gardens4you.ie
Reviews:

715 reviews in the last 12 months5,110 total reviews  

4.39
Good

Trustmark
Valid

Includes Buyer Protection

Certified since: Mar 8, 2013
The Trustmark indicates trustworthy online retailers.
gardens4you.ie fulfils all Trusted Shops quality criteria, including
  • Verified identity
  • Encrypted data transfer
  • Clear ordering process

Trusted Shops Buyer Protection

This company offers Trusted Shops’ buyer protection up to €2,500. Find out how this secures your transaction.

Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Top positive review

Aug 14, 2023
 Verified review
Plants were healthy and delivered in just a few days . All good experience from start to finish . Great website ----- good info and timely updates on purchase. I have a 23 year old garden and am by the sea with a windy wet climate so gardening is a challenge . Never very cold but always quite wet . Hydrangeas and Berberis along with a handful of other shrubs and perennials survive nicely here so my garden has always brought me many compliments . My recent purchases from you will of course further enhance my garden.

Top negative review

Jun 7, 2023
 Verified review
Dead,rotten and unrecognisable plants sent!!! I have received my order and I have never seen anything like this before: dead, rotten, mouldy and unrecognisable plants. This must be some joke or I don’t even know what to call it. There is no way, you can plant them. I just want my money back and someone to collect that stuff, as I am not wasting more money to send those plants back. I already paid more than 120 euro.
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Reviews for gardens4you.ie

 Sort by  
Relevance
(22)
(53)
Reset
Apr 22, 2023
 Verified review
Paid for items no feedback as to when they will arrive. Frustrating
Report review
Answer by gardens4you.ie
May 2, 2023
Our confirmation email with tracking arrived probably in your spams or deleted items. We had sent you a second time the tracking of your order following your request. As we checked the status of your order it has been delivered. We hope everything is fine with your order.
Sep 28, 2023
 Verified review
The plants I ordered were broken and looked like they were died
Report review
Answer by gardens4you.ie
Sep 28, 2023
We deeply regret the inconvenience caused by the damaged plants you received. Please accept our sincerest apologies for this issue, and thank you for bringing it to our attention. To better assess the extent of the damage and address the situation appropriately, could you kindly provide us with photographs of the damaged products? This visual documentation will assist us in evaluating the severity of the damage. We would also like to remind you that our warranty is valid until May 1, 2024. We are fully committed to ensuring your seamless shopping experience and will work diligently to rectify this situation. Once we receive the photographs, we will be able to discuss available options, such as replacing the damaged plants or refunding your order. Our priority is to ensure your complete satisfaction with your purchase. You can send the photographs of the damaged products to our customer service we wil be happy to solve the issue.
Apr 14, 2023
 Verified review
An improvement would be me actually receiving the order
Report review
Answer by gardens4you.ie
Apr 19, 2023
Leave a negative comment when your package left normally after the long Easter weekend and arrived on 18/04/2023 has no sense. Our site indicated the resumption of shipments from 11/04/2023 by order of arrival in our system an automatic mail with tracking had been sent to you.
May 3, 2023
 Verified review
have not received my order, can you tell me where it is
Report review
Answer by gardens4you.ie
May 16, 2023
As we are based in the Netherlands, our site recommends that you keep an eye on your mailbox as automatic messages often arrive as spam if you have an antivirus. Again our confirmation email arrived probably in your spams or deleted items and the only thing you think makes sense is to leave a star?The order was shipped the 28/04/2023 delivered the 04/05/2023. 04.05.2023 13:11 WEXFORD, County ... Delivered. Evidence 04.05.2023 07:28 WEXFORD, County ... Out for delivery. 28.04.2023 21:20 Vijfhuizen (NL) In transit. 28.04.2023 14:28 DPD data centre Order information has been transmitted to DPD.
Sep 1, 2023
 Verified review

My order hasn't arrived...5 working…

My order hasn't arrived...5 working days later
Report review
Answer by gardens4you.ie
Sep 5, 2023
For an unknown reason your parcel shipped on 25/08/2023 and confirmed by us per mail with tracking information https://tracking.dpd.de/status/en_NL/parcel/05162158787269 is returned on 05/09/2023 (today) to our company without any explanation from dpd the transport company. You are leaving a negative review even though you know full well that this unfortunate and rare incident is beyond our company's control. We cannot put a tracking device on every parcel. We ship to a total of 22 countries, so if you don't let our customer service know that your parcel hasn't arrived on time, we can't guess...We prefer to tell you in all honesty. We still have standard camellias in stock (13 in total) if you decide to come back to us and confirm by e-mail your complete shipping address including Eircode we will be happy to send you a complete new order or refund the order of course.
Jul 10, 2023
 Verified review

