bike-discount.de/enReviews

: 31,924Excellent

4.79

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

certified since: Jun 7, 2022
updated on: Feb 4, 2023
bike-discount.de/en is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At bike-discount.de/en, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to €20,000. Find out more


certified since: Jun 7, 2022
updated on: Feb 4, 2023
bike-discount.de/en is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At bike-discount.de/en, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to €20,000. Find out more

Reviews for bike-discount.de/en

9,378 verified reviews in the last 12 months

31,924 total reviews
This is how we ensure that reviews come from real consumers.

the most relevant positive review


Jan 17, 2023
I have used Bike-discount a few times.. at first I wasn't sure if it was a scam because they were a lot cheaper but the delivery to UK is always really fast with great comms.. I have never had any issues and now happily recommend to friends.. the only issue for some might be the 150Euro minimum spend.. for me it just means I buy more..
Report review

Show all positive reviews

the most relevant critical review


Dec 16, 2022
Ordered a saddle with carbon rails and received another model with manganese rails; after 3 weeks that item appears as out of stock even though they stated that after I will send back the wrong saddle they will replace it. If they won't solve this in a reasonable way I will file a ECCNET complaint and never order again from them.
Report review

Show all critical reviews

Reviews for bike-discount.de/en

 Sort by Relevance 
(126)
(161)
 Verified review
Jan 20, 2023
It took much longer than expected in terms of delivery notification and delivery period. Order was made and dispatched on Jan 4, 2023. However, just got a posted letter on 19 Jan to make local VAT payment. Payment was made this morning, Jan 20. and do expect the delivery in next 3 days. Moreover, there is surcharge fee of S$10.80 for handling fee. Though it was stated that DHL as the courier agent, it ends to Singapore Post and final delivery. Appreciate if you can send by FedEx in future. As an example, an order was placed with Europe company on Jan 10, the parcel was delivered to me on Jan 14. Moreover, the shipping rate is 1/2 of yours. rgds
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jan 20, 2023
Dear customer, thank you very much for your review! We are sorry that you are not completely satisfied with our shipping process. I will be happy to pass on your suggestions to the relevant department in our company. We wish you much pleasure with the ordered items and thank you for your understanding.
 Verified review
11 days ago
Products are are packed and shipped quickly and prices are very competitive. Customer service is at times a bit unflexible and even rude and shipping chain to Finland is a bit flimsy with the end delivery. Different delivery companies don't pass each other all the needed delivery info and sometimes getting the package from the terminal 2 km away takes weeks. I strongly advice against using DPD delivery option if you live in Finland since they use Postnord to handle the delivery. Postnord is by far the least customer friendly company I have had to deal with.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
11 days ago
Dear customer, thank you very much for your kind review. We are pleased that you are satisfied with our shop and our product selection. Unfortunately, you seem to have had some inconvenience with the delivery in your country, we are really sorry about that. Perhaps it would actually be better if you chose a different logistics partner next time when ordering. It is indeed the case that our logistics partners are to be preferred individually and depending on the region. Perhaps your tip can help other customers. We would like to thank you for this and wish you much pleasure with the ordered items. Thank you for your understanding.
 Verified review
Jan 13, 2023
I have been waiting for my shipment for more than a month, after several phone calls and emails i have to keep waiting for an inquiry of the shipment
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jan 13, 2023
Dear customer, thank you for your feedback and we must apologize for our internal communication error, our messages to you unfortunately overlapped! As we have informed you, unfortunately your package has been lost in transit by our logistics partner. We are truly sorry for this. Of course, we will immediately refund you the amount in the selected payment method.
 Verified review
11 days ago
Sometimes very good prices, but also many times killed by the huge amount of shipping price and delivery times almost one week (sometimes more) to Portugal. One of the items I received was clearly on an opened packaging, but it was on good condition (SKS airspy AV). If not for the shipping price I would certainly buy more from this seller.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
9 days ago
Dear customer, thank you for your kind review! We are really sorry that an item is apparently not in perfect condition. Unfortunately, on the part of logistics partners to your country the costs of delivery are relatively high, but we calculate our shipping costs for our customers as tight as an economy allows. Is there anything else we can help you with? You are very welcome to contact us at any time via our contact form. Thank you for your understanding!
 Verified review
7 days ago
The listed price of the helmet I bought (the price visible before paying the bill online) was slightly higher when paying with the helmet itself. So, we can freely say that the listed price was misleading, even false!
Report review
Answer by bike-discount.de/en
5 days ago
Dear customer, thank you for your review. We are pleased that you are satisfied with the products you ordered and with the delivery. We would like to explain the price adjustment on our website. The price must take into account the VAT of the country of delivery, so there may be some discrepancies. In order to get the correct price displayed, it is best to set your delivery country in our shop directly at the beginning of the order process or log in to your customer account. Then the price should be displayed directly. We thank you for your understanding and wish you much pleasure with the ordered items.
 Verified review
13 days ago
No real possibility to return items for free. It says that you may return your purchase for free if the value is above 50€. Purchased item was too small even the size was selected correctly according to description
Report review
Answer by bike-discount.de/en
12 days ago
Dear customer, Thank you for your feedback. Our return conditions for your country of delivery can be viewed transparently on our website before the purchase. We therefore ask for your understanding for our procedure.
 Verified review
Jan 17, 2023
Experience was very good except for the payment process which was complicated. However when I got in contact with them they sorted out the issue immediately and professionally
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jan 17, 2023
Dear customer , thank you for the positive feedback. We regret that there were complications with the payment process. We are all the more pleased that we were able to help you quickly and wish you much pleasure with the ordered items.
