bike-discount.de/en
Reviews:

14,214 reviews in the last 12 months49,757 total reviews  

4.80
Excellent

Trustmark
Valid

Includes Buyer Protection

Certified since: Jun 7, 2022
The Trustmark indicates trustworthy online retailers.
bike-discount.de/en fulfils all Trusted Shops quality criteria, including
  • Verified identity
  • Encrypted data transfer
  • Clear ordering process

Trusted Shops Buyer Protection

This company offers Trusted Shops’ buyer protection up to €20,000. Find out how this secures your transaction.

Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Top positive review

Aug 16, 2023
 Verified review
Very efficient and well packed. The prices were also fair. The only minus point is regarding the delivery time. One day after this order, we bought some different products at a competitor (also German) and their products arrived 2 days earlier. We also used the same transport company. This wasn't that bad but comparing companies we would say that the competitor worked internally faster. Despite it, we strongly recommend bike-discount.de!!

Top negative review

Apr 22, 2023
 Verified review
I'm a long-time customer here, and ordered parts needed for a 2 month bike holiday. The parcel company lost the parcel and sent me a confirmation mail that they have for sure lost the parcel. I've contacted bike-discount 4 times now and they refuse to answer. I've made it clear that I need this parcel urgently (have been waiting for almost 3 weeks now). The only answer I get is: "we will come back to you via mail". Via mail they sent a standard message that the parcel company has not yet contacted them... Any other online shop I know would already have resent the package. Customer satisfaction is not very important. This will have been my last purchase here
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Reviews for bike-discount.de/en

Sort by  
Latest first
(207)
Reset
Jan 6, 2024
 Verified review

Poor customer service

I ordered €200 worth of bicycling equipment from Bike-Discount but never received the merchandise. They gave incorrect mail address to DHL. I called DHL but could not get through. I emailed Bike-Discount about the problem. It took them 4 days to respond. Meanwhile, DHL sent the package back. It has now been weeks and no refund. I emailed twice again. Silence.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jan 8, 2024
We are very sorry that the transport company sent the parcel to the wrong address, although the address details were correct. We will contact you immediately to help you quickly.
Jan 3, 2024
 Verified review
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jan 3, 2024
Dear customer, thank you for your order and for your feedback. We are sorry that we could not fully satisfy you. Is there anything else we can do to help you? Please feel free to contact us at any time using our contact form.
Dec 28, 2023
 Verified review
Not reliable at all. If you have a chance to buy in other shop, do not buy in this one. They sold me, they confirmed delivery and finally send me the fork I did not order. Than they told me they do not have the fork I paid for. I proposed they send me similar for the price (promotions ended and prices raised) but the refused. They do not care how much loss they caused on my side. No reflection, no client friendly solution. Just: we do not have what you paid for and it is your problem and if you have to pay more now we do not care. My recommendation: do not buy anything valuable in this shop (i.e. bike, fork, frame, wheels, etc.). Just don't.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 28, 2023
Dear customer, thank you for your order and feedback. We apologise for any inconvenience caused. Our customer service will contact you again to offer you an alternative solution. Thank you for your understanding.
Dec 27, 2023
 Verified review

bad costumer service

Sometimes, true relationships are revealed in difficult times. Here too I have ordered many times without too many problems. Delays and mistakes happen. But the last time was particularly frustrating. There are two errors in the same order and no acknowledgment. Deferent description on the website whit what I received. During the holidays, they want me to return the items to send the correct ones, which they don't even have available on their site. This means at least 1 month delay. To "German" Costumer policy. There's nothing to be sorry about.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 29, 2023
Dear customer, thank you for your feedback. We would like to apologize for the inconvenience. Is there anything else we can do for you? Please feel free to contact us by e-mail or via our contact form. Thank you for your understanding.
Dec 27, 2023
 Verified review
Took Teo week to send the delivery they had in stock
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 28, 2023
Dear customer, thank you for your feedback and we are pleased to count you among our satisfied customers. We are sorry that you had any inconvenience with your order. Is there anything we can do for you? You are welcome to contact us by e-mail or via our contact form. Thank you for your interest.
Dec 27, 2023
 Verified review

Costly returns

I order some clothing, but it was too big for me, so I wanted to return it. However, the shipping costs for the return need to be born by me. The cost is about 30€, so it'll be way cheaper to go to a tailor and try to fix the garment. It's the first time I need to pay to return goods bought online
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 27, 2023
Unfortunately, we cannot cover the costs of returning goods from every country. If the complaint is justified, we will of course cover the costs for the return shipment. Unfortunately, we cannot cover the return costs from Spain for selection orders and similar transactions. We inform our customers transparently on our website about our return conditions and therefore ask for their understanding.
Dec 23, 2023
 Verified review
It took 16 days to package my order prior to delivery. No communication on what the delay was about, leaving us with the anxiety as this was a Christmas present.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 25, 2023
Dear customer, thank you for your feedback. We would like to apologize for the inconvenience. The goods have now been delivered. Is there anything else we can do for you? Please do not hesitate to contact us again. Thank you for your understanding.
Dec 22, 2023
 Verified review
Really poor service. Delayed dispatch, no indication of lengthy lead time at the point of ordering. Outsourced delivery company were extremely poor. I spent hours on the phone and days chasing the delivery. Eventually sent to a city 200 miles away in spite of a clear postcode and address on my invoice. Had to undertake a 400-mile round trip on a Friday night as a result.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 23, 2023
Dear customer, unfortunately there were bottlenecks in our logistics due to a sharp increase in sales. This has slightly increased the delivery time for individual customer orders. We apologize for any inconvenience this may have caused.
Dec 22, 2023
 Verified review

