wunderlich.de/en
Reviews:

2,121 total reviews   

4.58

Excellent

2,121 total reviews

5
79 %
4
12 %
3
2 %
2
2 %
1
5 %

Review summary

Customers frequently praise the high quality, durability, and excellent fit of the products, with many noting that they are easy to install and that the quality justifies the price. Fast and reliable delivery is also commonly commended, and many reviewers highlight the helpfulness, responsiveness, and professionalism of customer service. Some customers appreciate clear and helpful installation instructions. However, several customers report occasional quality control issues or mismatched components, and a few face problems with certain parts not fitting as expected. There are frustrations with delivery delays, missed deliveries, or back-ordered items, particularly when UPS and DHL are used as shipping carriers, due to failed deliveries and poor communication. A number of reviewers find the installation instructions lacking in detail or clarity, and some also mention high pricing and unexpected extra costs like import duties. Additionally, a few customers experience poor communication or unresolved issues with customer service.

This text was automatically created by an AI system from user reviews.

Was this information helpful to you?

Authentic reviews from real people.

How Trusted Shops prevents fake reviews

Reviewswunderlich.de/en

(50)
(17)
(21)
(116)
(767)
Community member 
2 Reviews
 Verified

Don't use UPS

It would be greatly appreciated if you could use a courier other than UPS for deliveries to Finland. The service level of UPS has been very poor, and there is a risk that parcels may not be delivered at all. DHL, on the other hand, operates very well in Finland.

Reply from wunderlich.de/en

Dear Wunderlich Customer, thank you for your feedback. We understand your concerns regarding UPS deliveries and are sorry to hear about your negative experience in Finland. Reliable shipping is very important to us, and we take your comments seriously. Currently, we ship with UPS as our standard carrier due to generally good performance and tracking options. Unfortunately, we are not able to offer a selection of different shipping providers at this time. However, we will gladly pass your feedback on internally. We also recommend registering for UPS My Choice to have direct contact with UPS, track your shipment, receive updates, and adjust delivery options if needed: https://www.ups.com/mychoice If you have any further questions or concerns, please feel free to contact our support team at support@wunderlich.de or find more information on www.wunderlich.de Kind regards from Grafschaft, Your Wunderlich Team
Community member 
3 Reviews
 Verified
I ordered the toolbox for a BMW R1250gsa with the codable lock cilinder. Toolbox is very robust and there is a good description delivered with it. The lock cilinder was code with the BMW keys quickly. The only thing is that it is very hard to lock the lid onto the box. In the end I had to bent the metal plate on the backside of the lock in order to close it without using that much force that the key would break off. There is also a small steal cable from the kid to the box preventing the lid to fall down. The screw delivered with that cable to connect it to the box is impossible to put in. It simply doesn't fit and you cannot fasten it. It would also be nice if a tool would be enclosed for this screw (torx). For now I removed that cable entirely.

Reply from wunderlich.de/en

Dear Wunderlich Customer, Thank you very much for your detailed feedback and for the positive comments regarding the quality of our toolbox. Regarding the stiffness when closing the lid, we would like to point out that, according to the installation instructions, the lid should remain closed for at least 24 hours so that the seal can settle properly. After this period, the lid usually closes and locks much more easily. We are happy to take on board your comment regarding the missing suitable tool (Torx) for installing the safety cable and will pass this suggestion on internally. Thank you for this constructive input. If you have any further questions or concerns, our customer service team will be glad to assist you. best regards Team Wunderlich
Community member 
11 Reviews
 Verified

A loyal customer for many years

Until recently, I would have given 5 stars without hesitation. I've bought a lot of products and use them on my motorcycles and I love them. However, I was very disappointed with the cases, which were of poor quality, and the company didn't take any stance. As a loyal customer, this was very disappointing. Other than that, everything was fine.

Reply from wunderlich.de/en

Dear Wunderlich Customer, thank you very much for taking the time to share your experience with us and for your long-standing trust in our products. We are very pleased to hear that you are satisfied with most of our products and enjoy using them on your motorcycles. All the more we regret that you were disappointed with the quality of the cases and, in particular, that you felt we did not take an appropriate stance on the matter. We take your feedback very seriously. Quality and customer satisfaction are our top priorities, and we will review your comments internally. We would appreciate the opportunity to look into your specific case in more detail and work together with you to find a satisfactory solution. Please feel free to contact our support team at support@wunderlich.de . Thank you again for your honest feedback – it helps us to continuously improve our products and services. Kind regards from Grafschaft, Your Wunderlich Team
Community member 
2 Reviews
 Verified

Good Customer service

I had ordered a mounting kit for the fog lights. There was one part missing from the box. After contacting customer service, they promptly sent me that part. Great service!!