I think I ordered 1 lavender I got 5. 4 are almost dead where is the beautiful magic carpet I ordered. It looked so lovely in that pot

I think I ordered 1 lavender I git 5. 4 lo
Report review
Answer by gardens4you.ie
Jul 24, 2023
Thank you for your feedback. It was hot when we sent your order and the 5 lavenders ordered were refunded when we looked at your order. The rest of the order is 2 months guaranteed.
Mar 5, 2023
 Verified review
10 days later and I’m still waiting
Report review
Answer by gardens4you.ie
Mar 7, 2023
Your order was placed before the weekend 24/02/2023 and shipped normally the 28/03/2023 as we mentioned on our website. After shipping delivery is about 4-5 working days weekend and bank holidays not included, the order was delivered on time with dpd with delivery evidence. 06.03.2023 10:09 Dublin Hill, Cor ... Delivered. Evidence 06.03.2023 07:49 Dublin Hill, Cor ... Out for delivery. 01.03.2023 01:54 Veenendaal (NL) In transit. 27.02.2023 08:16 DPD data centre Order information has been transmitted to DPD.
May 1, 2023
 Verified review
I haven’t received my order yet
Report review
Answer by gardens4you.ie
May 2, 2023
After shiping delivery to Ireland is about 4-5 working days weekend and bank holidays not included. We were closed on April 27/04/2023, a holiday celebrating the King of Holland's birthday as indicated on our website. Your order with Achillea arrived today 02/05/2023.
Aug 28, 2023
 Verified review
Stop using DPD for deliveries
Report review
Answer by gardens4you.ie
Aug 28, 2023
We're sorry if you've had a bad shipping experience with dpd. We ship to 22 countries in Europe with this company and the majority of deliveries go smoothly. Unfortunately, a delivery incident is always possible what we regret.
Sep 30, 2023
 Verified review
Order has not arrived
Report review
Answer by gardens4you.ie
Oct 2, 2023
After shipping delivery to Ireland can take 4-5 working days (average) wekend and bank holidays not included. According to dpd parcels 05162158793377 and 05162158793378 tracking informations will be update this evening we expect delivery tomorrow. If not please contact our customer service ASAP with your full shipping details.
Aug 24, 2023
 Verified review
Worried!!!
Report review
Answer by gardens4you.ie
Aug 24, 2023
Thank you for your feedback. Please contact customer service and we will be able to help you further with your complaint.
Aug 19, 2023
 Verified review
Report review
Answer by gardens4you.ie
Aug 24, 2023
Thank you for your feedback. Please contact customer service and we will be able to help you further with your complaint.
Aug 15, 2023
 Verified review
Report review
Answer by gardens4you.ie
Aug 15, 2023
Thank you for your feedback. We are very sorry that the plant did not meet your expectations. We supply relatively young plants that have been grown outdoors, so they require little adjustment and will continue to grow quickly. If the plant does not develop as desired, you can always claim our guarantee,
Jul 27, 2023
 Verified review
Report review
Answer by gardens4you.ie
Jul 28, 2023
According to our system your order left our company the 21/07/2023 and arrived the 24/07/2023. If you have put a star you certainly had problems with your order take pictures and contact our customer service we will be happy to answer you.
Apr 23, 2023
 Verified review
Report review
Answer by gardens4you.ie
May 2, 2023
We have checked in our system no mail and no feedback. Leaving 1 star for a single order of €134.85 will not solve your problem. Please contact our customer service for warranty and we will be glad to help you.
Mar 13, 2023
 Verified review
Report review
Answer by gardens4you.ie
Mar 14, 2023
Such a low score must have some explanation. We can't find any mail from you in our system. If you were disappointed with your order, which we regret, please take some pictures and contact our customer service department. We will be happy to help you, especially since the products purchased are 100% guaranteed Such a low score must have some explanation. We can't find any mail from you in our system. If you were disappointed with your order, which we regret, please take some pictures and contact our customer service department. We will be happy to help you, especially since the products purchased are 100% guaranteed for a period of 2 months.