bike-discount.de/en- Logo - reviews

bike-discount.de/en
Reviews:

15,594 reviews in the last 12 months55,100 total reviews  

4.81
Excellent

Trustmark
Valid

Includes Buyer Protection
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Most relevant positive review

Aug 16, 2023
 Verified review
Very efficient and well packed. The prices were also fair. The only minus point is regarding the delivery time. One day after this order, we bought some different products at a competitor (also German) and their products arrived 2 days earlier. We also used the same transport company. This wasn't that bad but comparing companies we would say that the competitor worked internally faster. Despite it, we strongly recommend bike-discount.de!!

Most relevant negative review

May 28, 2024
 Verified review
Order some bike parts/tools in 7.05.2024 and received the order on 14.05.2024 with missing item inside, so I refuse the order and contact the seller(bike-discount.de) until 28.05 they did nothing to refund the money or to resolve the problem. First time in 9 years of orders from this webshop. Beware of this, if IT happens to you, never refuse the order because you will lose money and the remaining items from the order.
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Reviews for bike-discount.de/en

 Sort by  
Relevance
(201)
(98)
Reset
May 12, 2024
 Verified review
The seller changed the carrier without my consent. I deliberately chose to purchase from Bike Disout using the carrier DPD. If I had known that the parcel would arrive by DHL courier, I would not have decided to purchase it. The store doesn't see any problem with it, but I had very big problems receiving the shipment.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
May 13, 2024
Dear customer, thank you for your feedback. We would like to apologize for the inconvenience. The goods have now been delivered. Is there anything else we can do for you? Please feel free to contact us by e-mail or via our contact form. Thank you for your understanding.
May 7, 2024
 Verified review

No discounts and long delivery times.

Delivery to Finland takes almost 2 weeks in practice. Earlier history isn’t involved in anyway in pricing - I mean there are no rewards or free delivery costs of being a long time customer or even if you buy for example more than 200 euros.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
May 8, 2024
Dear customer, thank you for your feedback. Unfortunately, we cannot find any communication from you in our system. If you should have a problem with your ordered items, please contact us via our contact form. Thank you for your understanding.
May 12, 2024
 Verified review
DHL Freight in Germany are not good, and they do not respond at all to emails, my bike arrived late and I missed an important event, Because of this the discount is not worth the hassle, it took 26 days from order date to recieve the bike.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
May 13, 2024
Dear customer, thank you for your feedback. We would like to apologize for the inconvenience. The goods have now been delivered. Is there anything else we can do for you? Please feel free to contact us by e-mail or via our contact form. Thank you for your understanding.
Apr 29, 2024
 Verified review

Delivery problems with DPD

Never had delivery problems before when using DHL. First order delivered using DPD went really bad. The customer support at Bike-Discount handled it very well but in my opinion Bike-Discount should reconsider their partnership with DPD.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Apr 30, 2024
Dear customer, we are very sorry that you have apparently experienced inconvenience with the delivery of your shipment. We are pleased that our customer service was able to help you. I will be happy to pass on your feedback regarding our logistics partner internally. I would also like to let you know that you can choose between different logistics partners during the process of ordering. Please feel free to contact us at any time if you have any further questions.
May 12, 2024
 Verified review

Great offering but not free returns

I've been very satisfied with the shop earlier. I've bought over 1000 euros worth of items from them. But, now I discovered that they don't provide free returns. Customer needs to pay for shipping both ways which is unfair.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
May 13, 2024
Dear customer, thank you for your feedback. Due to the considerable price differences in the various EU countries, we cannot treat every country equally when it comes to return costs. In our webshop, we inform you transparently in several places about the assumption of the return costs. In the case of justified complaints, we will of course cover the full shipping costs, regardless of the country. We ask for your understanding!
May 1, 2024
 Verified review
The shipping cost to Madeira island should be rethought, there are other online shops with cheaper and faster shipping prices using the same carriers, shipping is also restricted to different components !
Report review
Answer by bike-discount.de/en
May 2, 2024
Dear customer, thank you for your order and your review. We are sorry that we could not completely satisfy you. We offer you a very large selection of items at an excellent price and our shipping costs are fairly calculated. However, I would be happy to pass on your feedback internally. We hope you enjoy the items you ordered.
May 11, 2024
 Verified review
I received a bike winter tyre with a metal stud missing. They won't send me a stud with installation tool. Only option is to send the tyre back and order a new one and pay for another delivery costs 15€.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
May 13, 2024
Dear customer, thank you for your feedback. We would like to apologize for the inconvenience. Is there anything else we can do for you? Please feel free to contact us by e-mail or via our contact form. Thank you for your understanding.
Apr 26, 2024
 Verified review
I don't give a higher score, because in the products I purchased, they charged a higher price than what they presented on the website, which is not correct, nor was there any justification for this.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Apr 29, 2024
Dear customer, thank you for your review, the prices of the items are taxed in the country of destination, as required by law. The prices are therefore adjusted accordingly. Actually, the prices should already be adjusted if you have selected the correct country of delivery. Ideally, you should log in to your customer account before making a purchase. Sometimes it also helps to refresh your browser. In any case, the prices displayed in the checkout are correct.
May 3, 2024
 Verified review
There was no information about returns from Lithuania being that complicated. Turns out I have to organise shipping pay for that myself and hope that the parcel will reach you.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
May 3, 2024
Dear customer, Thank you for your order and for your review. We are pleased that you can benefit from our favourable prices. In order to continue to guarantee you the best possible prices, we are unfortunately unable to offer free returns for all countries. However, we regularly check the possibilities and assure you that we offer our customers fair conditions. You can view our return conditions for your country of delivery transparently and in details on our website (AGB and FAQs) at any time before making a purchase. We therefore ask for your understanding of our procedure.
May 21, 2024
 Verified review
the dpd delivery is very bad, they do not do what is agreed per telephone. Please allow another delivery , eg ups, for a few euros more? the shop itself is good.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
May 21, 2024
Dear customer, thank you very much for your order and your feedback. We are really sorry that there were difficulties with the delivery. Depending on the items ordered, you can often choose other logistics partners. I will also be happy to pass on your feedback internally. Please contact us if there is anything else we can do to help you, we are always happy to help.
Apr 27, 2024
 Verified review

