Certificate for shop.mohd.it/en/

No. XCA816B244518A68CE335AFCC4DBBA499
 

Approved on
07/07/2014
Valid until
06/07/2018
Confirmed by
Jean-Marc Noël
Managing Director Trusted Shops GmbH
Details on the retailer
Details and terms and conditions of the Trusted Shops guarantee

Reviews for shop.mohd.it/en/



Good

4.28/5.00

    • 5 Stars
    • 4 Stars
    • 3 Stars
    • 2 Stars
    • 1 Star

The score is calculated based on the 82 Trusted Shops reviews collected in the last 12 months.
Since registration, a total of 267 review have been collected.

    • Delivery
    • Goods
    • Customer service

Customer reviews

   
A wonderful furniture shopping experience from start to end. We had a new home to furnish and we bought almost everything from MOHD Super fast response, sound counsel, good recommendations and seamless delivery to Singapore. We now enjoy the very best in Italian craftsmanship. Big thank you to Sophia, Francesco and the MOHD team Love you guys Will come to visit soon
5.00
Excellent

Still waiting for my delivery after 4 months...and no answer from customer service, help please
1.00
Very Poor

I was informed of a normal delay 3 to 4 weeks. I received a well sealed package 1 month after my order, which is a very positive point.The prices are very competitive and the quality is real. During the order process, I always received an answer by mail within the 24 hrs. I really appreciated the kind availability and warm-heartedness of Miriam.
I would not hesitate to order again.
5.00
Excellent

Nous avons commandé des chaises, qui sont arrivées chez nous trés bien emballées, et en excellent état.
Le site MOHD est bien fait, et les prix compétitifs.
Miriam s'est occupée de notre commande, et nous la remercions pour son amabilité et sa compétence. Elle nous a toujours tenus informés par mails du suivi.
Nous recommandons ce site sans hésitation.
5.00
Excellent

Staff reliable, helpful and friendly. Items were in stock and arrived slightly earlier than I expected.
The Ptolomeo is a great sleek design and the knot cushion a point of difference on the sofa Love
5.00
Excellent

Great company and got exactly what I ordered for a very reasonable price delivered to my door.
5.00
Excellent

Delivery took almost 2 months while originally anounced 4 weeks. It would not be a problem if the customer service communicated the timing issue.
3.67
Good

Overall very good experience. Good communication all the way through. My emails were answered promptly and the service level and tone is very nice and professional. The product (a sofa) was exactly as expected. Only place for improvement was the shipping process where I was not involved adequately in what dates it would arrive. Since I'm travelling a lot this was important to me.
4.33
Good

very proactive customer service
Quick and efficient
Great prices
5.00
Excellent

My order is from 28.01.2017. The delivery time online showed 3-4 weeks.
So far I have not recieved any email that it will be late, is on back order, or other reasons. I have sent several E-Mail requests. No answer Customer service only respose as long as they are in the selling process. Once they have your money it is over. That is not they only item I am waiting on. No answer on my emils.
1.00
Very Poor

shop.mohd.it/en/ replies: 14/04/2017
Dear Rainer, We’re sorry for the delay, unfortunately it has been a mistake caused by our warehouse,please accept our apologies.Anyway we have sent you an email to inform about it but I am worried you have never received it and that’s the reason why I have also called you.Now,as said, we’re going to ship the missing item and you will receive it very soon. Sorry again for this issue and many thanks

No delivery ...no information from the seller Surprising ....
1.00
Very Poor

shop.mohd.it/en/ replies: 11/04/2017
Dear, About your order, you placed it on the 18th of March and you got the reference confirmation of order which states the standard production time of about 4 weeks, we’re still in the standard delivery time,that’s the reason why we didn’t send you any other news.Sorry.Anyway, we have sent you an update today and for everything please, consider our customer service always at your disposal.thanks

We would use Mohd over and over again, it is fantastic.
5.00
Excellent

The first item I ordered arrived damaged. The customer support service was very helpful and promptly solved the situation. Highly recommended store
4.67
Excellent

