cookinglife.eu- Logo - reviews

cookinglife.eu
Reviews:

600 reviews in the last 12 months3,366 total reviews  

4.19
Good

Trustmark
Valid

Includes Buyer Protection

Certified since: May 25, 2020
The Trustmark indicates trustworthy online retailers.
cookinglife.eu fulfils all Trusted Shops quality criteria, including
  • Verified identity
  • Encrypted data transfer
  • Clear ordering process

Trusted Shops Buyer Protection

This company offers Trusted Shops’ buyer protection up to €2,500. Find out how this secures your transaction.

Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Top positive review

Feb 6, 2024
 Verified review
Cooking life had the perfect sized stainless steel trivets for me - 3 sizes as opposed to most only providing 2. They looked to be of superior quality to anything I could order from a uk based company where I live. I firstly checked Trust Pilot and was hesitant to order as many poor reviews. I then checked Trusted shops and reviews there gave confidence to go further. I emailed cooking life to check I could contact them and to check items in stock. I received a prompt response, ordered, received confirmation and delivery information. They arrived yesterday via fedex and Royal Mail. I am super pleased with the quality of the trivets and happy to recommend this company.
CO
CATHARINE O.
KINGS LYNN

Top negative review

May 29, 2023
 Verified review
My order 519973 (or 7841128 since there seem to be a mess up with my order number) was placed on 12 May 2023, with the promise that it would be shipped in 5 business days. Now, after 14 business days, while my order has still not arrived, the after sales of Cookinglife do not reply to any of my e-mails, WhatsApp messages or don't pick up the phone (after 30 minutes waiting, it automatically hangs up). Extremely lousy after-sales service (I would put no stars at all if that was an option). I have been a satisfied customer so far but this was the last time I ordered something from Cookinglife.
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Reviews for cookinglife.eu

Sort by  
Latest first
(440)
(39)
(97)
Reset
Jul 13, 2023
 Verified review
Report review
Jul 12, 2023
 Verified review
500EUR COFFEE MACHINE NEVER ARRIVED! We want our money back ASAP Please don't ever order from this website
Report review
Jul 11, 2023
 Verified review
Great price, communications and speed of delivery.
Report review
Jul 10, 2023
 Verified review

Disgraceful service

We placed an order (523228) over a month ago. So far we received only 1 item and for the second one there is no way to get any feedback. No answer to the several emails sent, no answer on WhatsApp, return online form not working, never ending queue on the phone to have the line systematically dropped after half an hour. Disgraceful service, I only wish we found Trustedshops.eu before we placed to order.
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 21, 2023
Dear Sir/Madam, Thank you for your review. We are sorry to hear that you did not receive your order in its completeness. We apologise for this inconvenience. We apologise for the poor communication! We do our best to provide a response on all platforms as soon as possible, however, we have not yet fully cleared the backlog caused by the transition of systems, which has prevented us from responding within the required timeframe. Unfortunately, with the information, given here, we cannot find an order in the system. The e-mail used to post this review is not known in our system and the same goes for the order number.                                            If you have sent us a message, we will respond as soon as possible. Unfortunately, due to the backlog this may take longer than you are used to from us. We are working hard to clear this backlog so that we can provide you with a better service in the future! Apologies again for the inconvenience. Kind regards, Team Cookinglife
Jul 9, 2023
 Verified review
This is the worst service I have ever experienced shopping in the internet. Made an order on the 20th of May and I am still waiting for a delivery or refund. The customer service is a joke and the supposed “Trusted shops” guarantee is another, with their non ending "We are currently checking your case.” Total waist of time and money
Report review
Jul 7, 2023
 Verified review
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 7, 2023
Dear customer, Thank you for your positive review. We hope you enjoy your order! Kind regards, Team Cookinglife
Jul 6, 2023
 Verified review
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 7, 2023
Dear customer, Thank you for your positive review. We hope you enjoy your order! Kind regards, Team Cookinglife
Jul 6, 2023
 Verified review
Exactly as described quick delivery
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 7, 2023
Dear customer, Thank you for your positive review. Great to hear that you are satisfied with the quality of our products and quick delivery. We hope you enjoy your order! Kind regards, Team Cookinglife
Jul 6, 2023
 Verified review
Great selection and excellent value, prompt delivery. Would highly recommend.
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 7, 2023
Dear customer, Thank you for your positive review. Great to hear that you are satisfied with the quality of our products and quick delivery. We hope you enjoy your order! Kind regards, Team Cookinglife
Jul 3, 2023
 Verified review
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 7, 2023
Dear customer, Thank you for your positive review. We hope you enjoy your order! Kind regards, Team Cookinglife
Jul 3, 2023
 Verified review

