Bergfreunde.eu- Logo - reviews

Bergfreunde.eu
Reviews:

3,196 reviews in the last 12 months28,889 total reviews  

4.82
Excellent

Trustmark
Valid

Includes Buyer Protection

Certified since: Aug 29, 2017
The Trustmark indicates trustworthy online retailers.
Bergfreunde.eu fulfils all Trusted Shops quality criteria, including
  • Verified identity
  • Encrypted data transfer
  • Clear ordering process

Trusted Shops Buyer Protection

This company offers Trusted Shops’ buyer protection up to €2,500. Find out how this secures your transaction.

Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Top positive review

Jun 30, 2023
 Verified review
The ordering experience was easy. The product arrived within the estimated time given. (Delivery to Ireland took 7 days). The package arrived safe and secure. The product that arrived was correct, exactly as described and in pristine condition. This is the second product I ordered from Berg Freunde and I am a very satisfied customer. To be picky, the only downside was with the delivery service, they did not seem to regularly update the tracking page so when the package arrived I was not expecting it and therefore may not have been available to take delivery.

Top negative review

Jul 13, 2023
 Verified review
ORDER '33802772' DATED 22.06.2023 I ordered two items from the Company. A Therma Rest Mat, and a BACH professional traveling backpack. Error 1: The website says 4-5 days for the backpack in case I buy it. Since I was before a bigger tour and this time was still good until departure, I bought it. When I bought it, the website changed the delivery time to 10 days. To my telephone inquiry, Support replied that it has to be packed by hand, so it will take longer - but you already knew this when you posted on the website of the online stores that if I buy the backpack, it will not be delivered in 4-5 days, but you still posted this . So you fool people. The consequence of this was that, on the advice of Support, I bought another bag at home so that I could go on the tour. Error 2: Naturally, the package arrived when I was breastfeeding on a mountain in the middle of Norway with my Decathlon backpack - which, let's face it, is not a BACH high-quality tool... So, as soon as I arrived from the tour, I rushed to the parcel delivery service to I will bring my package home. As soon as I opened it, only the Therm A Rest Mattress was inside, but not the backpack. Instead of the backpack, four identical sports bags were packed in the box - so that the backpack was marked on the delivery note, which was also in the box. What mood do you think I'm in right now??? Error 3: The telephone customer service cannot help. Based on the photos and descriptions sent in the letter, nothing happens either - the Company does not perceive that it has suffered multiple damages, to which the answer is not an apology, but a search for a way to compensate me for the damages. After that, one star is too much for you, dear Bergfreunde :-( . I have informed Support that I will contact the European Consumer Centers and complain to them that you do not solve this error that you have generated.
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Reviews for Bergfreunde.eu

Sort by  
Latest first
(34)
(55)
Reset
Aug 17, 2023
 Verified review
Still not received product!
Report review
Answer by Bergfreunde.eu
Sep 8, 2023
hank you for your review. An error must have occurred here, we understand how annoying this situation is and we apologize for that. We can see you have already contacted our colleagues in customer service. If you require any further assistance, do not hesitate to contact us again at Bergfreunde.eu/contact/ . Kind regards, Bergfreunde.eu
Aug 16, 2023
 Verified review
I haven't received it after 15 days
Report review
Answer by Bergfreunde.eu
Sep 8, 2023
Thank you for your review. An error must have occurred here, we understand how annoying this situation is and we apologize for that. We can see you have already contacted our colleagues in customer service. If you require any further assistance, do not hesitate to contact us again at Bergfreunde.eu/contact/ . Kind regards, Bergfreunde.eu
Aug 14, 2023
 Verified review

Bergfreunde STOP STEALING my money via unauthorised transactions!!!