Wheelset with damage

Ordered a wheelset which was delivered with damage. Contacted support and still no good compensation has been received after more than two weeks.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Apr 29, 2024
Dear customer, thank you for your feedback. I have checked your request. Unfortunately, something has indeed gone wrong here, for which we must apologize. We will contact you again to ensure that you receive the correct solution. Thank you for your understanding.
May 8, 2024
 Verified review
bike-discount does not offer anymore any kind of posting service for the returns. At least for Finland. So I will not use it anymore.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
May 8, 2024
Unfortunately, we cannot bear the cost of returning goods from every country. If it is a justified complaint, we will of course bear the costs for the return shipment. Unfortunately, we cannot cover the return costs from Finland for selection orders and similar transactions. We inform our customers transparently on our website about our return conditions and therefore kindly ask for their understanding.
May 23, 2024
 Verified review

Good experience in webshop but late delivery

Good experience in webshop, but still waiting for delivery 3 weeks later even if item ordered was in stock. (Delivery to Norway)
Report review
Answer by bike-discount.de/en
May 23, 2024
Dear customer, thank you for your feedback. We would like to apologize for the inconvenience. The goods have now been delivered. Is there anything else we can do for you? Please feel free to contact us by e-mail or via our contact form. Thank you for your understanding.
May 6, 2024
 Verified review
Order handling and delivery takes too much time and delivery is also expensive.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
May 6, 2024
Dear customer, thank you for your feedback. We would like to apologize for the inconvenience. The goods have now been delivered. Is there anything else we can do for you? Please feel free to contact us by e-mail or via our contact form. Thank you for your understanding.
Apr 27, 2024
 Verified review
I have still not received my order which was dispatched on 4th April.
Report review
Apr 25, 2024
 Verified review
Shipping way too slow. The order was sent a week after I ordered it.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
Apr 25, 2024
Dear customer, thank you for your feedback. We packed your order within one day and handed it over to our logistics partner. Unfortunately, the delivery actually took a little longer, which is beyond our control. Is there anything else we can do for you? Please feel free to contact us again at any time.
May 22, 2024
 Verified review
Slow warehouse performance leads to slow transport.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
May 22, 2024
Dear customer, Thank you for your order and your review. We are sorry that you were apparently not satisfied with the delivery time to your country. We processed the shipment in our logistics department within one day and handed it over directly to our logistics partner the following day. He actually delivered the shipment to you one day later than stated in the delivery time, for which we apologize. We hope you enjoy the items you ordered.
May 16, 2024
 Verified review
- too long delivery - poorly tuned derailleur
Report review
Answer by bike-discount.de/en
May 17, 2024
Dear customer, thank you for your feedback. We would like to apologize for the inconvenience. The goods have now been delivered. Is there anything else we can do for you? Please feel free to contact us by e-mail or via our contact form. Thank you for your understanding.
May 8, 2024
 Verified review

Jouni

there is no free return from Finland
Report review
Answer by bike-discount.de/en
May 10, 2024
Dear customer, thank you for your feedback. Due to the considerable price differences in the various EU countries, we cannot treat every country equally when it comes to return costs. In our webshop, we inform you transparently in several places about the assumption of the return costs. In the case of justified complaints, we will of course cover the full shipping costs, regardless of the country. We ask for your understanding!
May 21, 2024
 Verified review

Poor service DPD

Order two weeks ago. Still waiting.
Report review
Answer by bike-discount.de/en
May 22, 2024
Dear customer, Thank you for your order and your review. We are really sorry for the delay in shipping. I have just checked your details and could see that the shipment has received a new scan today. Of course, you are welcome to contact us via contact form, we will be happy to help you at any time.