r2-bike.com- Logo - reviews

r2-bike.com
Reviews:

2,019 reviews in the last 12 months7,180 total reviews  

4.85
Excellent

Trustmark
Valid

Includes Buyer Protection
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Most relevant positive review

Mar 18, 2024
 Verified review
En Europa es la mejor tienda donde he comprado. La atención post-venta es de lo mejor, están pendiente de solucionar y responder lo antes posible cualquier inconveniente que se tenga y constantemente mandan mail para saber si algo más requiere. Lo digo por experiencia propia. Confío en esta tienda y es mi favorita. Compro con envío a Chile y Austria y todo llega muy bien embalado. Además tienen todo las marcas y productos favoritos que me gustan.

Most relevant negative review

Aug 18, 2023
 Verified review
I placed an order but immediately cancelled it following the r2-bike.com instructions for claims and cancellations. Regardless, the order was sent anyway, I did not pick up the parcel and now after almost 3 weeks my money are not returned yet. Furthermore the personnel is rude and disrespectful, blaming me for the fact I follow the instructions given by the website!!! I still have not received my funds and frankly I doubt I will, but I will report this merchant to my bank, I hope this will help their “business” reputation.
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Reviews for r2-bike.com

 Sort by  
Relevance
(20)
(31)
Reset
Apr 2, 2024
 Verified review

UNA STELLA

Mi spiace aver dato una stella, ma ho pagato la consegna con DHL ed è arrivata con SDA poste italiane appena è entrato in Italia il pacco. Ho chiesto gentilmente uno sconto via mail per l'accaduto dato che il servizio da me pagato era superiore a quello ricevuto, mi è stato scritto come risposta via mail :" COSÌ NON ANDIAMO BENE, D'ORA IN POI ACQUISTI DA ALTRE PARTI NON PIÙ DA NOI!". Se questo è il modo di trattare i clienti ........ ho tenuto la risposta via mail da poter tutelarmi .
Report review
Answer by r2-bike.com
Apr 3, 2024
We clearly communicate on our website it's possible that DHL handover the parcel to a partner outside of Germany. Best regards r2bike
Apr 4, 2024
 Verified review
Ho ordinato due articoli di cui uno non è disponibile,non mi sono stati comunicati tempi certi di consegna e oltretutto devo pagare la spedizione
Report review
Answer by r2-bike.com
Apr 4, 2024
Thank you for your feedback. We inform you about the delivery status regularly by email. I just sent you the status by email again. If you would like to change your order please reply directly to the status email. Thank you and best regards r2bike
Apr 3, 2024
 Verified review
my order, placed on march 24th, still not shipped. wrote an e mail on support, no answer
Report review
Answer by r2-bike.com
Apr 3, 2024
Thank you for your feedback. Please take care about the delivery dates we give to you during the shopping process. Only items which are shown as "available from stock" are ready to ship immediately. If you have options within an item to choose please take care that the several options can have different delivery dates. One of your ordered items was already sold out weeks before your order. We expect the delivery in the next days and will inform you about the shipping status. Thank you for your understanding. Best regards r2bike
Apr 6, 2024
 Verified review
If items are not available, please marked it with NOT AVAILABLE to avoid confusion from customer
Report review
Answer by r2-bike.com
Apr 8, 2024
Thank you for your feedback. Your ordered item was available from our supplier. This status was shown on our website. Due to the easter holidays there was a small delay. We apologise for the circumstances. Your order is already on it's way to you. Best regards r2bike
Apr 1, 2024
 Verified review

Non è ancora arrivato nulla.

Non è ancora arrivato nulla.
Report review
Answer by r2-bike.com
Apr 3, 2024
Thank you for your feedback. Unfortunately there was a delay due to the easter holidays here in Germany. We apologize for the delay. Your order is already on it's way to you. Best regards r2bike
Mar 27, 2024
 Verified review
To slow this time.
Report review
Answer by r2-bike.com
Apr 3, 2024
Thank you for your feedback. We unfortunately had delays from our supplier. We apologise for the circumstances. Best regards r2bike
Apr 21, 2024
 Verified review
Report review
Answer by r2-bike.com
Apr 23, 2024
Thank you for your feedback. Your order has been sent in time and was delivered sucessfully. If you have any problems with your order please send an e-mail to support@r2-bike.com. We will help you. Best reards r2bike
Apr 15, 2024
 Verified review
Report review
Aug 18, 2023
 Verified review

Terrible customer support and platform

I placed an order but immediately cancelled it following the r2-bike.com instructions for claims and cancellations. Regardless, the order was sent anyway, I did not pick up the parcel and now after almost 3 weeks my money are not returned yet. Furthermore the personnel is rude and disrespectful, blaming me for the fact I follow the instructions given by the website!!! I still have not received my funds and frankly I doubt I will, but I will report this merchant to my bank, I hope this will help their “business” reputation.
Report review
Answer by r2-bike.com
Aug 18, 2023
Thank you for your feedback. If you make a mistake in your order, we will of course solve the problem. But you have to accept our process in that case. If you cancel the order on Friday afternoon we maybe not able to cancel the shipment in time. Why? Because we are an online shop who always send the order as fast as possible. Your expectations and your behaviour are inappropriate. Be nice and the people will be nice to you too. ;-) You will of course get your refund as soon as we are able to track the parcel on it's way return to Germany. Thank you for your understanding. Best regards r2-bike
Jan 14, 2024
 Verified review
Bad experience When I booked the order it showed the watches were available and will ship in 1-3 days. After the 4th day I contacted the store and they tell me that the watches are no available and they are no clear when they would be available. This is not a good way to do business.
Report review
Answer by r2-bike.com
Jan 15, 2024
Thank you for your feedback. Please note that we give an estimated delivery time from the manufacturer/distributor. That means the item is available in 1-3 days from them. If we have the item physically in stock, we declare it as "available from stock". Unfortunately the manufacturer postpone the delivery date. We apologise for the delay and circumstances. Best regards r2-bike
Jan 23, 2024
 Verified review

