bike-discount.de/en
Reviews:

15,226 reviews in the last 12 months53,528 total reviews  

4.81
Excellent

Trustmark
Valid

Includes Buyer Protection
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Most relevant positive review

Aug 16, 2023
 Verified review
Very efficient and well packed. The prices were also fair. The only minus point is regarding the delivery time. One day after this order, we bought some different products at a competitor (also German) and their products arrived 2 days earlier. We also used the same transport company. This wasn't that bad but comparing companies we would say that the competitor worked internally faster. Despite it, we strongly recommend bike-discount.de!!

Most relevant negative review

May 28, 2024
 Verified review
Order some bike parts/tools in 7.05.2024 and received the order on 14.05.2024 with missing item inside, so I refuse the order and contact the seller(bike-discount.de) until 28.05 they did nothing to refund the money or to resolve the problem. First time in 9 years of orders from this webshop. Beware of this, if IT happens to you, never refuse the order because you will lose money and the remaining items from the order.
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Reviews for bike-discount.de/en

Sort by  
Latest first
(207)
Reset
Mar 31, 2024
 Verified review
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Apr 2, 2024
Dear customer, thank you for your order and for your feedback. Is there anything else we can do to help you? Please feel free to contact us at any time. We hope you enjoy your ordered products.
Mar 30, 2024
 Verified review
Packet took 6 days to arrive.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Mar 30, 2024
Dear customer, thank you for your order and your review. We are sorry that there has obviously been some inconvenience. I have checked your details: We processed your order quickly and handed it over to our logistics partner on the same day it was placed. Unfortunately, it took them a little longer than usual to deliver the parcel - we want to apologize for that. We hope you enjoy the articles you have bought and would like to thank you for your patience and understanding.
Mar 28, 2024
 Verified review
A lot of your equipment is sold out.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Mar 28, 2024
Dear customer, thank you for your order and your review. We are sorry that the items you requested were not available. We are proud of our wide range of products and our high delivery capacity. In most cases, the item will be back in stock shortly. You are also welcome to contact us directly at any time if you have a question or request regarding an item. Thank you for your understanding.
Mar 27, 2024
 Verified review
Quick order processing and dispatch. Item, however, appears to be old stock and white possibly used as a demo item (signs of minor wear and and damage).
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Mar 28, 2024
Dear customer, thank you for your order and your review, we are really sorry for the inconvenience caused. We only sell the product you have purchased as new, so the article should not show any signs of use. I have checked your details: Unfortunately, I could not find any personal communication from you in our system. May you please contact us so that we can help you further? Thank you for your understanding.
Mar 26, 2024
 Verified review

waiting time to recieve product

price of the bikes are good but no emails saying you have bought it and the waiting time to recieve it 20 to 26 days :-( bought an ebike there 11days again and havent heard anyhting yet (no email saying thanks for.... or we will ship your bike asap ......)
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Mar 27, 2024
Dear customer, thank you for your order and your feedback. The system always sends you an order confirmation when you order your article. Could it be that this has possibly ended up in your spam folder? Anyway, if you have any questions about the status of your order, please feel free to contact us personally at any time. We are always happy to help you.
Mar 26, 2024
 Verified review
Goods recieved with small damage, missing learher logo on the bag, but after claim 10€ minus
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Mar 26, 2024
Dear customer, thank you for your order and your review. We are sorry that you have apparently experienced some inconvenience. I have checked your details: There was indeed a small discrepancy in the finish of this product. We have therefore offered you a full refund on return or compensation if you still wish to keep the item. You wanted to keep the item and opted for compensation. We apologize again and hope you enjoy the item.
Mar 24, 2024
 Verified review
I ordered my bike 26 days ago and it hasn't yet been dispatched. On the positive side the company do respond quickly to my emails asking about my order
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Mar 26, 2024
Dear customer, thank you very much for your order and your review. We are sorry that it has taken a little longer than expected. I have checked your details in our system: the bike is now carefully prepared for shipment and should be handed over to our logistics partner today. Thank you for your patience and understanding. We hope you enjoy your bike.
Mar 22, 2024
 Verified review

Great service, poor returns experience.

