bike-discount.de/en
Reviews:

15,104 reviews in the last 12 months53,191 total reviews  

4.81
Excellent

Trustmark
Valid

Includes Buyer Protection
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Top positive review

Aug 16, 2023
 Verified review
Very efficient and well packed. The prices were also fair. The only minus point is regarding the delivery time. One day after this order, we bought some different products at a competitor (also German) and their products arrived 2 days earlier. We also used the same transport company. This wasn't that bad but comparing companies we would say that the competitor worked internally faster. Despite it, we strongly recommend bike-discount.de!!

Top negative review

May 28, 2024
 Verified review
Order some bike parts/tools in 7.05.2024 and received the order on 14.05.2024 with missing item inside, so I refuse the order and contact the seller(bike-discount.de) until 28.05 they did nothing to refund the money or to resolve the problem. First time in 9 years of orders from this webshop. Beware of this, if IT happens to you, never refuse the order because you will lose money and the remaining items from the order.
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Reviews for bike-discount.de/en

 Sort by  
Relevance
(1348)
(215)
Reset
Nov 14, 2023
 Verified review
I bought a product that got cheaper overnight. They didn't bother to take my 2nd email into consideration and i received no answer. No refund with the 3 euro difference. But It's about principle, not money.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Nov 15, 2023
Dear customer, thank you for your order and comment. We are indeed able to adjust our prices. We regularly offer new and excellent deals to our customers. Price adjustments are standard practice and sales are made at the price in effect at the time of purchase. We have checked your details: In this case, we will refund you the difference once as a gesture of goodwill. However, please note for the future that the current price will always apply and is binding, and that offer prices announced subsequently cannot of course be claimed retrospectively. Thank you for your understanding.
Aug 4, 2023
 Verified review
Nefasto el servicio por DHL, ya es la segunda vez que no llaman a casa y simplemente pasan de largo y tengo que ir detrás de ellos
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 7, 2023
Estimado cliente, gracias por su pedido y su comentario>. Lamentamos saber que no ha quedado satisfecho con la entrega por parte de nuestro socio logístico. Estaremos encantados de transmitirle sus comentarios. Un consejo: ¿Sabía que con nosotros puede elegir entre diferentes empresas de transporte? Gracias por su comprensión.
Jan 31, 2024
 Verified review
Contact with the shop is a nightmare. Waiting for refund after order cancel - more than one month...
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Feb 1, 2024
Dear customer, thank you for your feedback. We are of course sorry that you were not satisfied with a product and therefore had to make a complaint. The amount has already been refunded to you. Is there anything else we can do for you? Please feel free to contact us again at any time.
Aug 7, 2023
 Verified review
Some products were out of stock and I was not informed about that. Only after 5 working days I receive an email and after two days one more product from my order list was out of stock. I receive a refund for the products which were out of stock. The package was sent but I was not asked do I still want it. If I had known that not all products were available, I would have searched elsewhere.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 7, 2023
Dear customer, thank you for your order and feedback. We are very sorry that some items were out of stock. While we are proud of our excellent delivery performance, this is due to a rare stock error, and we seem to have made a communication error. Please accept our apologies for this as well. Thank you for your understanding.
Jul 7, 2023
 Verified review

Missing package

My package was delivered. Unfortunately my neighbour stole it. I contacted the delivery company, my neighbour, the police and your customer service. The webshop answered they cant send a new package for free, understandable. I asked if we can split the cost 50/50. The answer was "no". Thats how you loose a loyal customer who spent tens of thousands of euros over the past 7 years. Bye
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jul 7, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. It is of course a pity that such an incident has occurred, and we are sincerely sorry for you. I have checked your details: I cannot comprehend the information you share here about your customer account. We always strive to find the best possible solutions for all our customers when a problem arises. However, unfortunately our hands are tied in this case: You have issued the transport company with a full authorisation to deposit the parcel without personal delivery. In this case, you waive all claims if there were any problems with the delivery as a result. Likewise, in this case we cannot assert any claims against the logistics partner on our part and cannot open a delivery complaint. For our part, we therefore recommend all our customers that they give careful consideration to the issue of a delivery permit in this form, because it may be critical. Of course, we are always happy to answer your questions and suggestions, if we can help you further. We appreciate your understanding.
Dec 22, 2023
 Verified review
Really poor service. Delayed dispatch, no indication of lengthy lead time at the point of ordering. Outsourced delivery company were extremely poor. I spent hours on the phone and days chasing the delivery. Eventually sent to a city 200 miles away in spite of a clear postcode and address on my invoice. Had to undertake a 400-mile round trip on a Friday night as a result.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 23, 2023
Dear customer, unfortunately there were bottlenecks in our logistics due to a sharp increase in sales. This has slightly increased the delivery time for individual customer orders. We apologize for any inconvenience this may have caused.
Sep 30, 2023
 Verified review