Reply from wunderlich.de/en

Dear Wunderlich Customer, We sincerely thank you for your positive review. We are pleased to hear that you are satisfied with our service. We strive to maintain this standard in the future as well. Best regards from Grafschaft, Your Wunderlich Team
Community member 
1 Reviews
 Verified
Great quality products, delivered in a timely manner, will be buying more gear for my 1250gsa

Reply from wunderlich.de/en

Dear Wunderlich Customer, Thank you very much for your positive review! We greatly appreciate you taking the time to share your positive experiences with us. Best regards from Grafschaft, Your Wunderlich Team
Community member 
1 Reviews
 Verified

top

hallo, ik had iets fout besteld en na een mailtje terug gestuurd, kort daarna was mijn geld al teruggestort. waarvoor dank.

Reply from wunderlich.de/en

Dear Wunderlich Customer, thank you very much for your positive review! We greatly appreciate you taking the time to share your positive experiences with us. Best regards from Grafschaft, Your Wunderlich Team
Community member 
1 Reviews
 Verified
Hurtig levering og tingene jeg købte passede godt en let montering. Takker 🇩🇰👍

Reply from wunderlich.de/en

Dear Wunderlich customer, thank you very much for your review! We are delighted that our product impressed you with its quality and functionality. We are constantly working to further develop our product range, and your feedback is invaluable in this process. Best regards from Grafschaft-Ringen, Your Wunderlich Team
Community member 
1 Reviews
 Verified
I did not receive any of the ordered products until now. Due to very bad organisation of the delivery, they said that the authorization of the payment expired and wanted to pay the order by bank transfer that will cost extra bank fees. I sent mail two days ago with questions and asked for confirmation and still waiting for answer. The communication is very bad, I ask something, they answer something else. The first mail I received as an answer to my question was intended to someone else, as the name and the product they answered were not the ones I ordered. From the mails I received I could not understand what was the issue and where the problems comes from. Is it a problem of the bank or a problem of the company, as the card payment was authorized, money blocked and they are still not in my account. Now I am making checks with my bank. I still don't know if I will receive something or not even if I pay by bank transfer, having in mind this bad communication. How to trust the company as I have to wait for answer several days ... If I receive a mail, I am not sure if the answer will be what I ask, as it happened before .... Finally maybe the whole order must be cancelled and to hope to be able to receive the payed money back. I still don't know how this case will end.

Reply from wunderlich.de/en

Dear Wunderlich Customer, Thank you for your feedback. We are very sorry that there have been uncertainties regarding your order and the communication. We contacted you yesterday regarding the payment, as the original payment authorization has unfortunately expired. As soon as we have received the payment, the first partial delivery will be arranged immediately. At the moment, two items from your order are still on backorder. According to the current information, one item is expected to arrive at the end of August and the other at the beginning of October. We apologize for the inconvenience caused. If you have any further questions regarding your order, please contact us directly at info@wunderlich.de so that we can check and answer your request as quickly as possible. Kind regards from Grafschaft, Your Wunderlich Team
Community member 
3 Reviews
 Verified
Products are a bit expensive, could get most cheaper elsewhere. However I valuate prompt and reliable delivery. In the selection of products would I like to see more actual spareparts,

Reply from wunderlich.de/en

Dear Wunderlich Customer, Thank you for your 5-star review! We truly appreciate your positive feedback,it motivates us every day. We're glad to know you're satisfied! Best regards from Grafschaft Your Wunderlich Team
Community member 
1 Reviews
 Verified
Absolutely brilliant product and very easy to fit and I have no doubt they will do the job with ease

Reply from wunderlich.de/en

Dear Wunderlich Customer, We sincerely thank you for your positive review. We are pleased to hear that you are satisfied with our service. We strive to maintain this standard in the future as well. Best regards from Grafschaft, Your Wunderlich Team
Community member 
2 Reviews
 Verified

Pannier protection pads R 1300RT

perfect fit of the pannier protection pads. Very strong tape on the inside of the pads, so you need to position them correctly on the first try.

Reply from wunderlich.de/en

Dear Wunderlich Customer, we would like to sincerely thank you for your positive review. We are delighted to hear that you are satisfied with our service and products. We are fully committed to maintaining this standard in the future. Best regards from the Grafschaft, Your Wunderlich Team
Community member 
1 Reviews
 Verified
Product with high quality. Only the assembly instructions could be better. They are not intuitive and I needed to search for a YouTube video to figure out the proper way to install my handguards.