WRONG PRODUCT

Hello, today we received our order witch code: DE-1917812 and we received wrong order, we wanted ROCKSHOX Rear Shock SIDLuxe Ultimate RL Trunnion and we got ROCKSHOX rear shock SIDLuxe Ultimate RL 3 Pos which we don't want and is bad measurements which we did not want, because we got wrong product, what do we do? What are the options? I've sent you a gmail from: venckus.vytautas79@gmail.com
Report review
Answer by r2-bike.com
Jan 24, 2024
Thank you for your feedback. We carefully checked your pictures. You've got the correct product. If it don't fit your frame you can send it return. All informations for a return are available here: www.re-bike.com/return Best regards r2-bike
Feb 15, 2024
 Verified review
I have a pending order because there’s no stock from one item. On a second purchase asked in the comments to join the other items in stock. Store failed doing that
Report review
Oct 7, 2023
 Verified review

jani.zeleznikar@gmail.com

Please deliver to me the rest of what you have in stock without additional shipping costs, because I need everything quickly..
Report review
Answer by r2-bike.com
Oct 9, 2023
Thank you for your feedback. If you need items very urgently we recommend to order only parts which are shown as "available from stock" in the shop. However - all parts from your order are now availabe from stock again. We will ship your order asap. Best regards r2-bike
Jan 14, 2024
 Verified review

Products are available only one at a…

I am extremely dissatisfied with how they handle the situation. R2 needs to change their policies and how they reflect their in stock items instead of just saying they’re in stock they need to be itemized because it gives us a much better understanding of what is actually available.
Report review
Answer by r2-bike.com
Jan 15, 2024
Thank you for your feedback. I hope I can clarify this issue a little bit. If you buy for example 2 pcs of an item and we only have one item left in our stock you get a note during the ordering process. "Choosen quantity not on stock | availability: 1 week" If you have any other quesiton let us know by e-mail -> support@r2-bike.com Best regards r2-bike
Jun 23, 2024
 Verified review

Rubbish service and extra charges

Don’t take payments for items you don’t have in stock and then delay delivery by a week Put all charges in the invoice to see the total cost before committing to buying and not have the courier stick extra charges mid transit Used to be, now shit Avoid
Report review
Answer by r2-bike.com
13 days ago
Thank you for your feedback. The things you complain about are communicated on our website. https://r2-bike.com/Payment https://r2-bike.com/Shipping Thank you for your understanding r2bike
Jan 22, 2024
 Verified review
Be effecient in your logistics and avoid mistakes in preparing shipping documents. If your people made a mistake that will cause a delay on shipment, you should initiate to send the items by DHL express withount additional cost to your client.
Report review
Mar 8, 2024
 Verified review
Delivery dates Mucho cuidado con las fechas de entrega de algunos de sus productos, la web es una maravilla, el servicio no es tan maravilloso. Mi experiencia es buena, aunque siempre he tenido problemas con algunos productos.
Report review
Answer by r2-bike.com
Mar 12, 2024
Thank you for your feedback. One of the ordered items had a longer delivery date as expected. We apologise for the waiting time. Your order is now ready and we will ship it immediately. Sorry again for the circumstances. Best regards r2-bike
Jan 3, 2024
 Verified review

Prices are ok - delivery time and customer support are not

Prices look to be attractive, however delivery time and customer support are very poor. Still waiting for a parcel ordered over 10 days ago, I sent an email to them asking for an update, I haven't received any reply so far.
Report review
Answer by r2-bike.com
Jan 4, 2024
Thank you for your feedback. We're sorry that we've spent our christmas holidays with our families and not in the office. ;) Your parcel was sent directly after the holidays. We replied to your e-mail this morning. Thank you for your understanding and best regards r2-bike
Mar 20, 2024
 Verified review
On Monday they came when I wasn’t here, I was told they would return the next day, they didn’t, nor the next day, Wednesday. So, I still haven’t got my product!
Report review
Answer by r2-bike.com
Mar 21, 2024
Thank you for your feedback. Please check your tracking regularly. DHL didn't meet you at home. The parcel is now ready for pick up at a DHL service point. Thank you r2-bike
Jan 14, 2024
 Verified review
Добрый день, последние два заказа получил поврежденые упаковки,а первом заказе товар повреждена, Я вам писал отправлены были фото ответа не получил
Report review
Answer by r2-bike.com
Jan 15, 2024
Thank you for your feedback. Unfortunately I can't find a request under your given e-mail address. Please send your e-mail again to support@r2-bike.com. Thank you and sorry for the circumstances r2-bike