Bergfreunde STOP STEALING my money!!! Unauthorised transaction! On August 5th, 2023 I have been charged with the amount of €153.91 (See "Image 06-23-2023.jpeg" and a PDF bank statement document attached to this email). This transaction is unknown to me, and has not been authorized by me, would you be able to explain why was this amount charged on August 5th? The amount matches my previous order from June 22nd, 2023 (Order ID: 33781970) which I have paid for and the transaction was cleared on June 23rd, 2023 (see "Image 08-05-2023.jpeg" and a PDF bank statement document attached to this email) I am not sure if the two are related but given that the amount matches I have provided proof of payment to ensure you have all the details.
Report review
Answer by Bergfreunde.eu
Sep 1, 2023
Thank you for your review. We understand how unsettling this is and this should not be happening. You have already been in contact with our customer service team and your money has been transferred back to your account. We will look into the causes of this incident. We appreciate your patience and apologise for the inconveniences. Best regards, Bergfreunde.eu
Aug 11, 2023
 Verified review
Kde mám svoji zásilku?
Report review
Aug 10, 2023
 Verified review
Dobrý den. Prosím vás. Kde je moje zásilka?
Report review
Answer by Bergfreunde.eu
Dec 9, 2023
Hello and thank you for your review. Unfortunately, we can only answer in English at the moment. About that, we're truly sorry. We're happy to see that you received your shipment shortly after! If you have any questions, you can also always contact us at bergfreunde.eu/contact/ so we will find a solution. Best wishes Bergfreunde.eu
Aug 8, 2023
 Verified review
Report review
Answer by Bergfreunde.eu
Aug 10, 2023
Hello and thank you for the rating! Unfortunately, there is no information or reason listed together with your rating so we cannot see what the particular problem has been. Please contact us as soon as possible so we can clarify the matter. Kind regards, Bergfreunde.eu
Aug 3, 2023
 Verified review

Dissatisfaction

Hello. I have 4 days from which to please cancel my order 34127698 of 31. 07. 2023 and return the money to my account. I made a mistake with the order and requested a cancellation. The history of my orders is not visible, I can see the canceled order in the status. The money paid has not returned to my account. I have sent several emails and things are the same. I'm really worried. Customer 42522315, Adavidoaiei Mariana P.S. Now I can see the order history.
Report review
Answer by Bergfreunde.eu
Aug 30, 2023
Thank you for the review. We understand how unsettling this is. As we can see you have already been in contact with our customer service team and the money has been transferred back to you account. We apologise for any inconveniences and we appreciate your patience. Best regards, Bergfreunde.eu
PS
PANAGIOTIS S.
ALEXANDROUPOLIS
Aug 2, 2023
 Verified review
Very slow delivery process. I haven't seen the parcel yet.
Report review
Answer by Bergfreunde.eu
Aug 4, 2023
Hello and thank you for your review! Unfortunately, due to a complete adjustment of our inventory management system, there was a delay of processing in our logistics. This led to a backlog of orders. We apologize for any inconvenience caused. Currently are working at full speed to reduce this backlog. Your package could not be delivered on time. We are sorry for that! You can always use your 100-day return policy and simply send the unused items back to us. We are sorry that the delivery time was unusually high this time. We understand that this is an inconvenience for you! Of course, this is not in accordance to our service philosophy. We are constantly working to improve our service. We are sure that we will be able to convince you with our fast delivery times and our very good customer service with your next purchase. Thank you for your constructive criticism and understanding. Best wishes Bergfreunde.eu
Aug 1, 2023
 Verified review

Loch im Schuh nach paar Monaten

Ich habe mir die Niad VCS von 5.10 vor 2-3 Monaten geholt und habe jetzt schon ein Loch im vorderen Zeh. Ist das normal?
Report review
Answer by Bergfreunde.eu
Aug 28, 2023
Hallo und vielen Dank für Dein Feedback! Entschuldige bitte, dass Dein Produkt bereits Mängel aufweist. Melde Dich doch gerne bei uns über Bergfreunde.eu/kontakt/ damit wir uns den Fall anschauen und Dich unterstützen können. Viele Grüße, Bergfreunde.eu
Jul 31, 2023
 Verified review
Still haben received my order.
Report review
Answer by Bergfreunde.eu
Aug 4, 2023
Hello and thank you for your review! Unfortunately, due to a complete adjustment of our inventory management system, there was a delay of processing in our logistics. This led to a backlog of orders. We apologize for any inconvenience caused. Currently are working at full speed to reduce this backlog. Your package could not be delivered on time. We are sorry for that! You can always use your 100-day return policy and simply send the unused items back to us. We are sorry that the delivery time was unusually high this time. We understand that this is an inconvenience for you! Of course, this is not in accordance to our service philosophy. We are constantly working to improve our service. We are sure that we will be able to convince you with our fast delivery times and our very good customer service with your next purchase. Thank you for your constructive criticism and understanding. Best wishes Bergfreunde.eu
Jul 26, 2023
 Verified review