Reply from wunderlich.de/en

Dear Wunderlich Customer, thank you for your 5-star review! We’re very happy to hear that you’re satisfied with the product quality. We also appreciate your honest feedback regarding the assembly instructions. We understand that clear and intuitive installation guidance is important, and we’ll pass your comments on to our team to help improve the instructions in the future. We’re glad you were able to complete the installation successfully, and thank you again for your support! Best regards from Grafschaft, Your Wunderlich Team
Community member 
4 Reviews
 Verified

Sadarbība ar Wunderlich man ļoti patīk

I really like working with Wunderlich. Everything happens quickly, correctly and without hesitation. If there are any problems with the product or its warranty, it is also resolved very quickly. Only occasionally do problems arise with DHL services. For reasons that I do not understand, the delivery address is changed to the legal one, which complicates delivery times. The recommendation and request is to strictly adhere to the agreed delivery address, it is unchanged. Thank you and to the equally successful cooperation in the future.

Reply from wunderlich.de/en

Dear Wunderlich Customer, thank you very much for your excellent 5-star review and your kind words about working with Wunderlich. We are delighted to hear that you appreciate our fast, reliable processes and our prompt handling of product and warranty matters. Thank you also for your honest feedback regarding the DHL delivery issue. We take this point very seriously and will review the matter internally to ensure that the agreed delivery address is followed consistently in the future, as smooth delivery is very important to us. We truly value your recommendation and look forward to continuing our successful cooperation. Thank you for your trust! Best regards from Grafschaft, Your Wunderlich Team
Community member 
4 Reviews
 Verified
Always receive excellent service and product without hassle - Recommended

Reply from wunderlich.de/en

Dear Wunderlich Customer, Thank you very much for your positive review! We greatly appreciate you taking the time to share your positive experiences with us. Best regards from Grafschaft, Your Wunderlich Team
Community member 
1 Reviews
 Verified
Good quality parts, thrustworthy company, possibility to return ergo products after testing.

Reply from wunderlich.de/en

Dear Wunderlich Customer, thank you for your kind words! We are delighted that you are satisfied with our services. Your positive review serves as both inspiration and commitment for us. Best regards from Grafschaft, Your Wunderlich Team
G L
geenens l.
3 Reviews
 Verified
goeie produkten wel voor dit produkt een beetje lange leverings termijn. goeie comunicatie en betrouwbare produkten.

Reply from wunderlich.de/en

Dear Wunderlich Customer, thank you very much for your positive review! We are delighted that you are satisfied with the quality of our products, our communication, and our reliability. We apologize for the slightly longer delivery time and are continuously working to make our deliveries even faster. Thank you for your trust, and we look forward to seeing you again! Best regards from Grafschaft Your Wunderlich Team
Community member 
4 Reviews
 Verified
There is nothing to delay in either the delivery or the product, everything has worked without any challenges.

Reply from wunderlich.de/en

Dear Wunderlich Customer, we are extremely pleased with your positive feedback and would like to express our heartfelt thanks. Your satisfaction is our utmost priority, and it motivates us to consistently provide top-notch service. Best regards from Grafschaft, Your Wunderlich Team
Community member 
1 Reviews
 Verified
Professional kits and excelence quality. Quick delivery. Nice packaging.

Reply from wunderlich.de/en

Dear Wunderlich Customer, We sincerely thank you for your positive review. We are pleased to hear that you are satisfied with our service. We strive to maintain this standard in the future as well. Best regards from Grafschaft, Your Wunderlich Team
Community member 
1 Reviews
 Verified
I love the way you can code the lock to the key of your bike. You would probably need to update your installation videos of the tool box (EDC) Lone rider videos are very informative. You don’t want to be losing business.

Reply from wunderlich.de/en

Dear Wunderlich Customer, thank you for your positive feedback! We're glad to hear that you appreciate the ability to code the lock to your bike key and that you've found our videos informative. We also appreciate your suggestion regarding the EDC Toolbox installation videos. Customer feedback like yours helps us identify areas where we can improve, and we'll certainly pass this on to our team for review. Thank you for your support and for taking the time to share your experience with us. Ride safe and enjoy your adventures! Best regards from Grafschaft, Your Wunderlich Team
Community member 
1 Reviews
 Verified
Snelle verzending, goede communicatie en snelle afhandeling van eventuele retouren.

Reply from wunderlich.de/en

Dear Wunderlich Customer, thank you very much for your positive review! We greatly appreciate you taking the time to share your positive experiences with us. Best regards from Grafschaft, Your Wunderlich Team

How reviews work at Trusted Shops

You’ll find three types of reviews on Trusted Shops company profiles. Verified reviews have been collected by companies while being a Trusted Shops member, and have been verified. Reviews without a label have been written proactively by users and haven’t been verified. Companies can choose to add reviews from other review platforms to their company profile. These are marked as imported and aren’t included in the overall rating. Imported reviews are not verified.

Contact

Visit website

About

Our passion. For your riding pleasure. Since 1985, we at Wunderlich have been doing nothing other than developing and producing high-quality components, parts and accessories for the motorcycles of pr...

This company has linked Trusted Shops profiles.

Show all profiles