Bergfreunde.eu- Logo - reviews

Bergfreunde.eu
Reviews

: 27,946Excellent

4.83

Trustmark
Valid

Includes buyer protection

Certified since: Aug 29, 2017
The Trustmark indicates trustworthy online retailers.
Bergfreunde.eu fulfils all Trusted Shops quality criteriaincluding
  • Verified identity
  • Encrypted data transfer
  • Clear ordering process

Trusted Shops Buyer Protection

This company offers Trusted Shops’ buyer protection up to €2,500. Find out how this secures your transaction.

Reviews for Bergfreunde.eu

4,229 verified reviews in the last 12 months

27,946 total reviews
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Top positive review

Bergfreunde.eu customer
Nov 30, 2022
 Verified review
Shipping services outside DE, in EU countries can be improved by choosing a good delivery service provider like DHL, not some small local courier or the Post Service. Once the parcel is out from your depot, the customer is on his own and at the hand of the local delivery courier from each country. Because the parcel is not delivered to the final customer by DHL. I think this would be a very good option, or maybe the best, that the parcel is transported and delivered to the final customer from start to finish by DHL in every country. I think this should solve the problem of the local couriers from each country. A very IMPPRTANT PROBLEM is that the phone number does not appear on the parcel itself, on the package so the courier can not contact the final customer and he does not come to the address to search for the customer. They do absolutely nothing to contact the customer if they do not have the phone number on the parcel. So we have to contact them at the center and call them and go to pick up the parcel personally because they do not bother to find the final customer if they do not have the phone number on the box. The problem is that the phone number of the customer does not appear on the label fom the box with the products to be delivered. So the courier can not contact the final customer and they do not bother to search the customer at the address. If they do not have phone number on the box they just leave and the customer has to contact them at the delivery center, which is in another city/town(energy, time, money, etc). All this can be solved by showing and displaying and writing down the customer phone number directly on the box label(parcel). It does not appear directly fron the sistem on the label. I had this problem every single time I have purchased something from your website. This is the reason why I gave a 4 star rating and not 5. Thank you. All the best.

Top negative review

Bergfreunde.eu customer
Jan 30, 2023
 Verified review
one star ⭐ is to much already. firstly they did not place my phone no. on the parcel; i had to locate the parcel to drive over there and pay few bucks to get it, because was on the way back to bergfrende guys. 2ndly, the products were not properly displayed regarding size. In my case, i have purchased a cap which was kids size! the other produc was a Scott bike shorts, ad i have from some years now an old one, but this new one was way to large. I had unfortunately to pay money to get rid of bergfrende careless unpro operations they do! hopefully not with everybody; i have learn and ticket for to that was 9,95€uro. Apologies or discount No! no need for that. Disappointed -that is that period.

Reviews for Bergfreunde.eu

Sort by 
Latest first
(52)
(35)
(66)
Reset
Bergfreunde.eu customer
3 days ago
 Verified review
I didn't receive one item from my order I ordered 4 items, and 1 item is not included in package (1x STOIC - Logo Neckwarmer - Tube scarf).
Bergfreunde.eu customer
7 days ago
 Verified review
I didn't like that I placed an order at 22.00 and after 5 minutes I wrote an email for delete ii. The day after, at 9.00 am in morning I called for ask to delete the order but order was processed and so was no possible to delete it.
Bergfreunde.eu customer
Sep 21, 2023
 Verified review

