Thank you for your review. We are sorry to hear that your order has not yet been received. We apologize for this! We have sent you an email to come to a solution with you. Best regards, Team Cookinglife