The shipping is slow, there is a problem with pictures

The shipping is slow, it takes many days to get the product shipped and the order still shows in "processing status". The picture of the products have a problem, when selecting a color, if you look at the pictures sometimes it shows the chosen color, sometimes it shows other colors
Report review
Answer by Bergfreunde.eu
Aug 4, 2023
Hello and thank you for your review! Unfortunately, due to a complete adjustment of our inventory management system, there was a delay of processing in our logistics. This led to a backlog of orders. We apologize for any inconvenience caused. Currently are working at full speed to reduce this backlog. Your package could not be delivered on time. We are sorry for that! You can always use your 100-day return policy and simply send the unused items back to us. We are sorry that the delivery time was unusually high this time. We understand that this is an inconvenience for you! Of course, this is not in accordance to our service philosophy. We are constantly working to improve our service. We are sure that we will be able to convince you with our fast delivery times and our very good customer service with your next purchase. Thank you for your constructive criticism and understanding. Best wishes Bergfreunde.eu
Jul 24, 2023
 Verified review

After 10 days my order was just cancelled, i wasn’t even notified

After 10 days, i called them to see what is happening with my order, when it was arriving, they told me that actually it was cancelled, they never notified me about this, and until now, i have no news about a refund. This eas my first order on the site, for sure it will also be the last one
Report review
Answer by Bergfreunde.eu
Aug 31, 2023
Thank you for your review. Our apologies that your order was cancelled. We understand how unsettling this is and it should not be happening. As we can see you have already been in contact with our customer service team and your payment has been refunded. Best regards, Bergfreunde.eu
A1
Alex 1.
Bucharest
Jul 20, 2023
 Verified review

scammers?

these people sent an order I told them not to, now they don't reply to my e-mails about my refund!! Scammers
Report review
Answer by Bergfreunde.eu
Sep 8, 2023
Hello and thank you for your review! We're sorry that your parcel could not be delivered. As we can see you have been refunded. We apologise again for the inconvenience! Best regards, Bergfreunde.eu
Jul 16, 2023
 Verified review

Delay

I have ordered and paid N.33801924 on 22/06/2023 and still today 16/07/2023 I have not received
Report review
Answer by Bergfreunde.eu
Aug 4, 2023
Hello and thank you for your review! Unfortunately, due to a complete adjustment of our inventory management system, there was a delay of processing in our logistics. This led to a backlog of orders. We apologize for any inconvenience caused. Currently are working at full speed to reduce this backlog. Your package could not be delivered on time. We are sorry for that! You can always use your 100-day return policy and simply send the unused items back to us. We are sorry that the delivery time was unusually high this time. We understand that this is an inconvenience for you! Of course, this is not in accordance to our service philosophy. We are constantly working to improve our service. We are sure that we will be able to convince you with our fast delivery times and our very good customer service with your next purchase. Thank you for your constructive criticism and understanding. Best wishes Bergfreunde.eu
Jul 13, 2023
 Verified review