You buy and you don't receive the goods

I bought a camping chair and the seller didn't have it. Strange, he sells goods that are not available. I've been waiting for a refund for 14 days and I'm still waiting.
Answer by Bergfreunde.eu
8 days ago
Thank you for the review. We apologize that your desired item was out of stock. Due to a technical issue in our online shop the item was shown as available when this was not the case. Our customer service has initiated your refund and it should be transferrred to you account. We apologise again fot the inconvenience. Best regards, Bergfreunde.eu
JX
Sep 19, 2023
 Verified review
The shop is the most horrible what I saw in my life. Thieves cheaters no.1! they didn give my money back 3 year ago about 2300 czk. And I did a order about men bermudas they are who canceled this but didn t get any message! My money are away and nothing wad delivered. Via email I received answer for my question that they canceled my order and money is where about 1200 czech krone? I hardly do not recomende the company NEVER! I m giving them to ECC for hard check and also to our own. You will get a very very big problem. Im not printing money for you !
Bergfreunde.eu customer
Sep 15, 2023
 Verified review
Answer by Bergfreunde.eu
Sep 18, 2023
Hello and thank you for the rating! Unfortunately, there is no information or reason listed together with your rating so we cannot see what the particular problem has been. Please contact us as soon as possible so we can clarify the matter. Kind regards, Bergfreunde.eu
Bergfreunde.eu customer
Sep 9, 2023
 Verified review
problem using pay pal, had to write delivery address 5 times
Answer by Bergfreunde.eu
Sep 11, 2023
Hello and thank you for your feedback! We're sorry to hear that you had difficulties with the delivery of your order. We understand that you're upset about that. Contact us at anytime at Bergfreunde.eu/contact/ if we can assist you. We apologise for the inconvenience. Best wishes, Bergfreunde.eu
Bergfreunde.eu customer
Sep 9, 2023
 Verified review
the goods are sent that do not correspond to what you order, scammers
Answer by Bergfreunde.eu
Sep 12, 2023
Thank you for the review. Our apologies that you did not receive the items you ordered. This shouldn’t be happening. As we can see you have already been in contact with our customer service. Should your case not have been solved to your satisfaction contact us again at Alpinetrek.co.uk/contact/ so that we can assist you further. Best regards, Bergfreunde.eu "
Bergfreunde.eu customer
Sep 8, 2023
 Verified review
cancel my order for no reason
Bergfreunde.eu customer
Sep 4, 2023
 Verified review
I placed order 14.8.2023 but the goods was not on stock. Until now (4.9.2023) I do not have money back on my account and do not know what anything about it. Somebody on the prone told me 2 weeks ago that I will have money back in 5 working days but nothing happened. Really poor experience.
Answer by Bergfreunde.eu
Sep 11, 2023
Thank you for the review. We're sorry that the item was out of stock. We can see that you have been in contact with our customer service and we have issued a refund. We apologise for the inconvenience. Best regards, Bergfreunde.eu
Bergfreunde.eu customer
Aug 29, 2023
 Verified review
Answer by Bergfreunde.eu
Aug 31, 2023
Hello and thank you for your rating! Unfortunately, there is no information or reason listed together with your rating. We are pleased at any time to hear about your wishes and suggestions at bergfreunde.eu/contact/ . Kind regards, Bergfreunde.eu
Bergfreunde.eu customer
Aug 28, 2023
 Verified review
Answer by Bergfreunde.eu
Aug 31, 2023
Hello and thank you for your rating! Unfortunately, there is no information or reason listed together with your rating. We are pleased at any time to hear about your wishes and suggestions at bergfreunde.eu/contact/ . Kind regards, Bergfreunde.eu
Bergfreunde.eu customer
Aug 28, 2023
 Verified review

Frustrating Shopping Experience at Bergfreunde: Stock and Payment Issues

I attempted to purchase a hat from the Bergfreunde platform, but my card was not accepted as a valid payment method. Luckily, I also had a PayPal account, so I could proceed with an alternate payment method. Unfortunately, the hat I wanted was the last one in stock, and after the initial payment failed, it immediately became unavailable. This occurred over a week ago, and disappointingly, Bergfreunde has not restocked the item since. This has left me quite disappointed. I recently decided to make another purchase, opting for different models as the initial hat I wanted still remains unavailable. However, during this process, I made an error while entering the shipping address. Realizing my mistake, I promptly contacted Bergfreunde to rectify the issue. To my dismay, I discovered that I had no options other than to wait and hope for a resolution or to cancel the order altogether. Regrettably, I had to cancel the order, which has brought me back to square one. I am now without the hat I initially desired and find myself unable to purchase any other items. This is especially frustrating because my previous order contained several hats, all of which were the last units in stock, which put me in the same place as before. While I believe Bergfreunde is generally a reliable destination for purchasing outdoor gear and clothing, I can't help but notice persistent issues with their IT sector. I will likely cancel my order and seek out alternatives to avoid encountering such difficulties again. As a customer, I expect a swift and seamless resolution to problems, rather than waiting endlessly for a purchase I have already committed to. It's frustrating that I have to set up notifications for products that should be available but are inaccessible due to stock system failures. What initially seemed like a positive online shopping experience has now become incredibly stressful. I find it difficult to recommend Bergfreunde to a friend, and I'm hesitant to engage with their platform again, given the likelihood of encountering similar issues repeatedly. Despite my frustrations, I must acknowledge that the support service was responsive and friendly when I contacted them by phone. However, it's clear that their capabilities are limited, leaving customers like me in a holding pattern until items are restocked. This ongoing inconvenience has been disheartening. I sincerely hope that Bergfreunde will work to enhance their system, allowing for straightforward replacement of items following an order cancellation.
Answer by Bergfreunde.eu
Aug 30, 2023
Hello and thank you for your valuable feedback! We're sorry that your experiences with our shop didn't meet your expectations. We can understand that the issues outlined above prevent you from a satisfying experience. We are constantly working on the optimization. We apologise for the inconveniences! Best regards, Bergfreunde.eu
Bergfreunde.eu customer
Aug 28, 2023
 Verified review
Answer by Bergfreunde.eu
Aug 31, 2023
Hello and thank you for your rating! Unfortunately, there is no information or reason listed together with your rating. We are pleased at any time to hear about your wishes and suggestions at bergfreunde.eu/contact/ . Kind regards, Bergfreunde.eu
JM
jim m.
Limerick Ireland
Aug 27, 2023
 Verified review

