ondilo.com/en/
Reviews:

242 total reviews   

3.58

Good

242 reviews since May 28, 2021

5
47 %
4
13 %
3
14 %
2
6 %
1
21 %
Trustmark
Valid
Certified since: Aug 30, 2021
ondilo.com/en/ fulfils all Trusted Shops quality criteria, including
Verified identity
Encrypted data transfer
Clear ordering process

Trusted Shops Buyer Protection

This company offers Trusted Shops’ buyer protection up to €2,500. Find out

Review summary

Some customers appreciate the responsiveness of customer service and find the product user-friendly. However, many customers express frustration with the reliability and durability of the product, reporting frequent failures, short lifespans, and malfunctioning parts. There are criticisms of long shipping times, lack of updates, and delays in receiving orders or replacement parts. Feedback on customer service is mixed, with issues such as slow replies, lack of follow-up, and insufficient support being common. Customers also report dissatisfaction with warranty coverage, the claim process, and compensation for faulty products. Additionally, several reviews mention unclear processes and lack of proactive communication from the company. The high cost of the product and replacement parts is frequently mentioned, especially in light of the perceived reliability and warranty concerns. Some users also find setup, calibration, or operation complicated or confusing.

This text was automatically created by an AI system from user reviews.

Was this information helpful to you?

Authentic reviews from real people.

How Trusted Shops prevents fake reviews

Reviewsondilo.com/en/

(18)
(5)
(12)
(11)
(40)
Community member 
1 Reviews
 Verified
Community member 
1 Reviews
 Verified
Community member 
1 Reviews
 Verified
Community member 
3 Reviews
 Verified
Everything works well. Only downside is product lifetime, only last approx 1 year

Reply from ondilo.com/en/

Hello, Thank you for your feedback; we’re delighted to hear that the product is working well. Regarding its lifespan, we understand your point. This can vary depending on the conditions of use (storage temperature, sensor calibrations, maintenance, etc.). The Ondilo team
Community member 
1 Reviews
 Verified

Order not arrived after over a month of waiting

Paid infull for 2 calibration kits for the smart water monitor and over a month later still not arrived. Ordered on 7th of August, now 6th of September with no update

Reply from ondilo.com/en/

Following the review you left, we have lodged a complaint with the carrier. We have also contacted you by email so that you can confirm the address for a new delivery.
Community member 
1 Reviews
 Verified

Ondillo WIS Hot Tub Analyser

After about 15 months in operation, my unit would not hold a charge. It had been operating fine up until then. I did some research online and a vast number of users complained of a similar issue. When I contacted Ondilo, they said the core unit was broken & beyond repair from what data they could see online & insinuated that I had not closed the lid properly after a charge or removed the sensors and not re-installed them properly . They did offer a paltry 15% discount on a new core unit but that was the extent of their customer service. I purchased the unit when I bought my hot tub. I had initially wanted an in line unit but the sales rep convinced me that the Ondilo unit was cheaper but produced the same outcome. I wish I had stuck to my original choice . 15 months operation is laughable. If anyone is considering a purchase, my recommendation is to stay well clear of this product . I will also be surprised if this review actually appears or if it will somehow be deleted. We will see.

Reply from ondilo.com/en/

Hello Kieran, We’re sorry to hear that you’ve encountered a problem with ICO. As the manufacturer’s warranty is valid for 12 months, your device is unfortunately no longer covered under this warranty. We have therefore referred you to your supplier, who remains your point of contact for any further assistance. Regarding reviews, we do not remove any and respect each and every one of your reviews. Kind regards, The Ondilo team
Community member 
1 Reviews
 Verified
Extremely poor. I have had three units in two years and the last one has just died. Customer service is slow to respond, if they bother at all.

Reply from ondilo.com/en/

We are sorry that your SmartPod did not meet your expectations. Regarding the support ticket you opened on 19 August, our team replied the very next day. There were then several exchanges to refine the diagnosis. We remain at your disposal should you have any further questions.
Community member 
1 Reviews
 Verified
Community member 
1 Reviews
 Verified
Extremely slow response. Hard to get hold of. Started a ticket in May and still not resolved (September).

