bike-discount.de/en
Reviews:

14,304 reviews in the last 12 months50,136 total reviews  

4.80
Excellent

Trustmark
Valid

Includes Buyer Protection

Certified since: Jun 7, 2022
The Trustmark indicates trustworthy online retailers.
bike-discount.de/en fulfils all Trusted Shops quality criteria, including
  • Verified identity
  • Encrypted data transfer
  • Clear ordering process

Trusted Shops Buyer Protection

This company offers Trusted Shops’ buyer protection up to €20,000. Find out how this secures your transaction.

Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Top positive review

Aug 16, 2023
 Verified review
Very efficient and well packed. The prices were also fair. The only minus point is regarding the delivery time. One day after this order, we bought some different products at a competitor (also German) and their products arrived 2 days earlier. We also used the same transport company. This wasn't that bad but comparing companies we would say that the competitor worked internally faster. Despite it, we strongly recommend bike-discount.de!!

Top negative review

Apr 22, 2023
 Verified review
I'm a long-time customer here, and ordered parts needed for a 2 month bike holiday. The parcel company lost the parcel and sent me a confirmation mail that they have for sure lost the parcel. I've contacted bike-discount 4 times now and they refuse to answer. I've made it clear that I need this parcel urgently (have been waiting for almost 3 weeks now). The only answer I get is: "we will come back to you via mail". Via mail they sent a standard message that the parcel company has not yet contacted them... Any other online shop I know would already have resent the package. Customer satisfaction is not very important. This will have been my last purchase here
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Reviews for bike-discount.de/en

Sort by  
Latest first
(209)
Reset
2 days ago
 Verified review
Report review
Answer by bike-discount.de/en
2 hours ago
Dear customer, thank you for your feedback. Unfortunately, we cannot find any communication from you in our system. If you should have a problem with your ordered items, please contact us via our contact form. Thank you for your understanding.
2 days ago
 Verified review
The labeled delivery time was 18-22 days, today Is 22th day, and the order is still no package, this means that it will be delivered to Bulgaria with minimum 5 days delay. I made another order after this one and it already travels. I wrote to support with 3 days ago and still not answer.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
2 days ago
Dear customer, unfortunately there were bottlenecks in our logistics due to a sharp increase in sales. This has slightly increased the delivery time for individual customer orders. We apologize for any inconvenience this may have caused.
4 days ago
 Verified review

Very slow shipment

Month passed and bike is not yet even shipped. Is it a scam?!
Report review
Answer by bike-discount.de/en
3 days ago
Dear customer, unfortunately there were bottlenecks in our logistics due to a sharp increase in sales. This has slightly increased the delivery time for individual customer orders. We apologize for any inconvenience this may have caused.
MB
4 days ago
 Verified review
Got wheelset with different body, solving it takes weeks and lot of phonecalls that bike discount does NOT answer. Worst bike internet shop
Report review
Answer by bike-discount.de/en
4 days ago
Dear customer, thank you for your feedback. Unfortunately, we cannot find any communication from you in our system. If you should have a problem with your ordered items, please contact us via our contact form. Thank you for your understanding.
5 days ago
 Verified review
last 4 orders I get missing products and company doesn't response well
Report review
6 days ago
 Verified review
It's unacceptable for the address to have the wrong postcode and for it not to be detected immediately before being sent to the courier, not to mention two weeks from Germany to Portugal 😞
Report review
Answer by bike-discount.de/en
5 days ago
Dear customer, thank you for your feedback. We would like to apologize for the inconvenience. The goods have now been delivered. Is there anything else we can do for you? Please feel free to contact us by e-mail or via our contact form. Thank you for your understanding.
7 days ago
Under review
I would put 0 stars if I could. I ordered a jacket. In a few days I received an e-mail stating that my address was incorrect and that they didn't sent the product and returned my money. After many futile attempts to contact seller asking where is my money, the only reply I got was to contact my bank. Which I did many times. Bank didn't receive any return payments. In the end I didn't receive neither money, nor jacket. Raised a complaint to police. Strongly suggest not to purchase in this shop.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
5 days ago
Dear customer, we are sorry for the inconvenience you have apparently experienced. I have checked your details. There were irregularities with your order in connection with the billing address. We have therefore needed to cancel the order and inform you accordingly. No amount was collected by us, and we have cancelled the reservation of the amount with your credit card company. We have provided you with a screenshot of the transaction cancellation. You will probably see the amount listed on your next credit card statement. Thank you for your understanding.
10 days ago
 Verified review
Tax return proces vers cumbersome
Report review
Answer by bike-discount.de/en
10 days ago
Dear customer, thank you for your feedback. Unfortunately, we cannot find any communication from you in our system. If you should have a problem with your ordered items, please contact us via our contact form. Thank you for your understanding.
11 days ago
 Verified review
Report review
Answer by bike-discount.de/en
11 days ago
Lieber Kunde, danke für Ihr Feedback. Leider können wir keine Kommunikation in unserem System von Ihnen finden. Falls Sie ein Problem mit Ihren bestellten Artikeln haben sollten, wenden Sie sich bitte über unser Kontaktformular an uns. Vielen Dank für Ihr Verständnis.
12 days ago
 Verified review
Poor description leading unnecessary to customs and vat charges .
Report review
Answer by bike-discount.de/en
12 days ago
Dear customer, thank you for your comment. I have checked your case. We provide transparent information about our shipping conditions in our general terms and conditions. We are sorry that you are apparently not completely satisfied. Is there anything else we can do for you? Please feel free to contact us by e-mail or via our contact form. Thank you very much.
13 days ago
 Verified review
Report review
Answer by bike-discount.de/en
12 days ago
Dear customer, thank you for your feedback. Unfortunately, we cannot find any communication from you in our system. If you should have a problem with your ordered items, please contact us via our contact form. Thank you for your understanding.
Apr 6, 2024
 Verified review
Report review
Answer by bike-discount.de/en
12 days ago
Dear customer, thank you for your feedback. We would like to apologize for the inconvenience. The goods have now been delivered. Is there anything else we can do for you? Please feel free to contact us by e-mail or via our contact form. Thank you for your understanding.
Apr 5, 2024
 Verified review
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Apr 5, 2024
Dear customer, thank you for your feedback. I have reviewed your case. We are sorry that you are apparently not completely satisfied. Is there anything else we can do for you? Please feel free to contact us by e-mail or via our contact form. Thank you very much.
MV
M V.
Medvode
Apr 3, 2024
 Verified review

