bike-discount.de/enReviews

: 28,354Excellent

4.78

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

certified since: Jun 7, 2022
updated on: Nov 29, 2022
bike-discount.de/en is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At bike-discount.de/en, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to €20,000. Find out more


certified since: Jun 7, 2022
updated on: Nov 29, 2022
bike-discount.de/en is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At bike-discount.de/en, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to €20,000. Find out more

Reviews for bike-discount.de/en

5,816 verified reviews in the last 12 months

28,354 total reviews
This is how we ensure that reviews come from real consumers.

the most relevant positive review


Jul 26, 2022 
I've been a customer for quite a while now. I've had some issues with not so good products, but the team has been great in reviewing the situation and doing their best to settle a good deal for both parties. Hope to deal with them again in the near future.
Report review

Show all positive reviews

the most relevant critical review


Jan 18, 2022
Ordered a really nice carbon handlebar, just to find out it's stuck at DHL, and customer service is not doing anything nor even considering to refund my order, they totally ghosted me and just stopped replying to my email after contacting them by both email and phone, they just give always the same answers and do nothing, really disappointed at my "first" real experience with this shop. Avoid!
Report review

Show all critical reviews

Reviews for bike-discount.de/en

Sort by Latest first 
(83)
 Verified review
10 days ago 
Web site charged different price than advertised - due to the "not implemented country of delivery" selection. Later on, they fixed the issue with their Webshop, but also kept 200EUR I was overcharged
Report review
Answer by bike-discount.de/en
8 days ago
Dear customer, thank you for your feedback. We have reviewed your matter. From our point of view, you were only charged the actual invoice amount. If you still notice any irregularities, please contact us at info@bike-discount.de.
 Verified review
13 days ago
They didn’t shipped Energie Drink Endurance 700g Item. and no refunds, just nothing.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
12 days ago
Dear customer, first there were discrepancies with "your" credit card. Our service then helped you to place an order. Then one item was actually sold out. The amount for this item was immediately credited back to the credit card. Please check again.
 Verified review
Nov 13, 2022
If you get the right size of wearables it’s ok otherwise it could happen that you pay shipping in both directions without being refunded for at least one way of shipping fees.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Nov 15, 2022
In the General Terms and Conditions, the FAQ and the Shipping Conditions we provide information on the conditions under which we pay for shipping costs.
 Verified review
Nov 11, 2022 
Report review
 Verified review
Nov 8, 2022
It needed to be stated more clearly that VAT is not charged as I was then charged at customs for VAT, customs duty and a handling charge making the purchase very expensive.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Nov 8, 2022
Since Brexit came into effect, we have been providing information about these changes at all relevant points in our online shop. Here is an example: https://www.bike-discount.de/en/service-for-uk-customers
 Verified review
Nov 7, 2022
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Nov 7, 2022
Dear customer, thank you for your feedback. Please excuse that the delivered mudguard set was missing the mounting kit in the original packaging. Together we have quickly found an unbureaucratic solution. Thank you.
 Verified review
Nov 7, 2022
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Nov 7, 2022
Ordered on 16.10.22. Transferred to DPD on 17.10.22. Delivery in Denmark on 20.10.22. If there is something wrong with your shipment, please contact "reklamation@bike-discount.de".
 Verified review
Nov 3, 2022 
To reduce the shipping cost.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Nov 3, 2022
In the current time?
 Verified review
Oct 30, 2022
I find their shipping lower price for orders above certain (higher) sums of orders very misleading. When the price for shipping appears cheaper on their shipping costs table, it’s actually nothing else but ability to choose the cheaper delivery company which will take more time to deliver and is (from experience) much less reliable. I would not have a problem with this kind of shipping costs policy, if that would be clearly stated on their shipping costs page, and obvious to the consumer before finishing the order.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Oct 31, 2022
Thanks for the feedback. The choice of the carrier does not depend on the order amount, but on the nature of the goods or package. In most cases you can choose the carrier freely (exceptions are e.g. bulky goods, dangerous goods and the like).
 Verified review
Oct 29, 2022
Order update should be frequently updated
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Oct 31, 2022
I'm sure you mean DHL tracking. Sometimes there can be no update for a few days if the shipment is at customs as in your case. The shipment went to Saudi Arabia. Last entry: The shipment is ready for pickup !!!!
 Verified review
Oct 28, 2022
The cost for returns is remarkably high. Even if not providing the return for free, a contract price for the returns would be highly appreciated.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Oct 28, 2022
Dear customer, thank you for pointing this out.
 Verified review
Oct 26, 2022
Package took a long time to arrive.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Oct 27, 2022
Thank you for your feedback. The shipment arrived in Slovenia after 6 working days. Yes, we and our transport service providers usually manage this faster.
 Verified review
Oct 24, 2022
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Oct 26, 2022
Currently, there can be delays of up to 26 days in transit times to Cyprus due to Corona (according to DHL). Please excuse this circumstance. According to our latest research, the shipment is about to be delivered.
 Verified review
Oct 22, 2022
Unfortunately whilst the prices are competitive I have been hit with over £50 import duty thanks to our government. If only I had known - please advise customers so they don’t make the same mistake.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Oct 24, 2022
Thanks for the feedback. The information for UK customers can be found under the shipping conditions. There is a link with an extra page for our customers from UL: https://www.bike-discount.de/en/service-for-uk-customers
 Verified review
Oct 20, 2022
Poor delivery service going to qatar
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Oct 21, 2022
Dear customer, we are glad that you regularly order from us - even in the last days. Your specified order was delivered to you within a week including the weekend. We think that's great, also from our colleagues at DHL !!!
 Verified review
Oct 20, 2022
Good prices and product range, but poor return conditions.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Oct 21, 2022
Thank you for your feedback. We are not only within the current legal framework, but are showing more tolerance with the implementation of our shipping conditions. But even tolerance has its limits. We are convinced that we have found a fair solution for all sides in these times. And also for the reason to be able to continue to offer good prices for our articles.
 Verified review
Oct 18, 2022 
Always prompt and correct ralation with the customer, fast delivery, super!!
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Oct 20, 2022
Thank you for your feedback. By the way: What do we have to do to get 5 stars?
 Verified review
Oct 17, 2022
the package took longer to arrive than expected and there was an error in the tracking of the package.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Oct 17, 2022
We regret the delayed delivery of the package. However, you were not found on 3.10.22 at the address given in Iceland. The delivery was only successful on 11.10.22. We hope you enjoy our products.
 Verified review
Oct 16, 2022
Improve in customer service as I am still waiting for a reply from customer service. 3 days already Also, it is complicated to return an item if size does not fit or etc. I mean that it does not have free return option which is very odd.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Oct 17, 2022
Our terms and conditions and FAQs clearly state when a return from which country is possible. There is nothing strange about this, it is "up to date".
 Verified review
Oct 15, 2022
Add express shipping for extra charge , sometimes we need something fast not in a week or more
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Oct 17, 2022
Thank you for your feedback. We are already planning to implement your suggestion.