Reply from ondilo.com/en/

Following your telephone consultation on 23 July, our team created a support ticket on the same day. However, due to a peak in activity, responses took a little longer than usual in August. Our Support team has sent you a replacement part, and we hope this will be to your satisfaction.
Community member 
1 Reviews
 Verified
Community member 
1 Reviews
 Verified

Disappointing Warranty Handling and Misleading App Recommendation

I am very disappointed with Ondilo’s handling of my warranty case. The warranty on previously replaced parts should have been renewed for another 2 years, but Ondilo refused to honor this. On top of that, the app recommended replacing a probe, which turned out to be completely unnecessary—the probe was not defective. The real issue was with the ICO unit. To get the device working again, I ended up spending almost as much as the cost of a new device. Ondilo only offered a 30% discount on one replacement part, which I consider insufficient. To be fair, the support team was at least responsive and provided answers within an acceptable timeframe, but overall, this experience was frustrating and disappointing.

Reply from ondilo.com/en/

Hello, We are delighted to hear that after replacing the central part, you were able to calibrate the pH probe correctly. Our Support team remains available to answer any questions you may have. The warranty could not be applied because your ICO was a second-hand device that had been in operation since 2023.
Community member 
1 Reviews
 Verified

Ik heb een nieuwe PH sensor gekocht maar werkt ook niet

Ik heb een nieuwe PH sensor via jullie gekocht, maar deze werkt ook niet. Bij de kalibratie met de PH4 vloeistof geeft het systeem aan dat het 13 is. Dus nieuwe sensor werkt ook niet. Wat moet ik nu doen ? Kan ik sensor ergens gaan wisselen in een verkooppunt waar ze mij helpen? Ik zou graag ergens persoonlijk geholpen worden i.p.v via een formulier invullen of chatten .

Reply from ondilo.com/en/

Onze excuses voor dit ongemak. U kunt telefonisch een afspraak maken met ons ondersteuningsteam.
Community member 
1 Reviews
 Verified
Product does not work, despite two replacement PH probes.

Reply from ondilo.com/en/

We are sorry to hear that your experience with your ICO spa has not been satisfactory. Our team has received your message and will reply to your ticket shortly.
Community member 
1 Reviews
 Verified

Kit de calibration inutilisable.

Kit de calibration inutilisable pour calibrer la sonde ph acheté il y a un an.

Reply from ondilo.com/en/

Hello, could you please open a support ticket via the following link: https://ondilo.com/en/support/contact-customer-service/ The Ondilo team.
Community member 
1 Reviews
 Verified
Shipping takes long time and the price you get is without taxes

Reply from ondilo.com/en/

Hello, Following your order placed on 10 May, your parcel was prepared and dispatched the following day. We are sorry that the carrier took so long to deliver your parcel to Norway. We will pass this information on to the carrier. The Ondilo team.
Community member 
1 Reviews
 Verified
First product was sold to me under the wellis brand in 2023. This failed in 2024, so a replacement probe was sent out. This did not work, so a whole new core device was sent under warranty. This lasted another 18 months and has now started to fail. Despite me spending £80+ on a replacement probe, I was then told the device has failed again, and the customer support team offered me 30% off a replacement. Two weeks on, after a lot of toing and froing on the tracking, the tracking suggests the parcel is going back to the sender! Despite not even making it out of France. Support is difficult to reach, and is slow to reply. The devices don’t last. It’s a fantastic product when it works but it fails too often. There doesn’t seem to be a decent cost effective alternative…

Reply from ondilo.com/en/

Hello Michael, we’re sorry to hear that you’ve had some issues with your product. Regarding the delivery, we’ve lodged a complaint with the carrier and will resend the item as soon as possible. We apologise for any inconvenience caused.
Community member 
1 Reviews
 Verified
Community member 
1 Reviews
 Verified
Community member 
1 Reviews
 Verified
Community member 
2 Reviews
 Verified

To Verify Authenticity

Verified Reviews

Measures have been taken to ensure that the published reviews only originate from consumers who have actually used or purchased the products or services.

Imported Reviews

They are not included in the overall rating. No verification measures have been taken.

Contact

  • ondilo.com/en
  • contact@ondilo.com
  • SAINT-CANNAT, FRA
Visit website

About

Discover on Ondilo.com the ICO range of products for pools and spas. ICO monitors your pool water 24/7. It analyzes and anticipates water changes and sends you personalized recommendations on your mo...

This company has linked Trusted Shops profiles.

Show all profiles