ORDER '33802772' DATED 22.06.2023 -

ORDER '33802772' DATED 22.06.2023 I ordered two items from the Company. A Therma Rest Mat, and a BACH professional traveling backpack. Error 1: The website says 4-5 days for the backpack in case I buy it. Since I was before a bigger tour and this time was still good until departure, I bought it. When I bought it, the website changed the delivery time to 10 days. To my telephone inquiry, Support replied that it has to be packed by hand, so it will take longer - but you already knew this when you posted on the website of the online stores that if I buy the backpack, it will not be delivered in 4-5 days, but you still posted this . So you fool people. The consequence of this was that, on the advice of Support, I bought another bag at home so that I could go on the tour. Error 2: Naturally, the package arrived when I was breastfeeding on a mountain in the middle of Norway with my Decathlon backpack - which, let's face it, is not a BACH high-quality tool... So, as soon as I arrived from the tour, I rushed to the parcel delivery service to I will bring my package home. As soon as I opened it, only the Therm A Rest Mattress was inside, but not the backpack. Instead of the backpack, four identical sports bags were packed in the box - so that the backpack was marked on the delivery note, which was also in the box. What mood do you think I'm in right now??? Error 3: The telephone customer service cannot help. Based on the photos and descriptions sent in the letter, nothing happens either - the Company does not perceive that it has suffered multiple damages, to which the answer is not an apology, but a search for a way to compensate me for the damages. After that, one star is too much for you, dear Bergfreunde :-( . I have informed Support that I will contact the European Consumer Centers and complain to them that you do not solve this error that you have generated.
Report review
Jul 11, 2023
 Verified review
Very slow delivery speed, I don't know what I'm waiting for, why is the warehouse shipping so slow? I think there are issues with the warehouse and logistics team on this website.
Report review
Answer by Bergfreunde.eu
Aug 4, 2023
Hello and thank you for your review! Unfortunately, due to a complete adjustment of our inventory management system, there was a delay of processing in our logistics. This led to a backlog of orders. We apologize for any inconvenience caused. Currently are working at full speed to reduce this backlog. Your package could not be delivered on time. We are sorry for that! You can always use your 100-day return policy and simply send the unused items back to us. We are sorry that the delivery time was unusually high this time. We understand that this is an inconvenience for you! Of course, this is not in accordance to our service philosophy. We are constantly working to improve our service. We are sure that we will be able to convince you with our fast delivery times and our very good customer service with your next purchase. Thank you for your constructive criticism and understanding. Best wishes Bergfreunde.eu
Jul 6, 2023
 Verified review
Received a coupon code for newsletter subscription.and nowhere to add the code
Report review
Answer by Bergfreunde.eu
Aug 28, 2023
Thank you for your review. We apologize for this inconvenience! We're very sorry that you couldn't enter your code. Please contact us at Bergfreunde.eu/contact/ so we can help you validate your voucher. Best regards, Bergfreunde.eu
Jul 6, 2023
 Verified review
do not like the returns policy so will not shop here again. Long time for delivery, as they said it would be
Report review
Answer by Bergfreunde.eu
Aug 28, 2023
Thank you for your review. We apologize that your experience did not meet your expectations! We're very sorry for the delay of your shipment. If we can offer any assistance please contact us at bergfreunde.eu/contact/ . Best regards, Bergfreunde.eu
Jun 25, 2023
 Verified review

Somenone forgot my order, very slow shipping

I ordered knowing that it will take 5-7 days to reach me. After 7 days there was no information about my order. Then I wrote to support and the next day my order was packed and shipped. And it took at least 5 days more. After this time I did not needed some of the stuff I ordered. I had to buy them elswhere. Now I ahve double. Very dissapointed. For me it seems like they forgot to ship my order because after my letter the shipping started immediately.
Report review
Answer by Bergfreunde.eu
Aug 4, 2023
Hello and thank you for your review! Unfortunately, due to a complete adjustment of our inventory management system, there was a delay of processing in our logistics. This led to a backlog of orders. We apologize for any inconvenience caused. Currently are working at full speed to reduce this backlog. Your package could not be delivered on time. We are sorry for that! You can always use your 100-day return policy and simply send the unused items back to us. We are sorry that the delivery time was unusually high this time. We understand that this is an inconvenience for you! Of course, this is not in accordance to our service philosophy. We are constantly working to improve our service. We are sure that we will be able to convince you with our fast delivery times and our very good customer service with your next purchase. Thank you for your constructive criticism and understanding. Best wishes Bergfreunde.eu
Jun 24, 2023
 Verified review
I ordered hiking poles and nothing happened during the entire week, my order didn't move, so I canceled it. It is too long to wait.
Report review
Answer by Bergfreunde.eu
Dec 22, 2023
Hello and thank you for your rating! We are very sorry that we could not convince you of our service! Unfortunately, there were massive delays in shipping within the EU and accordingly a high volume for us. Sorry that you had to wait longer. Best regards, Bergfreunde.eu