Missing parts of E-bike

Hello, I received order 05092302408 on September 29th, which is a Cube reaction hybrid race 750 e-bike and after charging the battery, when I try to ride it, it turns off. It was then that I noticed that the speed sensor magnet was missing. I've looked thoroughly in the shipping box and haven't found it. I ask that you send me the part as soon as possible. Thanks
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Oct 2, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We are so sorry that there seems to have been some inconvenience. I have checked your information: a shipment with the missing part has already been prepared. Thank you for your patience and understanding.
Jul 10, 2023
 Verified review
I wrote to support several times asking for a response on my new order. I needed advice on a product, whether it is suitable or not. My letters to me were ignored. I didn't get any answers. You have a very nice store, but please respond to customers even if you don't know the answer or don't provide such a service as advice, although this is strange. Thank you
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jul 12, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We are sorry that you were not completely satisfied. I have checked your information and could see that our customer service has replied to you. Perhaps there was a technical error with further messages from you? Is there anything else we can do to help you? Please do not hesitate to contact us again. A tip: You are also welcome to contact us by phone.
Jul 3, 2023
 Verified review
I have ordered and paid via PayPal my package and without any explanation my order was cancelled and refunded. Immediately I contacted customer support and asked for explanation. After a long wait i got poor response that your colleague just cancelled my package. The support was awful and i have to say that I expected better from a company like yours.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jul 4, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. I have checked your details: indeed, I could see that the order was cancelled in the system. There may have been a technical irregularity during the payment process. Although we cannot always influence this, we are of course truly sorry for the inconvenience. We would kindly ask you to order again. Thank you for your understanding.
Sep 1, 2023
 Verified review

Dismal Shipping experience

Shipping has been dismal. I opted for DHL and paid extra to ensure on time delivery. My package from Germany to Portugal has been in transit for 20 days and is still not delivered. My enquiries with Bike Discount are responded many days after my queries, and are often vague. I doubt I will buy from BD again or recommend them as a reputable site.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 4, 2023
Dear customer, thank you for your feedback. Please accept my apologies for the delay. I can see that your order has been delivered to you in the meantime. Is there anything else we can do for you? You are welcome to contact us via our contact form or by e-mail. Thank you for your understanding.
Sep 23, 2023
 Verified review
Failed to deliver the purchased items on the pretext that the address was not correct. I have ordered hundreds of items from other vendors and have never had any problems. Moreover, bike-discount.de charged the whole shipping charges and only returned the original amount. Extremely dissapointed with their approach to customers.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 25, 2023
Dear customer, thank you for the order and the review. We are really sorry that our logistics partner had difficulties with the delivery. I checked your details and could see that we created the label appropriately according to the data you entered. You have indeed been charged the return shipping cost by mistake, of course this is not correct! I have arranged for the immediate refund of the shipping cost, please accept our sincere apologies for this error. Thank you for your understanding.
Aug 7, 2023
 Verified review
Better stock management systems and processes…. I placed an order, it was accepted as the product was reflecting as available, a week later the order was cancelled due to the product not being available. My funds were transferred back to me. There was not enough time to order from another supplier as my trip to Europe was over.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Aug 8, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We are very sorry for the inconvenience caused. We are known for our excellent delivery performance. Unfortunately, however, it can also happen to us in rare individual cases that there was a stock error and an item is no longer available, although it was shown as available. We can understand that you do not find this satisfactory and would like to expressly apologise for this. Thank you for your understanding.
Dec 12, 2023
 Verified review

VAT invoice missing

Bike itself was delivered on time in good condition. The problem is that I wanted to receive VAT invoice. I entered my European VAT number but the receipt I received doesn't include it. Even the customer support confirmed that they see the VAT number but refused to send VAT invoice. That costs me circa 2000 EUR!
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 13, 2023
Thank you for your order and your review. We are really sorry for the inconvenience caused. I have checked your details: unfortunately, no VAT number was stored in our system during the ordering process, so this could not be taken into account. Please note that the invoice cannot be changed retrospectively. In order for the VAT number to be taken into account, it must already be entered when the order is placed. Thank you for your understanding.
Dec 27, 2023
 Verified review