Not. Happy with customer service

I purchased a pair of sandals on their website but realised that I wanted to change my mind so quickly cancelled the order. However they still sent the order to me. When I complained they did send a post paid label for me to return the item but it would still be awkward for me to return the order so I decided to keep it. This order should have been cancelled and never sent to me. Not happy with their customers service. There should be a check to see if customers have sent messages before orders are dispatched.
Answer by Bergfreunde.eu
Aug 28, 2023
Thank you for your review and your feedback. We can fully understand that you're upset that we were not able to cancel your order. Unfortunately our window to manually cancel an order is very small and our logistics department was quicker and has already processed your order. We will internally adress your feedback of a customer message check before dispatching an order. We apologise for the inconveniences! Best regards, Bergfreunde.eu
Bergfreunde.eu customer
Aug 24, 2023
 Verified review

You paid and received nothing or refund!

Made the order, received the tracking number, never receive the parcel, and then sent me email that I have successfully 'returned' the items! And no refund have received yet! Ridiculous! So I made another order after this 'incident' for testing. Now after this shop captured my payment, 3 days has gone and the status is still 'being process'. No shipping information provided, and no one even bother to answer my email! I will never shop with this website again! Worst online shopping experience I have so far!
Bergfreunde.eu customer
Aug 21, 2023
 Verified review
No package, no delivery, no proper abswer from bergfreunde, but yes, lets send a survey 🤦‍♂️
Bergfreunde.eu customer
Aug 19, 2023
 Verified review
Endeavor to ship to Iceland. Order was canceled because they would not ship to iceland
Bergfreunde.eu customer
Aug 18, 2023
 Verified review
I couldn't pay with my credit card, even though I've tried multiple cards, in multiple banks, on multiple web browsers. I had to use PayPal which is bad, as I didn't want to pay their fee, but you made me.
Answer by Bergfreunde.eu
Aug 31, 2023
Hello and thank you for your review! We understand that you are upset in this regard. Unfortunately the decision and approval of the payment method lies with our payment service provider. We apologise that PayPal was your only possible option. We will look into this to improve our payment service. Best regards, Bergfreunde.eu
Bergfreunde.eu customer
Aug 17, 2023
 Verified review
Still not received product!
Answer by Bergfreunde.eu
Sep 8, 2023
hank you for your review. An error must have occurred here, we understand how annoying this situation is and we apologize for that. We can see you have already contacted our colleagues in customer service. If you require any further assistance, do not hesitate to contact us again at Bergfreunde.eu/contact/ . Kind regards, Bergfreunde.eu
Bergfreunde.eu customer
Aug 16, 2023
 Verified review

good products but forces to buy more

good products at good price but force buyer to spend more
Answer by Bergfreunde.eu
Aug 28, 2023
Thank you for your review. We apologize that your experience did not meet your expectations. Unfortunately we cannot understand what you mean by 'force buyer to spend more' as there are no such measures in our shop. We are pleased at any time to hear about your experiences and suggestions at Bergfreunde.eu/contact/ . Best regards, Bergfreunde.eu