Miserable availability for contact & CX

Unavailable for phone contact for 7 hours, e-reply allegedly within 5 days. Miserable CX in this respect.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Apr 4, 2024
Thank you for your order and your review. We are sorry that we have apparently not been able to satisfy you so far. I suspect that you have given the wrong reference number and are referring to your current order. Our customer service is always available during our business hours and we are not aware of any problems with availability. I have checked your details: You had emailed to say that you would like us to speed up the delivery of your order. And we were quick. According to our system, we have already handed over your order to our logistics partner within one day, and it is already on its way to your country of delivery. The parcel has received a new scan in the tracking system today. Please note: we have specified a delivery time of 2-5 days for your country of delivery. If there is anything else we can do for you, you can contact us again at any time. Thank you for your patience.
MB
Apr 3, 2024
 Verified review
I ordered a mavic 30 wheelset with XDR body, confirmed as welk, I received the 30 euro cheaper wheelset with HG, after complaining they send a XDR body for DT swiss that doesn't fit. They dont have any knowledge and a lot of misinformation on their site.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Apr 4, 2024
Dear customer, thank you for your order and your review. We are very sorry that you seem to have experienced some inconvenience. I have checked your order and could see that there was an error in our processing. We sincerely apologise for this. Our customer service has already offered you a solution and compensation. Please feel free to contact us at any time if there is anything else we can do for you. Thank you for your patience and understanding.
Apr 1, 2024
 Verified review

No parts, no money back, no communication

I have ordered some very specific parts, e.g. a headset for Radon Swoop. I have never received it. Bike Discount has sent the package through DHL, which has contracted another carrier. I have never received the package, even if it appears as delivered. I have notified the situation to Bike Discount. First, they said they have to sort it with DHL, a process which would take 5 days. 5 days have long been done, I have spoken with Bike Discount on the phone, asking them nicely to either deliver a new package, or refund until this sorts out. I did not receive any answer. I was continuosly told to wait. I cannot use my bike. I contacted DHL, in order to report the situation my self, I was told it is not their business and that I had to cotact the contractor. I tried for a few hours to contact Cargus, the subcontractor, the line is always busy. I am currently on the phone with Bike DIscount, I called them for one hour, they are not answering. This is the first time it happens. Was I blacklisted? In conclusion: no parts, to answers, no refund. I even wrote Bike Discount an e-mail saying I really don t want to write such a review, but still no answer.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Apr 2, 2024
Dear customer, thank you for your order and your review. We are very sorry for the inconvenience caused. I have checked your details and have arranged for you to receive a reply today with a suggested solution. Of course we will help you! We are grateful for your patience, and we would like to apologise again for the delay in processing your complaint.
Apr 1, 2024
 Verified review
It has been the worse service i recieved in years. Unflexible, very unpolite response and the result caused problems to myself. One and last time i use it.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Apr 2, 2024
Dear customer, thank you for your order and your review. We are very sorry for the inconvenience caused. I have checked your details: You had entered your address incorrectly. We have kindly informed you several times that, unfortunately, we are not in a position to adjust the address retrospectively if the consignment is already on its way. We kindly ask for your understanding.
Mar 26, 2024
 Verified review
reply to email
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Mar 26, 2024
Dear customer, thank you for your order and your review. We are sorry that you have not yet received a response to your Email. I have checked your request: unfortunately there was a processing error. We sincerely apologize for this. We have already replied to you and suggested a solution. Of course, we will solve your problem as soon as possible. Thank you for your patience and understanding.
Mar 26, 2024
 Verified review
My bike still dont arived
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Mar 26, 2024
Dear customer, thank you very much for your order and your review. We are sorry that it has taken a little longer than expected. We are subjecting your bike to a final, careful check and are preparing it conscientiously for transportation. I have checked your details in our system: we are still within the specified delivery time. Your bike will certainly be ready soon and handed over to our logistics partner. You are also welcome to contact us personally at any time via our contact form if you have any further questions. We are always happy to assist you.
Mar 25, 2024
 Verified review
still waiting for my delevery after 4 months and they don't refund me as well only saying they open and investigation and not returning to my emails
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Mar 25, 2024
Dear customer, thank you for your order and for your feedback. Due to the political situation, our logistics partner is providing transparent information on its website about the sometimes serious delays. Nevertheless, we are of course very sorry that there are delays on the transport route to your distant country of delivery. We have already commissioned an enquiry with our logistics partner and are waiting to hear back, although this may also take some time. We will inform you as soon as we have received an answer. Of course, we would like to assure you that we will help you in any case. We are still available at any time for your questions and concerns. Thank you for your understanding and patience.