Costly returns

I order some clothing, but it was too big for me, so I wanted to return it. However, the shipping costs for the return need to be born by me. The cost is about 30€, so it'll be way cheaper to go to a tailor and try to fix the garment. It's the first time I need to pay to return goods bought online
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 27, 2023
Unfortunately, we cannot cover the costs of returning goods from every country. If the complaint is justified, we will of course cover the costs for the return shipment. Unfortunately, we cannot cover the return costs from Spain for selection orders and similar transactions. We inform our customers transparently on our website about our return conditions and therefore ask for their understanding.
Feb 4, 2024
 Verified review
They misprinted the address on the shipping label and the shipment got delayed. The shipper and the store told me it would be returned to sender, but then it showed up 2 weeks later. They did not admit wrongdoing (DHL said it was missing data) and the order confirmation showed the correct address.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Feb 5, 2024
Dear customer, thank you for your feedback. We would like to apologize for the inconvenience. The goods have now been delivered. Is there anything else we can do for you? Please feel free to contact us by e-mail or via our contact form. Thank you for your understanding.
Jul 3, 2023
 Verified review

Ordered set of wheels.....arrived in…

Ordered set of wheels.....arrived in damaged box ..incorrect packaging of the item..marks on the wheel hubs....contacted Bike-discount....they said it was couriers problem...NO MORE EMAILS FROM Bike-discount after that point. EXTRAORDINARILY POOR CUSTOMER SERVICE.......NEVER AGAIN
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Jul 3, 2023
Estimado cliente, gracias por su pedido y su comentario. Lamentamos saber que el paquete sufrió daños durante el transporte. He visto que ha estado en contacto con nuestro servicio de atención al cliente, que le ha contestado varias veces y le ha ofrecido soluciones. Por supuesto, entendemos perfectamente su disgusto en este asunto, pero también le pedimos comprensión por nuestra parte. No trabajamos con una función de chat automática, es decir, respondemos muy rápidamente, pero no inmediatamente. Ofrecemos a nuestros clientes ayuda individual, incluso si algo no funciona perfectamente. Nuestros clientes lo aprecian. Le agradecemos su paciencia y comprensión.
Oct 10, 2023
 Verified review
After almost three weeks of buying the items I'm still waiting for them to be delivered to me. DHL Parcel cannot tell when they will deliver my order. They only told me to write you to complain if I wanted! Terrible, terrible service! Can you please solve the problem? Thank you. Nuno
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Oct 11, 2023
Dear customer, thank you for your order and your review. We are really sorry that there seems to be some inconvenience with the delivery. I have checked your details: We have already handed over your order to our logistics partner the next day. According to the tracking, the parcel has also arrived in your delivery country, but unfortunately has not yet been delivered. You contacted our customer service yesterday, and we have already replied to you. Of course, we will help you further. We have now initiated an investigation with the logistics partner. We will get back to you shortly with an answer. In the meantime, you can reach us at any time. Thank you for your patience and understanding.
Sep 10, 2023
 Verified review
Improve your return policy. Return label should be included as most shops offer. Horrible that I should pay for my own return! Pay as much for a return shipping as the item cost, so there was no point of returning. So money down the drain. Wont return as a customer unfortunately.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Sep 11, 2023
Dear customer, thank you very much for your order and for your review. We are glad that you can benefit from our fair prices and our wide range of products. Unfortunately, in order to continue to guarantee you the best possible prices, we cannot offer free returns for all countries. However, we regularly review the options and assure you that we offer fair conditions to our customers. Our return conditions for your delivery country can be viewed transparently on our website at any time prior to purchase. We therefore appreciate your understanding for our procedure.
Dec 17, 2023
 Verified review
Once I ordered here Fox 36 Performance fork. But I recieved Fox 36 Rhythm fork that is worse than I ordered. Bike-Discount refused to refund the difference in price. And we did find no solution for now. I think Bike-Discount is not very good shop. They don't look what they send
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Dec 22, 2023
Dear customer, thank you for your feedback. I have checked your request. Unfortunately, we have indeed made a mistake, for which we apologize. We will contact you again to ensure that you receive the correct solution. Thank you for your understanding.
Feb 4, 2024
 Verified review

invoice

I couldn't provide the tax identification number when ordering, I placed an order without it and sent an e-mail asking for it to be added, with no response I received an invoice without a tax identification number, I asked for a change twice without success.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Feb 12, 2024
Dear customer, thank you for your feedback. I have reviewed your case. We are sorry that you were apparently not completely satisfied. We will contact you again to ensure that you get the right solution. Thank you for your understanding.