No delivery after 5 weeks, no e-mail contact at all and no possibility to cancel the order. Very disappointing.
1.00
Very Poor

shop.mohd.it/en/ replies: 25/03/2017
Dear K, We are really sorry for the delay, but as said, the reason is that the finish you have chosen is discontinued and no longer available at the supplier. As you know,we have suggested some alternatives:changing the product to a different color or be totally refunded.Our customer service has already contacted you and, after your response,we will proceed immediately as you wish.thank again

My personal experience in shopping with MOHD was positive from start to finish. Selecting furniture online, without seeing the actual products is never easy but Valentina from sales went an extra mile in helping me to select the right furniture which I absolutely love. Francesco from logistics team was super. He took care of shipping and after service with first class quality. Thanks both
4.67
Excellent

Valentina has been so helpful and efficient I would deffinitly buy again in MoHD.
Thank you
5.00
Excellent

good
4.00
Good

Never answer... item from 5 February 2017
No shipping since 1 month.
Are you serious??
1.00
Very Poor

shop.mohd.it/en/ replies: 25/03/2017
Thanks and Of course, we are very serious and the items you have order was not all in stock and this is the reason.We are sorry and we have always replied. Anyway this is the lead time for the products of your order and now we have split the shipment and send already the available items hoping you will appreciate. Thanks again for this too.

Evrything was good and the contact was excellent Il will shop again with mohd.
4.67
Excellent

Excellent communication and follow-up.
I expected a longer wait on the upholstered products because they are made when you order (not just made-to-order).
Chairs arrived earlier than expected.
Customs was a little confusing, but still went smoothly.
5.00
Excellent

Very satisfying experience Thank you
5.00
Excellent

Great experience all around Highly recommend.
5.00
Excellent

0 for the custumer's service because i didnt get the good i ordered.
I sent a email at modh@modh.it. Im waiting about answer.
4.00
Good

shop.mohd.it/en/ replies: 18/02/2017
Sorry but we have reply at your email. Please check and we are always very fast too. Anyway for everything feel free to call us if you prefer, we are always at your disposal. Many thanks

I've had the chance to shop a couple of times and was completely satisfied by the service, promptness and availability of goods
5.00
Excellent

Esperienza mediocre. La lampada ordinata è arrivata rotta per un imballaggio non adeguato. Ho aperto un contenzioso mediante PayPal perché:1 Avevo chiesto di ricevere una conferma alla spedizione del reso e non mi hanno informato. Sono venuto a conoscenza di ciò solo chiamando PayPal 2 Anche il secondo pacco è stato imballato come il primo 3 Ha risolto il problema il servizio assistenza PayPal
2.00
Poor

shop.mohd.it/en/ replies: 15/02/2017
Ci dispiace, abbiamo spedito la lampada nel suo imballo originale, lo stesso che utilizziamo e che riteniamo idoneo e con il quale la riceviamo dal nostro fornitore.( percorre migliaia di km per arrivare in Italia).Abbiamo gestito la sostituzione attraverso paypal in quanto questo previsto dalla loro procedura una volta aperto il claim. Ci auguriamo cmq sia contento del suo acquisto.Grazie ancora

We felt we were in good hands during the whole process of investigating, ordering, shipping, receiving, and unpacking our furniture. Very kind and well informed staff to answer every question we had - always prepared to help with extra measurements etc. We can only give our warmest recommendations to Mohd and a special thanks to our favorite contact, Sofia who did more than we could have expected.
5.00
Excellent

Ampia scelta, articoli in pronta consegna, prezzi imbattibili, qualità ottima e spedizioni veloci
5.00
Excellent

Pas d'information en français
le livreur est venu sans prévenir par téléphone
3.67
Good

NO

After making the order and the money being taken from my account, I was then informed it was no longer available. I always had problems with their site functions and have found products cheaper on other similar sites.
1.50
Poor

shop.mohd.it/en/ replies: 02/01/2017
Dear Customer, we are sorry for this little inconvenience, as you know we informed you immediately about the product which is no longer available and we proposed you two alternatives: to change the product with something else or a total refund.Finally, you have been reimbursed immediately, as requested. We hope to meet you again soon. Best wishes for the new year.