➕Great price, quick delivery. ➖No return agreement for Irish customers, very expensive for me to return item.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Mar 25, 2024
Dear customer, Thank you for your order and for your review. It's great that we were able to satisfy you with our service. We are pleased that you can benefit from our attractive prices. In order to continue to guarantee you the best possible prices, we are unfortunately unable to offer free returns for all countries. However, we regularly check the possibilities and assure you that we offer our customers fair conditions. You can view our return conditions for your country of delivery transparently on our website at any time before purchasing. We therefore kindly ask for your understanding for our approach.
Mar 21, 2024
 Verified review
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Mar 22, 2024
Dear customer, thank you for your feedback. Unfortunately, we cannot find any communication from you in our system. If you should have a problem with your ordered items, please contact us via our contact form. Thank you for your understanding.
Mar 15, 2024
 Verified review
Part of my order has been delayed for a month without any information.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Mar 15, 2024
Dear customer, thank you for your comment. I have checked your case. You have not received a timely response to your email inquiry, we are sorry about that. We will contact you again to ensure that you receive the correct solution. Thank you for your understanding.
Mar 15, 2024
 Verified review
A downloadable invoice would be nice
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Mar 15, 2024
Dear customer, thank you for your feedback. We apologize for the inconvenience. We are constantly working to improve our services. Is there anything else we can do for you? Please feel free to contact us by e-mail or via our contact form. Thank you very much.
Mar 11, 2024
 Verified review

Ok, with room for improvement.

Everything great, but the shop only offers free returns to very few EU countries, excluding other EU countries. So, for an order of more than 500 euros, where I had to return one single item, I had to pay 30euros. The purchases were of good quality.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Mar 11, 2024
Dear customer, thank you for your feedback. Due to the considerable price differences in the various EU countries, we cannot treat every country equally when it comes to return costs. In our webshop, we inform you transparently in several places about the assumption of the return costs. In the case of justified complaints, we will of course cover the full shipping costs, regardless of the country. We ask for your understanding!
Mar 10, 2024
 Verified review

Slow delivery and customer service

The estimated delivery time was not accurate but was more than double. Customer service responds very slowly to inquiries.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Mar 11, 2024
Dear customer, thank you for your feedback. We would like to apologize for the inconvenience. The goods have now been delivered. Is there anything else we can do for you? Please feel free to contact us by e-mail or via our contact form. Thank you for your understanding.
Mar 6, 2024
 Verified review
Shipping cost to other eu contries Double prices for other contries than germany is unfair
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Mar 7, 2024
Dear customer, thank you for your feedback. Unfortunately, we cannot find any communication from you in our system. If you should have a problem with your ordered items, please contact us via our contact form. Thank you for your understanding.
Mar 3, 2024
 Verified review
Regarding the payment system, even though I tried to pay through Amazon, BD said they did not receive any payment. Secondly, It wasn't until I revisited the site that I noticed that I could have paid in Pounds instead of Euros, this area could have been clearer.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Mar 4, 2024
Dear customer, thank you for your comment. I have checked your case. You have canceled the order at your own request. Is there anything else we can do for you? You are welcome to contact us via our contact form or by e-mail. Thank you for your understanding.
Mar 2, 2024
 Verified review
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Mar 4, 2024
Dear customer, thank you for your feedback. Unfortunately, we cannot find any communication from you in our system. If you should have a problem with your ordered items, please contact us via our contact form. Thank you for your understanding.
Mar 1, 2024
 Verified review
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Mar 1, 2024
Dear customer, thank you for your feedback. Unfortunately, we cannot find any communication from you in our system. If you should have a problem with your ordered items, please contact us via our contact form. Thank you for your understanding.
Feb 27, 2024
 Verified review
Shipping to Slovenia is 14 eur witch is too much r2 has 7 eur shipping.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Feb 28, 2024
Dear customer, thank you for your review and your order! Is there anything else we can help you with? You are very welcome to contact us at any time using our contact form.
Feb 25, 2024
 Verified review
Unproper Communication: when the ordered NG tool has damaged the ordered bottom bracket was promised the replacement part. The replacement item never arrives me due to out of stock/no continue delivery.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Feb 26, 2024
Dear customer, thank you for your feedback. I have reviewed your request. We have refunded the item without you having to return it. Is there anything we can do for you? You are welcome to contact us by e-mail or via our contact form. Thank you for your interest.
Feb 22, 2024
 Verified review

Unexplained price increase at checkout!

While I am happy with the range of products, listed prices, and delivery performance, I take great issue with one very distasteful feature of your business. A significant additional fee is added when checking out. There is no explanation for this. It's not associated with any change made by the customer for destination, shipping method, etc. There is no additional line item. The prices increase between the shopping cart and the checkout screen. I can only think this is an intentionally deceitful practice to entice customers far enough down the path to a purchase that they will complete it regardless. I will try and find the same items elsewhere in future.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Feb 22, 2024
Dear customer, thank you for your feedback. The prices of the items are taxed in the country of destination, as required by law. The prices are therefore adjusted accordingly. Actually, the prices should already be adjusted if you have selected the correct country of delivery. Ideally, you should log in to your customer account before making a purchase. Sometimes it also helps to refresh your browser. In any case, the prices displayed in the checkout are correct. Thank you for your understanding.