 Verified review
Jan 6, 2023
I paid with amazon pay and for some reason my address was not passed correctly, so the package went left and right from 15 december on and was finally delivered on 2 january.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jan 9, 2023
Dear customer, thank you for your feedback. We are pleased that you are satisfied with the goods and our customer service. We are very sorry that there was any inconvenience with your order. We will look into the problem internally. We hope you enjoy the items you ordered and thank you for your understanding.
 Verified review
Jan 7, 2023
Make it easier to search for / find products. Describe why some products cannot be shipped to some countries. Explain normal shipping times for specific destinations.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jan 9, 2023
Dear customer, thank you for your feedback and suggestions, which I will forward internally. Unfortunately, I cannot find any contact with you in our system. Can we help you in any way? Do not hesitate to contact us via our contact form or by e-mail. Thank you for your understanding.
 Verified review
Jan 9, 2023
I am a long time member spending a lot of money on bike-discount.de and I dont have eny margin on the prices wich seems unfair. Cheeper shipping on r2bike
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jan 9, 2023
Dear customer, thank you for your review. We offer our customers a wide selection, very competitive prices and a fast and reliable service. For many items, we also offer a best price guarantee under the relevant conditions. We look forward to satisfying you again in the future.
 Verified review
4 days ago
Never buy anything from this site if you are in UK, I ordered a month ago and it still hasn't arrived. And the shop does not take the responsibility!!
Report review
Answer by bike-discount.de/en
3 days ago
Dear customer, thank you for your review. We are really sorry for the inconvenience. I have reviewed your case. In your delivery country, customs processing is required before delivery. Our staff is already in contact with you and informed them that the package is now waiting for your payment at customs. We have provided you with the necessary contact information so that you can take action accordingly. If you continue to experience difficulties, please feel free to contact us again.
 Verified review
Jan 16, 2023
Slow support and unwillingness to change/ediit orders. Otherwise very nice and would use again.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jan 16, 2023
Dear customer, thank you for your feedback. Unfortunately, we can no longer cancel orders that are already in our logistics, as this is not technically possible. We therefore kindly ask for your understanding.
 Verified review
8 days ago
I paid 20 euro for shipment, I did my order more than a month ago, and still waiting.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
5 days ago
Dear customer, thank you for your review. As we told you before: we can understand your displeasure because you are eagerly waiting for your order. We packed the package within one business day and handed it over to our logistics partner. Unfortunately, the transportation time of the shipments to your delivery country take a little longer and we have no control over it. It is currently located at the airport. You are very welcome to contact us at any time via our contact form. We are already in contact with you. Our customer service will contact you again today to inform you about the current status. We kindly ask for your understanding, thank you!
 Verified review
Jan 22, 2023
Long time members and spenders of over 1000eur a year should get some rabbat.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
12 days ago
Dear customer, thank you for your review. We are pleased that you enjoy ordering from us. As you can see from our company name, we regularly offer our customers outstandingly good discount prices and an exceptionally large selection of articles. We would be pleased if you would like to continue to benefit from this. Thank you for your understanding.
 Verified review
12 days ago
Ztracená zásilka "někde" mezi BD a DPD. Po třetím mailu odeslána nová.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
12 days ago
Dear customer, thank you for your review and we apologize very much for the inconvenience. We packed your package within one business day and handed it over to our logistics partner. Unfortunately, there seems to have been a problem in transit, we are truly sorry for that. We have reshipped your order and hope you enjoy the items you ordered. Thank you very much for your understanding.
 Verified review
7 days ago
Two orders that were poorly packed so the goods came scratched.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
5 days ago
Dear customer, thank you for your review. We are really very sorry for the inconvenience! Our customer contact has already contacted you and we will offer a solution to the problem. Thank you for your understanding.
 Verified review
11 days ago
i didn't received my orders order 04012302652 order 10122202287
Report review
Answer by bike-discount.de/en
9 days ago
Dear customer, thank you for your review! I have checked your case. Unfortunately, I could not find any contact from your side in our system. Unfortunately, delivery to your country of delivery takes a little more time. I have checked the tracking. One order is already in your delivery country and is at customs, the other is in customs clearance at the airport. You are very welcome to contact us at any time via our contact form so that we can help you. Thank you for your understanding.
 Verified review
Jan 17, 2023
I received a broken product a they will not refund or replace,
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jan 17, 2023
Dear customer, thank you for your feedback. I have reviewed your case. A staff member will get back to you as this was not handled appropriately on our part. Of course, you can return the item to us and we will refund it or send you a replacement item. We apologize for the inconvenience and kindly ask for your understanding!
 Verified review
Jan 17, 2023
Aún no he recibido el pedido! Casi un mes esperando!🤬
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jan 18, 2023
Estimado cliente, gracias por su valoración, lamentablemente el paquete no pudo serle entregado debido a una información de dirección aparentemente incorrecta. A continuación, se entregó en una paquetería de su ciudad. La dirección de esta tienda de paquetería era visible en el seguimiento del envío. Lamentablemente, no recogió el paquete allí. Póngase en contacto con nosotros a través de nuestro formulario de contacto para que podamos ayudarle. Muchas gracias.
 Verified review
7 days ago
Very good prices but very bad customer support.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
5 days ago
Estimado cliente, gracias por su comentario. Empaquetamos rápidamente su pedido y lo entregamos a nuestro socio logístico. Lamentablemente, parece que ha habido dificultades en la ruta de envío, algo que escapa a nuestro control. Nuestro servicio de atención al cliente ya está en contacto con usted para encontrar una solución. Por supuesto, le devolveremos el importe del pedido. Sentimos mucho las molestias ocasionadas y rogamos su comprensión.