reliable store, very good and friendly customer service
5.00
Excellent

Too soon to know
5.00
Excellent

The contact with MOHD was perfect and the goods but delivery by TNT is somewhat questionable. When a package arrives in Belgium and it takes TNT about 30 hours to deliver the package and this for such a small country as ours well...
4.00
Good

We just furnished our new home with furniture from MOHD. We saved an enormous amount of money and got everything we wanted to buy. Everything was flawless. Valentina was great, she helped with the whole process and made sure everything happened from the beginning to end. She was always very patient and responsive. Francesco was also great with the entire shipping process including delivery. A+
5.00
Excellent

No I am not satisfied.
No non sono soddisfatta ho fatto ordine il 2 dicembre e ad oggi 19 dicembre non ho avuta alcuna mail o comunicazione circa i tempi di consegna e al numero di telefono indicato non risponde nessuno.
sto pensando di effettuare denuncia
1.00
Very Poor

shop.mohd.it/en/ replies: 20/12/2016
Ci dispiace leggere questo, il suo ordine sarà spedito domani e pertanto nei tempi indicati sul sito.Abbiamo sempre risposto a tutte le sue telefonate per cui non comprendiamo questo passaggio.I tutti i casi le confermo che domani sarà fatta le spedizione e per qualsiasi cosa rimaniamo a sua disposizione.( Via mail o al telefono) Grazie ancora

Customer service reply fast.However They take care of request poor.
I am satisfied with my products.
3.33
Fair

It was a wonderful experience to shop at MOHD. The products (e.g., lighting) are much cheaper than other online portals and street shops. More importantly, the staff was extremely helpful and accommodating. I highly appreciate Miriam for her great customer service- courteous, friendly, very patient and understanding. I am highly satisfied and appreciate MOHD for its good service.
5.00
Excellent

Yes - so satisfied. First class service all the way. Sofia is amazing - very helpful. Would highly recommend them.
5.00
Excellent

The level of customer service at MOHD rates 10+++. Emails are answered almost immediately. Their level of professionalism, courtesy and respect is at the highest level.
Their product lines represent Italy at its finest. The quality of all of their merchandise is priceless.
I always look forward to more dealings with MOHD.
4.67
Excellent

Super fast delivery. Eventrough the ordered item had some damage, the customer care handeled the complaint very professional and answered to my email very quickly. I found the handling very professional. Thank you.
4.67
Excellent

very good customer service and advise shoped for over 16k EURO with several items, flexform sofa, minotti chair etc..... got all the fabric samples via courier within two days. also very competitive pricing. the only thing which can be improved is delivery (was delayed and a bit uncoordianted)
4.33
Good

shop.mohd.it/en/ customer reviews

shop.mohd.it/en/

shop.mohd.it/en/ was certified by Trusted Shops on 07/07/2014.

Contact
S.S. 114 - km 6,400 Tremestieri
98128 Messina (ME)
Italy
g.mollura@mohd.it
shop.mohd.it/en/

Owner
Mollura & C. srl Srl
S.S. 114 - km 6,400 Tremestieri
98128 Messina (ME)
Italy
Authorized representative
Gianluca Tornabene Mollura
More information about the Trusted Shops customer reviews
Use other customers' experiences as a guideline!
Every order can be rated with up to 5 stars in the categories delivery, goods and customer service. Customers can review the shop up to 6 months after placing an order. The average rating of each review is calculated by figuring out the mean of the scores given for the three categories. The overall rating of the shop is the simple mean of all the average ratings of all the Trusted Shops reviews collected over the last 12 months. In their comments, customers can share their experience with shop.mohd.it/en/ in their own words.

Calculation of the score is based on the overall rating
5.0 - 4.5Excellent
4.5 - 3.5Good
3.5 - 2.5Fair
2.5 - 1.5Poor
1.5 - 1.0Very Poor

Genuine customer reviews for more trust
Trusted Shops is the leading trust brand for online shopping in Europe. Trusted Shops perfoms automatic and manual checks on all reviews, because only genuine reviews really help customers to make the right purchasing decision.