Lost parcel, no response

A month after my shipment was sent from you, there is no information and no answer how you proceed in such case
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 22, 2023
Dear customer, thank you for your feedback. Unfortunately, delivery is indeed taking an unusually long time, which is beyond our control. An investigation has already been commissioned and we will inform you as soon as we have the results. Thank you for your understanding.
Dec 19, 2023
 Verified review
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 19, 2023
Dear customer, thank you for your feedback. I have checked your request. We will contact you again to ensure that you receive the correct solution. Thank you for your understanding.
Dec 18, 2023
 Verified review
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 18, 2023
Dear customer, thank you very much for your review. We packed your order within a very short time and handed it over to our logistics partner. It has already been delivered to you. We are sorry that you were not satisfied. Is there anything else we can do to help you? Please feel free to contact us via our contact form.
Dec 17, 2023
 Verified review
Once I ordered here Fox 36 Performance fork. But I recieved Fox 36 Rhythm fork that is worse than I ordered. Bike-Discount refused to refund the difference in price. And we did find no solution for now. I think Bike-Discount is not very good shop. They don't look what they send
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 22, 2023
Dear customer, thank you for your feedback. I have checked your request. Unfortunately, we have indeed made a mistake, for which we apologize. We will contact you again to ensure that you receive the correct solution. Thank you for your understanding.
Dec 17, 2023
 Verified review
Ordered shipping from dhl, received by local post.. lowest quality delivery “Match pricing” complete lie
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 18, 2023
Dear customer, thank you for your feedback. We apologize for the inconvenience. I have reviewed your case and could not find any error. We are constantly working to improve our services. Is there anything else we can do for you? Please feel free to contact us by e-mail or via our contact form. Thank you very much.
Dec 16, 2023
 Verified review

A warranty problem is dealt with catastrophically, it has not been resolved

I ordered a Hope tech 4 e4 complete brake set, right and left. A large amount of fluid leaked from both brakes in the package, and the two brake pipes were also different. I will send it back to them for an exchange. They said they would send the brakes back to the manufacturer for investigation. After many weeks, with great difficulty, they returned the unpacked brakes to me, which I had packed in such a way that the brake fluid could not leak out. They didn't even touch it!!! So it's just as wrong now as it was before, since nothing happened with it. They didn't solve the different brake pipes either, instead I got 2 m of the worse ones (I told them that one is of good quality, but the other is much worse and the color is different), I can do what I want with it. I am very disappointed in this company. I feel they don't care about the customer after paying them for the product and having a problem. Communication with them is difficult and cumbersome. A lot of time passed after the complaint before I received the same defective product again. So in the end, my problem was not solved at all, and now they left me alone. I feel cheated because they didn't tell me the truth. They will surely have an answer to this as well, with which they will reassure themselves that they have acted impeccably. But I doubt that.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 18, 2023
Dear customer, thank you for your feedback. I have checked your request. Unfortunately, the manufacturer has made an error, for which we apologize. We will contact you again to ensure that you receive the correct solution. Thank you for your understanding.
Dec 16, 2023
 Verified review
Very expensive
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 18, 2023
Dear customer, thank you for your feedback. We are sorry that you were not completely satisfied. Unfortunately, we cannot find a request from your side in our system. Can we still help you? Please feel free to contact us via our contact form.
Dec 12, 2023
 Verified review

VAT invoice missing

Bike itself was delivered on time in good condition. The problem is that I wanted to receive VAT invoice. I entered my European VAT number but the receipt I received doesn't include it. Even the customer support confirmed that they see the VAT number but refused to send VAT invoice. That costs me circa 2000 EUR!
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 13, 2023
Thank you for your order and your review. We are really sorry for the inconvenience caused. I have checked your details: unfortunately, no VAT number was stored in our system during the ordering process, so this could not be taken into account. Please note that the invoice cannot be changed retrospectively. In order for the VAT number to be taken into account, it must already be entered when the order is placed. Thank you for your understanding.
Dec 11, 2023
 Verified review

No delivery date

I dont think this is link to the website itself, but more with the delivery company. Yet i've ordered a bike and i am still waiting for information on a possible delivery date almost 1 month after ordering.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 12, 2023
Dear customer, thank you for your feedback. I have reviewed your case. We would like to apologize for the delay. We will contact you again to ensure that you receive the correct solution. Thank you for your understanding and patience.
Dec 7, 2023
 Verified review
Sent part of the order, and only informed me after posting,
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 8, 2023
Dear customer, thank you for your feedback. We would like to apologize for the inconvenience. The goods have now been delivered. Is there anything else we can do for you? Please feel free to contact us by e-mail or via our contact form. Thank you for your understanding.
Nov 28, 2023
 Verified review
There was a problem in shipping. Im waiting my order already more then 20 days. By tracker its still stucked in Germany.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Nov 28, 2023
Thank you for your order and your review. We are sorry that there appear to have been delays in transport. I have checked your details: we processed your order immediately and handed it over to our logistics partner the next day. According to the shipment tracking, it is still on its way. We have already initiated an enquiry with our logistics partner. We are of course still here for you at any time and will find a solution if there are any further delays. Thank you for your patience and understanding.
Nov 21, 2023
 Verified review
Box was right but inside the box what i order was wrong. Wrong size Pipe.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Nov 21, 2023
Dear customer, thank you for your order and your feedback. We are very sorry that you have apparently experienced some inconvenience. Unfortunately, we cannot find any enquiry from your side in our system. We would love to help you: You are welcome to contact us at any time via our contact form.