Poor customer service

Placed order, no clear communication re delivery date, plus customer service team filed to get back to various enquiries related to delivery address. No response to WhatsApp messages sent to cooking life custom service WhatsApp account.
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 7, 2023
Dear customer, Thank you for your review. We have recently switched to a different system. This is because in our previous system, many messages, such as e-mails and Whatsapps, did not arrive. However, the transition of these systems causes an unwanted delay in all processes around order processing. As a result, we were also unable to respond within the required time. Our apologies for this! I see in the system that you have since been in contact with one of our colleagues and that you have reached a solution. Once again our apologies. Kind regards, Team Cookinglife
Jul 2, 2023
 Verified review

Deliver very slow

Deliver from this firm has been very slow. Item ordered 7 days ago has only reached southern England and will probably take another two days to reach Scotland. The web address makes you think this is a UK business but they are Dutch and the warehouse is in Holland so anything comming to the UK hs to go through customs, Never again
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 7, 2023
Dear customer, Thank you for your review. We are sorry to hear that we did not deliver your order on time. Our apologies for this! We have recently switched to a different system. This is because in our previous system, many messages, such as e-mails and Whatsapps, did not arrive. However, the transition of these systems causes an unwanted delay in all processes around order processing. As a result, we were also unable to respond within the required time. I see in the system that your order has now been delivered. Apologies again for the inconvenience and we hope you enjoy your purchase! Kind regards, Team Cookinglife
Jul 2, 2023
 Verified review
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 7, 2023
Dear customer, Thank you for your positive review. We hope you enjoy your order! Kind regards, Team Cookinglife
Jul 1, 2023
 Verified review
I’ve still not received my order or had any updates on it!
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 7, 2023
Dear customer, Thank you for your review. We are sorry to hear that you have not yet received your order. Our apologies for this! I see in the system that your order has been shipped from our warehouse. Your package is therefore on its way. I have sent you an e-mail with a track & trace code. Sorry again for the inconvenience and we hope you enjoy your purchase! Kind regards, Team Cookinglife
Jul 1, 2023
 Verified review

First Class Service

I was very impressed at how quickly I received the order from Netherlands as I am in Scotland, I have waited longer for UK deliveries. They kept me well up to date on the order and delivery process. The bowls were well packed and the price was excellent. Including delivery I could not get them cheaper in the UK, in fact they were mostly out of stock in UK. I would recommend this company and I certainly will use them again.
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 7, 2023
Dear customer, Thank you for your positive review! Great to hear that you are satisfied with the delivery and the quality of the products. We hope you enjoy your purchase! Kind regards, Team Cookinglife
Jul 1, 2023
 Verified review
July andI still have not received my order. Only emails in dutch which is stupid to an English address. I am furious
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 7, 2023
Dear customer, Thank you for your review. We are sorry to hear that you have not yet received your order. Our apologies for this! I have sent you an email, in English, to reach a solution with you. Kind regards. Team Cookinglife
Jul 1, 2023
 Verified review
Claim items be delivered in 5 working days but never deliver on time and there is no correspondence
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 7, 2023
Dear customer, Thank you for your review. We are sorry that we were unable to deliver your order on time. Our apologies for this! We have recently switched to a different system. This is because in our previous system, many messages, such as emails and Whatsapps, did not arrive. However, the transition of these systems caused an unwanted delay in all processes surrounding order processing. This also prevented us from responding within the required time. We're sorry that this has caused us to fall short in providing the help you can expect from us as a customer. We sincerely apologise for this. We are currently doing everything possible to eliminate the backlog so that we can offer you a better service in the future! Kind regards, Team Cookinglife
Jul 1, 2023
 Verified review
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 7, 2023
Dear customer, Thank you for your review. We are sorry to hear that you are not satisfied. Please tell us what you are not satisfied with, so we can come to a solution with you. If you have sent us a message, we will respond as soon as possible. Unfortunately, due to the backlog caused by the change of systems, this may take longer than you are used to from us. Kind regards, Team Cookinglife
Jul 1, 2023
 Verified review
If I ever get the goods promised, I would be happy to rate
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 7, 2023
Dear customer, Thank you for your review. We are sorry to hear that you have not yet received your order. Our apologies for this! I see in the system that your order has been shipped from our warehouse. Your package is therefore on its way. Enjoy your purchase! Kind regards, Team Cookinglife
Jun 30, 2023
 Verified review

Ordered 23 June Nothing seen since

Ordered 23 June, delivery forecast 2-4 days. Money taken day of order. No delivery details sent, item has not yet arrived. Not recommended
Report review
Answer by cookinglife.eu
Jul 7, 2023
Dear customer, Thank you for your review. We are sorry to hear that you have not yet received your order. Our apologies for this! I see in the system that your order has been shipped from our warehouse. Your package is therefore on its way. Enjoy your purchase! Kind regards, Team Cookinglife